Teradata sluit contract met PUMA
Teradata heeft PUMA als klant binnengesleept voor zijn Digital Marketing Center. Het platform van Teradata wordt gebruikt voor PUMA’s Europese nieuwsbrief en voor ‘klantgerichte campagnes’.
Teradata heeft PUMA als klant binnengesleept voor zijn Digital Marketing Center. Het platform van Teradata wordt gebruikt voor PUMA’s Europese nieuwsbrief en voor ‘klantgerichte campagnes’.
Google Now en Siri claimen een steeds grotere plek in het dagelijks leven van consumenten. Dit soort virtuele assistenten leren steeds meer over de interesses van hun gebruikers, en gebruiken die inzichten om ze proactief van advies te voorzien. Nu spelen ze vooral nog een rol op smartphones, maar gezien het feit dat Cortana binnenkort ook in Nederland beschikbaar is op Windows 10, zal dat domein zich snel uitbreiden naar de pc.
Samsung Benelux, Bol.com en Albert Heijn zijn de winnaars van de DDMA E-mail Awards. Albert Heijn won de juryprijs Beste E-mailcampagne 2016 voor hun Mijn Bonus-campagne. Bol.com ging er vandoor met de publieksprijs voor de beste campagne.
Nederlanders lezen e-mail vaker op hun mobiele telefoon dan op de desktop. Begin 2016 gold dat voor mailverkeer in het weekend. Voor doordeweekse dagen wordt het omslagpunt vermoedelijk in de loop van het jaar bereikt.
Hoe zorg je ervoor dat mensen op de linkjes in je e-mail klikken? Kort antwoord is: maak klanten verknocht aan je dienst. Klinkt simpel genoeg; maar is het niet. Ik heb 7 inzichten voor je verzameld….
Met ruim 1,3 miljard inwoners kun je China als marketeer niet links laten liggen. De cijfers spreken voor zich – het aantal online shoppers neemt in razend tempo toe. In 2006 kochten zo’n 33 miljoen inwoners weleens online, eind 2014 was dit al toegenomen tot 361 miljoen.
Marketeers bij zakelijke dienstverleners in de B2B-sferen willen komend jaar vooral investeren in contentmarketing. Thema’s als social media, marketingcommunicatie, campagnes en e-commerce staan onderaan op de agenda.
Kath Pay (Holistic E-mail Marketing), een van de top 50 e-mailmarketeers ter wereld, ziet de toekomst van e-mailmarketing nu al plaatsvinden. “Dat waar menig e-mailmarketeer van droomt, kan nu al.” Ze komt hier meer over vertellen op de DDMA EMAIL SUMMIT op 9 juni a.s. In aanloop naar dit congres stelden we haar alvast wat vragen over de kansen voor e-mailmarketeers.
Albert Heijn, Blokker en bol.com zijn genomineerd voor onderscheiding voor de beste E-mailcampagne van 2016. Daarnaast zijn nog vier e-mailmarketeers genomineerd als kanshebber voor de titel E-mail Man / Vrouw van het jaar. De E-mail Awards worden jaarlijks uitgereikt door brancheorganisatie DDMA.
Gmail houdt de vaart erin en lanceerde onlangs maar liefst drie nieuwe features in de Inbox by Gmail app. Zo worden nu alle emails over een bepaalde afspraak uit de agenda automatisch gebundeld, wordt het lezen van nieuwsbrieven nog overzichtelijker en is het opslaan van links nog gemakkelijker gemaakt. Ik licht de nieuwe features met plezier voor je toe.
Kath Pay komt naar de DDMA Email Summit 2016 op 9 juni. Zij brengt haar theorie ook in praktijk met haar consultancy Holistic Email Marketing, waar ze founder en CEO is.
Content curatie is op veel verschillende manieren mogelijk. Het selecteren en online verspreiden van content kan een eenvoudige taak zijn via RSS feeds en social media, maar een complexe taak als je complete white papers wilt optuigen. Een goede middenweg is content curatie via een e-mail nieuwsbrief. In mijn optiek is een e-mail nieuwsbrief dan ook veel geschikter voor content curatie dan RSS feeds en social media.
Notificatie- en locatiegebaseerde marketing vanuit apps is in theorie een ideale oplossing voor relevantie en engagement. De combinatie van locatiegegevens en appgebruik vertelt immers een hoop over iemands voorkeuren. Notificaties zijn weer goed voor het trekken van de aandacht. De belofte is terecht groot, maar kan op dit moment pas worden ingelost als deze vorm van mobiele marketing met e-mail wordt geïntegreerd.
Amerikaanse tieners mogen dan veel berichtenprogramma’s gebruiken, promoties ontvangen ze nog altijd gewoon per mail. Dat blijft uit een onderzoek dat werd gefinancierd door marketingbedrijf Adestra.
In de maand maart heeft de Fraudehelpdesk maar liefst 2941 meldingen gekregen van valse winacties via e-mail. Daarbij worden steevast de namen van Albert Heijn, Jumbo, Coop, Lidl en Aldi misbruikt.