More stories

Na responsive nu ‘kinetic’ design voor e-mailmarketing

Marketeers moeten veel meer durf tonen. De komst van zogenaamde kinetische e-maildesigns (vanaf nu: kinetic) biedt hiervoor een uitgelezen mogelijkheid. Experimenteer alvast met deze volgende stap na responsive e-mail.

E-mailmarketing

Hoe één tekstlink voor een hogere omzet en een wereldwijde award zorgde

Onlangs werden voor het vijfde jaar op rij de wereldwijde WhichTestWon Email Awards uitgereikt. Mede dankzij de jaarlijkse awards shows, maar ook de terugkerende items als ‘Test of The Week, ‘Behind the Scenes’ en ‘The Live Event’, is het Amerikaanse WhichTestWon een van de bekendste autoriteiten op gebied van Converion Rate Optimization. Nederland wist dit keer maar liefst 2 van de 3 uitgereikte awards te bemachtigen, toevallig genoeg in beide gevallen door een loterij. Zo won Vriendenloterij een award in de categorie e-mail blasts en vielen Staatsloterij en Blue Mango Interactive samen in de prijzen voor de categorie Call To Actions. Hieronder wordt die laatste case nader toegelicht.

E-mailmarketing

De anatomie van B2B marketingmail (infographic)

Dagelijks worden zo’n 89 miljard zakelijke e-mails verstuurd. Geen wonder dat marketeers er alles aan doen om aandacht te trekken. 58 procent van alle geopende e-mails worden bekeken vanwege de pakkende kop. Een kop die bij voorkeur niet meer dan 30 tekens telt. In deze infographic alle tactieken op een rij.

B2B Digital

iOS 10 en de gevolgen voor e-mailmarketing

‘Een gigantische update.’ Zo is de nieuwste versie van iOS onlangs gepresenteerd tijdens de opening van Apples jaarlijkse ontwikkelaarsconferentie. En daar is niets over gelogen. Het besturingssysteem verandert in een aantal opzichten flink, ook op het gebied van e-mailmarketing. Zo kan de standaard Mail-app worden verwijderd en gaat de update een unsubscribe functie aanbieden gelijk aan die van Gmail.

E-mailmarketing

Teradata sluit contract met PUMA

Teradata heeft PUMA als klant binnengesleept voor zijn Digital Marketing Center. Het platform van Teradata wordt gebruikt voor PUMA’s Europese nieuwsbrief en voor ‘klantgerichte campagnes’.

E-mailmarketing

Optimaliseer je e-mails voor virtuele assistenten als Google Now, Siri en Cortana

Google Now en Siri claimen een steeds grotere plek in het dagelijks leven van consumenten. Dit soort virtuele assistenten leren steeds meer over de interesses van hun gebruikers, en gebruiken die inzichten om ze proactief van advies te voorzien. Nu spelen ze vooral nog een rol op smartphones, maar gezien het feit dat Cortana binnenkort ook in Nederland beschikbaar is op Windows 10, zal dat domein zich snel uitbreiden naar de pc.

E-mailmarketing

Samsung, bol en AH winnaars DDMA E-mail Awards

Samsung Benelux, Bol.com en Albert Heijn zijn de winnaars van de DDMA E-mail Awards. Albert Heijn won de juryprijs Beste E-mailcampagne 2016 voor hun Mijn Bonus-campagne. Bol.com ging er vandoor met de publieksprijs voor de beste campagne.

Dialogue Marketing

E-mail het meest mobiel gelezen

Nederlanders lezen e-mail vaker op hun mobiele telefoon dan op de desktop. Begin 2016 gold dat voor mailverkeer in het weekend. Voor doordeweekse dagen wordt het omslagpunt vermoedelijk in de loop van het jaar bereikt.

E-mailmarketing

Zeven inzichten om je klant verknocht te maken

Hoe zorg je ervoor dat mensen op de linkjes in je e-mail klikken? Kort antwoord is: maak klanten verknocht aan je dienst. Klinkt simpel genoeg; maar is het niet. Ik heb 7 inzichten voor je verzameld….

E-mailmarketing

Zo start je met e-mailmarketing in China

Met ruim 1,3 miljard inwoners kun je China als marketeer niet links laten liggen. De cijfers spreken voor zich – het aantal online shoppers neemt in razend tempo toe. In 2006 kochten zo’n 33 miljoen inwoners weleens online, eind 2014 was dit al toegenomen tot 361 miljoen.

E-mailmarketing

B2B wil meer contentmarketing, weinig interesse e-commerce

Marketeers bij zakelijke dienstverleners in de B2B-sferen willen komend jaar vooral investeren in contentmarketing. Thema’s als social media, marketingcommunicatie, campagnes en e-commerce staan onderaan op de agenda.

B2B Digital

Kath Pay: ‘de toekomst van e-mailmarketing is nu’

Kath Pay (Holistic E-mail Marketing), een van de top 50 e-mailmarketeers ter wereld, ziet de toekomst van e-mailmarketing nu al plaatsvinden. “Dat waar menig e-mailmarketeer van droomt, kan nu al.” Ze komt hier meer over vertellen op de DDMA EMAIL SUMMIT op 9 juni a.s. In aanloop naar dit congres stelden we haar alvast wat vragen over de kansen voor e-mailmarketeers.

E-mailmarketing

Albert Heijn, Blokker en bol.com genomineerd voor DDMA E-mail Awards 2016

Albert Heijn, Blokker en bol.com zijn genomineerd voor onderscheiding voor de beste E-mailcampagne van 2016. Daarnaast zijn nog vier e-mailmarketeers genomineerd als kanshebber voor de titel E-mail Man / Vrouw van het jaar. De E-mail Awards worden jaarlijks uitgereikt door brancheorganisatie DDMA.

E-mailmarketing

Gmail Inbox lanceert drie nieuwe features

Gmail houdt de vaart erin en lanceerde onlangs maar liefst drie nieuwe features in de Inbox by Gmail app. Zo worden nu alle emails over een bepaalde afspraak uit de agenda automatisch gebundeld, wordt het lezen van nieuwsbrieven nog overzichtelijker en is het opslaan van links nog gemakkelijker gemaakt. Ik licht de nieuwe features met plezier voor je toe.

E-mailmarketing

Kath Pay naar DDMA Email Summit

Kath Pay komt naar de DDMA Email Summit 2016 op 9 juni. Zij brengt haar theorie ook in praktijk met haar consultancy Holistic Email Marketing, waar ze founder en CEO is.

E-mailmarketing