More stories

CoolCat: 300 procent meer omzet uit de e-mail customer lifecycle

Kledingmerk CoolCat wilde de ‘six-digit’ database met e-mailadressen beter benutten door een effectieve en duurzame e-mailmarketingstructuur op te zetten. Een van de opvallendste resultaten: een omzetstijging van 300 procent op de totale customer lifecycle.

E-mailmarketing

Kortingscode.nl opent winkel in Amsterdam

Kortingscode.nl opent eind deze maand een popupstore in de Amsterdamse binnenstad. Er wordt speciaal ruimte ingewijd voor socialinfluencers, maar de deuren staan ook open voor toevallige passanten en belangstellenden.

Retail

Van e-mail tot mediamerk: uitgevers groeien met curatie

Uitgevers herontdekken e-mail om een jong publiek te bereiken. Menig inbox wordt overspoeld door al dan niet gepersonaliseerde e-mailmarketing van uitgevers. Door bijvoorbeeld content te cureren hopen die uiteindelijk de lezersbetrokkenheid te verg

E-mailmarketing

The e-mail design conference: de slimste hacks

‘The e-mail Design Conference’ op dinsdag 26 en woensdag 27 juli jongstleden in Londen barstte wederom uit z’n voegen van de laatste ontwikkelingen en verfrissende inzichten op het gebied van e-mailmarketing. Op het programma stonden sprekers als Kevin Mandeville, Mark Robbins en Cătălin Bridinel. e-village was er natuurlijk bij en daarom deel ik met je de slimste hacks van de breakout sessies op dag 2. In de blog van mijn collega Wilbert Heinen lees je de beste take-aways van dag 1van #LitmusLive.

E-mailmarketing

Litmus en Microsoft bundelen de krachten om e-mail te verbeteren

Voorafgaand aan The Email Design Conference in Boston kondigde organisator Litmus ‘industry-changing news’ aan tijdens het event op 16 augustus jongstleden. Nou kondigen Amerikanen doorgaans alles groots en meeslepend aan, maar het zorgde er wel voor dat e-mailmarketeers over de hele wereld de oren gespitst hielden. Ik was er zelf 100 procent van overtuigd dat Litmus een Desktop App voor Litmus Builder zou introduceren. En heel stiekem hoopte ik op het nieuws dat Gmail ‘styles’ en ‘media queries’ zou gaan ondersteunen. Maar niets is minder waar…

E-mailmarketing

Het e-mailmarketing stappenplan (infographic)

Het verfijnen van de e-mail marketing campagnes bepaalt grotendeels het succes ervan. En dat vergt dan ook een uitgebreid stappenplan. De inzet van ontwikkeltools die bepaalde processen automatiseren wordt steeds belangrijker, zoals deze infographic van Litmus en Movable Ink duidelijk maakt.

E-mailmarketing

Internationale e-mailmarketing: tips voor relevantie over de landsgrenzen heen

E-mails worden wereldwijd verstuurd. Maar betekent dit ook dat de richtlijnen voor e-mailmarketing wereldwijd hetzelfde zijn? Uiteraard niet! Elk land heeft andere gewoonten, ook op het gebied van e-mail. Om even een vergelijking te geven: 80% van de Duitsers checkt regelmatig hun mailbox op mobiel, maar in Turkije ligt dit aantal op circa 20%. Rekening houden met dergelijke verschillen bij het opzetten en uitvoeren van internationale e-mailmarketingcampagnes is dus een must. Doe je dat niet, dan laat je simpelweg kansen onbenut en loop je het risico om relaties te verliezen.

E-mailmarketing

Kwart van promotionele mails in VS komt niet aan

Meer dan een kwart van de promotionele mails in de VS bereikt zijn doel niet, zo blijkt uit het jaarlijkse rapport van Return Path. Dat is 6 procent onder het internationaal gemiddelde.

E-mailmarketing

Tripolis: Zes praktijklessen over internationaal ondernemen

De beslissing om internationaal te ondernemen is misschien snel gemaakt, maar daarna begint het pas. Waar ga je van start? En hoe kun je die markten zo efficiënt mogelijk bedienen? Dit zijn de zes praktijklessen die Tripolis heeft geleerd.

E-mailmarketing

Zo gaat Zalando om met technische uitdaging productaanbeveling

De productaanbevelingen zijn bijzonder belangrijk voor de conversie van een webwinkel of e-mailmarketing. Bij Zalando is een speciaal team opgericht dat zich bezighoudt met het aanbevelingsmechanisme en de benodigde techniek. Wat zijn de uitdagingen van dit team?

E-mailmarketing

Dataspecialist nieuw label bij Happy Leads

Marketingbureau Happy Leads opent een nieuw label dat zich louter gaat toeleggen op data-analyse. “Alles staat bij ons in het teken van het verhogen van rendement”, licht directeur Mathijs Visser toe.

Online marketing

Na responsive nu ‘kinetic’ design voor e-mailmarketing

Marketeers moeten veel meer durf tonen. De komst van zogenaamde kinetische e-maildesigns (vanaf nu: kinetic) biedt hiervoor een uitgelezen mogelijkheid. Experimenteer alvast met deze volgende stap na responsive e-mail.

E-mailmarketing

Hoe één tekstlink voor een hogere omzet en een wereldwijde award zorgde

Onlangs werden voor het vijfde jaar op rij de wereldwijde WhichTestWon Email Awards uitgereikt. Mede dankzij de jaarlijkse awards shows, maar ook de terugkerende items als ‘Test of The Week, ‘Behind the Scenes’ en ‘The Live Event’, is het Amerikaanse WhichTestWon een van de bekendste autoriteiten op gebied van Converion Rate Optimization. Nederland wist dit keer maar liefst 2 van de 3 uitgereikte awards te bemachtigen, toevallig genoeg in beide gevallen door een loterij. Zo won Vriendenloterij een award in de categorie e-mail blasts en vielen Staatsloterij en Blue Mango Interactive samen in de prijzen voor de categorie Call To Actions. Hieronder wordt die laatste case nader toegelicht.

E-mailmarketing

De anatomie van B2B marketingmail (infographic)

Dagelijks worden zo’n 89 miljard zakelijke e-mails verstuurd. Geen wonder dat marketeers er alles aan doen om aandacht te trekken. 58 procent van alle geopende e-mails worden bekeken vanwege de pakkende kop. Een kop die bij voorkeur niet meer dan 30 tekens telt. In deze infographic alle tactieken op een rij.

B2B Digital

iOS 10 en de gevolgen voor e-mailmarketing

‘Een gigantische update.’ Zo is de nieuwste versie van iOS onlangs gepresenteerd tijdens de opening van Apples jaarlijkse ontwikkelaarsconferentie. En daar is niets over gelogen. Het besturingssysteem verandert in een aantal opzichten flink, ook op het gebied van e-mailmarketing. Zo kan de standaard Mail-app worden verwijderd en gaat de update een unsubscribe functie aanbieden gelijk aan die van Gmail.

E-mailmarketing