More stories

‘B2B e-mails scoren op alle facetten beter dan B2C e-mails’

Zakelijke e-mails presteren zowel op het gebied van opens en kliks beduidend beter dan e-mailcampagnes in de consumentenmarkt. Ook blijkt dat het merendeel van de unieke opens nog steeds op een desktop wordt gedaan in plaats van op een mobiel apparaat.

B2B Digital

Tien tips voor geautomatiseerde mail (infographic)

Onder geautomatiseerde mail verstaan we onder meer zogenoemde autoreply berichten, bijvoorbeeld ter bevestiging van een order. Het kan een belangrijk instrument zijn voor loyaliteitsprogramma’s, en deze Instiller infographic geeft je tien handige tips mee.

E-mailmarketing

DDMA Eye tracking onderzoek: kies afbeeldingen bewust

Uit het DDMA Eye tracking- en kwalitatief onderzoek naar e-mail nieuwsbrieven dat eind 2015 verscheen, komt duidelijk naar voren dat een e-mail nieuwsbrief op een smartphone anders wordt beleefd dan op een desktop. Deze verschillen zijn niet alleen terug te voeren op de aan- of afwezigheid van een responsive design, maar ze gaan vooral over de positie en het soort afbeeldingen in je e-mail nieuwsbrief. Wil je als marketeer een positieve beleving van je e-mail nieuwsbrieven, kies dan niet willekeurig allerlei afbeeldingen maar kies ze bewust.

E-mailmarketing

Remarketing: zet e-mailadressen in voor betere en relevantere campagne

We zien dat de data uit een eCRM of Data Management Platform steeds makkelijker samengaan met digital advertising. Dat is goed nieuws: (re)marketing wordt hierdoor niet alleen steeds eenvoudiger, maar vooral nauwkeuriger. Hoe ziet die ontwikkeling eruit en waar zou je als adverteerder op moeten inspelen?

Online advertising

Onderzoek: mailmarketeers denken ‘wij’ in plaats van ‘jij’

E-mail is en blijft de steunpilaar van vele marketingcampagnes. Het percentage marketeers dat mail (heel) belangrijk noemt voor het behalen van de merkdoelen groeide niet voor niets van 89 procent naar 93 procent tussen 2012 en 2015. Maar de meesten worstelen nog steeds met de juiste boodschap, skills en ROI.

E-mailmarketing

Tips voor de beste marketing nieuwsbrief (infographic)

Schieten met hagel doen e-mail marketeers allang niet meer, maar het is nog steeds een uitdaging om de juiste marketing nieuwsbrief samen te stellen. Die dient bij voorkeur persoonlijk te zijn, moet een goede introductie bevatten en voldoende manieren om contact te leggen. Deze infographic van Online Course Report vertelt hoe.

E-mailmarketing

Aantal e-mailgebruikers naar 3 miljard in 2020

Het aantal e-mail gebruikers zal rond 2020 zijn opgelopen naar 3 miljard, zo verwacht The Radicati Group. Dit jaar zijn het er zo’n 2,6 miljard.

E-mailmarketing

E-mail in 2016: wat zijn de laatste ontwikkelingen?

Wat kunnen we op het gebied van e-mail verwachten in 2016? Deze vraag stel ik mezelf wel eens en daar is niet zo makkelijk antwoord op de geven. Tijd om er een blogpost aan te wijden dus! Een van de ontwikkelingen is dat je bij het opzetten van een e-mail minder dynamische en geavanceerde codes kunt gebruiken – in vergelijking met websites in ieder geval. Daarbij heb je als e-mail developer te dealen met de verschillende e-mail clients als Outlook, Gmail en Apple Mail. In dit artikel zoom ik in op de laatste ontwikkelingen en verwachtingen binnen het e-maillandschap. Dus: wat zijn de verwachtingen op het gebied van e-mail in 2016?

E-mailmarketing

Checklist: in acht stappen scoren met je nieuwsbrief

Iedere keer weer een nieuwsbrief versturen die scoort. Wie wil dat nou niet? Helaas blijkt in de praktijk dat door deadlines of automatisme nieuwsbrieven veel te snel worden verzonden. Het is dan ook niet zo gek dat de meeste nieuwsbrieven maar ‘gemiddeld’ scoren. Zonde! Want door net even iets meer tijd aan je nieuwsbrief te besteden kun je zowel de effectiviteit als respons verdubbelen. Om je hierbij te helpen heb ik een handige nieuwsbrief checklist opgesteld.

E-mailmarketing

Kwart meer marketingmails verstuurd

Amerikaanse multichannel retailers hebben in het vierde kwartaal van 2015 26,1 procent meer e-mails verstuurd dan een jaar geleden. Dat blijkt uit een rapport van Experian Marketing Service.

E-mailmarketing

Mail meest geopend op iPhone, maar leidt daar niet tot conversie

De aloude e-mail blijft een prima marketingmiddel. Het device waarop consumenten het liefst een mailtje openen? De mobiel. Maar liefst 52 procent leest zijn mails on-the-go, 16 procent prefereert de tablet en 32 procent kiest voor de desktop.

Mobile

Inactieve abonnees zijn ook goud waard

Weet jij hoe actief jouw database is? Mailchimp berekende dat een database in 2015 gemiddeld 61 procent activiteit vertoonde, dat wil zeggen dat slechts zes op de tien abonnees in je database minimaal één e-mail in de afgelopen zes maanden heeft geopend. Toch is er geen reden voor paniek, commercieel gezien zijn die inactieve abonnees absoluut nog niet afgeschreven.

E-mailmarketing

Vijf e-mails die elk bedrijf standaard moet verzenden

Een paar maanden geleden was ik aanwezig bij ‘The E-mail Design Conference’. Dé plek waar e-maildesigners, e-mailmarketeers en e-maildevelopers uit binnen- en buitenland ieder jaar samenkomen om te luisteren naar grote namen uit de e-mail design- en marketingwereld. De handige tips die spreker Alan O’Rourke gaf wil ik graag onderstaand delen.

E-mailmarketing

Belg minder gecharmeerd van e-mailmarketing

E-mailmarketingcampagnes scoren beter in Nederland dan in België. Dat blijkt uit een vergelijkend onderzoek van WYZ, een joint-venture van Wijs en het Nederlandse marketingbureau Yourzine.

E-mailmarketing

‘Het spijt me’. De kracht van excuus e-mails

Niks is menselijker dan fouten maken. En ja, ook bedrijven maken wel eens fouten. Consumenten zijn alleen bij bedrijven vaak niet zo vergevingsgezind. Met alle gevolgen van dien. In geval van ‘nood’ moet je als bedrijf snel schakelen. Nu kun je kiezen uit tal van communicatiekanalen om merk- en reputatieschade te voorkomen. Maar in deze blogpost laat ik je aan de hand van inspirerende voorbeelden zien hoe effectief het kanaal email is om het vertrouwen van jouw doelgroep terug te winnen. Want zeg je ‘sorry’ en meen je het oprecht, dan maakt dit je menselijker. En geef je er ook nog een cadeautje bij, dan betaalt het zich helemaal terug.

E-mailmarketing