Bijna 3000 meldingen over valse winacties
In de maand maart heeft de Fraudehelpdesk maar liefst 2941 meldingen gekregen van valse winacties via e-mail. Daarbij worden steevast de namen van Albert Heijn, Jumbo, Coop, Lidl en Aldi misbruikt.
In de maand maart heeft de Fraudehelpdesk maar liefst 2941 meldingen gekregen van valse winacties via e-mail. Daarbij worden steevast de namen van Albert Heijn, Jumbo, Coop, Lidl en Aldi misbruikt.
Zakelijke e-mails presteren zowel op het gebied van opens en kliks beduidend beter dan e-mailcampagnes in de consumentenmarkt. Ook blijkt dat het merendeel van de unieke opens nog steeds op een desktop wordt gedaan in plaats van op een mobiel apparaat.
Onder geautomatiseerde mail verstaan we onder meer zogenoemde autoreply berichten, bijvoorbeeld ter bevestiging van een order. Het kan een belangrijk instrument zijn voor loyaliteitsprogramma’s, en deze Instiller infographic geeft je tien handige tips mee.
Uit het DDMA Eye tracking- en kwalitatief onderzoek naar e-mail nieuwsbrieven dat eind 2015 verscheen, komt duidelijk naar voren dat een e-mail nieuwsbrief op een smartphone anders wordt beleefd dan op een desktop. Deze verschillen zijn niet alleen terug te voeren op de aan- of afwezigheid van een responsive design, maar ze gaan vooral over de positie en het soort afbeeldingen in je e-mail nieuwsbrief. Wil je als marketeer een positieve beleving van je e-mail nieuwsbrieven, kies dan niet willekeurig allerlei afbeeldingen maar kies ze bewust.
We zien dat de data uit een eCRM of Data Management Platform steeds makkelijker samengaan met digital advertising. Dat is goed nieuws: (re)marketing wordt hierdoor niet alleen steeds eenvoudiger, maar vooral nauwkeuriger. Hoe ziet die ontwikkeling eruit en waar zou je als adverteerder op moeten inspelen?
E-mail is en blijft de steunpilaar van vele marketingcampagnes. Het percentage marketeers dat mail (heel) belangrijk noemt voor het behalen van de merkdoelen groeide niet voor niets van 89 procent naar 93 procent tussen 2012 en 2015. Maar de meesten worstelen nog steeds met de juiste boodschap, skills en ROI.
Schieten met hagel doen e-mail marketeers allang niet meer, maar het is nog steeds een uitdaging om de juiste marketing nieuwsbrief samen te stellen. Die dient bij voorkeur persoonlijk te zijn, moet een goede introductie bevatten en voldoende manieren om contact te leggen. Deze infographic van Online Course Report vertelt hoe.
Het aantal e-mail gebruikers zal rond 2020 zijn opgelopen naar 3 miljard, zo verwacht The Radicati Group. Dit jaar zijn het er zo’n 2,6 miljard.
Wat kunnen we op het gebied van e-mail verwachten in 2016? Deze vraag stel ik mezelf wel eens en daar is niet zo makkelijk antwoord op de geven. Tijd om er een blogpost aan te wijden dus! Een van de ontwikkelingen is dat je bij het opzetten van een e-mail minder dynamische en geavanceerde codes kunt gebruiken – in vergelijking met websites in ieder geval. Daarbij heb je als e-mail developer te dealen met de verschillende e-mail clients als Outlook, Gmail en Apple Mail. In dit artikel zoom ik in op de laatste ontwikkelingen en verwachtingen binnen het e-maillandschap. Dus: wat zijn de verwachtingen op het gebied van e-mail in 2016?
Iedere keer weer een nieuwsbrief versturen die scoort. Wie wil dat nou niet? Helaas blijkt in de praktijk dat door deadlines of automatisme nieuwsbrieven veel te snel worden verzonden. Het is dan ook niet zo gek dat de meeste nieuwsbrieven maar ‘gemiddeld’ scoren. Zonde! Want door net even iets meer tijd aan je nieuwsbrief te besteden kun je zowel de effectiviteit als respons verdubbelen. Om je hierbij te helpen heb ik een handige nieuwsbrief checklist opgesteld.
Amerikaanse multichannel retailers hebben in het vierde kwartaal van 2015 26,1 procent meer e-mails verstuurd dan een jaar geleden. Dat blijkt uit een rapport van Experian Marketing Service.
De aloude e-mail blijft een prima marketingmiddel. Het device waarop consumenten het liefst een mailtje openen? De mobiel. Maar liefst 52 procent leest zijn mails on-the-go, 16 procent prefereert de tablet en 32 procent kiest voor de desktop.
Weet jij hoe actief jouw database is? Mailchimp berekende dat een database in 2015 gemiddeld 61 procent activiteit vertoonde, dat wil zeggen dat slechts zes op de tien abonnees in je database minimaal één e-mail in de afgelopen zes maanden heeft geopend. Toch is er geen reden voor paniek, commercieel gezien zijn die inactieve abonnees absoluut nog niet afgeschreven.
Een paar maanden geleden was ik aanwezig bij ‘The E-mail Design Conference’. Dé plek waar e-maildesigners, e-mailmarketeers en e-maildevelopers uit binnen- en buitenland ieder jaar samenkomen om te luisteren naar grote namen uit de e-mail design- en marketingwereld. De handige tips die spreker Alan O’Rourke gaf wil ik graag onderstaand delen.
E-mailmarketingcampagnes scoren beter in Nederland dan in België. Dat blijkt uit een vergelijkend onderzoek van WYZ, een joint-venture van Wijs en het Nederlandse marketingbureau Yourzine.