More stories

Het geheim van een goed scanbare mailing

Elke marketeer weet dat een goede mailing eenvoudig te scannen is. Sinds Litmus in zijn 8 seconds challenge to get your subscribers attention duidelijk maakte dat een lezer maximaal acht seconden besteedt aan een mailing, moet je als marketeer flink aan de bak. Wil je in die enkele seconden je boodschap overbrengen, dan zit er maar één ding op: zorgen voor een goed scanbare mailing. Dit artikel vertelt je hoe je dat voor elkaar krijgt.

E-mailmarketing

Salesforce breidt Lighting CRM uit

Salesforce heeft dinsdag een nieuwe versie aangekondigd van zijn Lightning CRM platform. Dat bevat nu standaard analyticsdienst Wave en ‘intelligente e-mail’ van RelateIQ, het bedrijf dat in juli 2014 werd overgenomen.

Analytics

Abandoned Shopping Cart Campagnes: wat leren we van Amerikaanse retailers?

De Amerikaanse e-commerce specialist Listrak publiceert jaarlijks een onderzoek een onderzoek naar Abandoned Shopping Cart campagnes. Listrak focust zich daarbij op de top 1000 online retailers in de Verenigde Staten. Belangrijkste ontwikkelingen? Steeds meer Amerikaanse retailers maken er gebruik van, het aantal e-mails dat een retailer gebruikt om consumenten alsnog te verleiden neemt verder toe en er wordt in de eerste e-mail steeds minder vaak een incentive dan wel korting gegeven.

Conversie

The Email Design Conference (#TEDC15): de hoogtepunten

Tijdens de laatste ‘Email Design Conference’ in Londen zijn een aantal onderwerpen belicht die ik graag onderstaand toelicht. Grote namen uit de e-mail design- en marketing wereld stonden dit jaar op het programma, zoals Mark Robbins, Kevin Mandeville, Alex Timlin en Elliot Ross. Stuk voor stuk gaven zij inspirerende presentaties, waar ik voor jullie de onderwerpen heb uitgehaald die mij het meest aanspraken.

E-mailmarketing

LinkedIn schikt voor 13 miljoen dollar

Meer dan een half miljoen LinkedIn gebruikers krijgen elk 16 dollar als onderdeel van een schikking met het sociale netwerk. Zo luidt in elk geval een voorstel dat aan een Californische rechter Lucy Koh is voorgelegd.

E-mailmarketing

Vijf manieren om webshop-bezoekers te laten inschrijven voor je e-mailmarketing

Mensen bezoeken je webshop en oriënteren zich daar op een mogelijke aankoop. Een deel van hen zal tot aankoop overgaan. Een ander deel, meestal het grootste deel, vervolgt de zoektocht via andere webshops. Zoekgedrag via internet vindt immers gefragmenteerd plaats. E-mailmarketing is de juiste oplossing om de interesse van de bezoekers aan je webshop na hun bezoek te behouden. Daar moeten zij zich dan natuurlijk wel voor aanmelden. Waar en wanneer vraag je een geïnteresseerde webshopbezoeker om zich in te schrijven voor je e-mailmarketing?

E-mailmarketing

Ruim helft e-mailmarketing omzet komt van smartphones

Smartphones zijn goed voor 56 procent van alle e-mailmarketing omzet in 2015, dat is 9,9 procent meer dan een jaar eerder. Dat zegt het Amerikaanse Yesmail op basis van eigen gegevens.

E-mailmarketing

Verkoopteams vinden telefoon het beste communicatiekanaal

Verkoopmanagers zien de telefoon nog altijd als het beste middel om een deal af te sluiten. Het wordt effectiever gevonden dan e-mail, zegt Intelliverse op grond van eigen onderzoek.

Dialogue Marketing

‘Triggered e-mail’ blijkt hit

De combinatie van e-mail, sociale media en mobiel is een gouden formule voor marketeers. Dat blijkt weer eens uit Epsilons Q3 2015 North America Email Trends and Benchmarks rapport.

E-mailmarketing

Detailhandel wapent zich tegen misleidende spammails

Detailhandel Nederland roept politie en toezichthouder ACM op om specifieke kennis te verzamelen en de aanpak van misbruik van beeldmerken in misleidende spammails. De brancheorganisatie had al eerder aangekondigd met een campagne te beginnen.

E-mailmarketing

Zijn je e-mails voorbereid op ‘peek and pop’?

Drie maanden geleden schreef ik al over de nieuwe ‘peek and pop’ features van de iPhone 6S en 6S Plus. Toentertijd was er nog weinig bekend over de mogelijke gevolgen die deze nieuwe features voor e-mailmarketingcampagnes konden hebben. Maar dat is inmiddels veranderd en de ervaringen met ‘peek and pop’ zijn door diverse e-mailexperts met de rest van de wereld gedeeld. En ik geef deze kennis weer graag door.

E-mailmarketing

Onderzoek DDMA: grote verschillen in beleving e-mailnieuwsbrieven per device

E-mailnieuwsbrieven worden op desktop en smartphone heel anders beleefd. Voor een maximaal effect kunnen design en content kunnen daarom niet één op één over genomen worden.

E-mailmarketing

Beleving e-mailnieuwsbrieven verschilt per apparaat

Consumenten beleven e-mailnieuwsbrieven op een computer heel anders dan op een smartphone. Dit is de belangrijkste conclusie uit een usability- en eye-trackingonderzoek van brancheorganisatie DDMA naar e-mailnieuwsbrieven van verschillende organisaties, waaronder Ziggo, De Telegraaf, OHRA, WWF en ANWB.

E-mailmarketing

Werkt e-mailmarketing het hele jaar door? (infographic)

Is e-mailmarketing gedurende een heel jaar in te zetten? Natuurlijk, maar er zijn wel momenten waar je beter even rekening mee moet houden, heeft onderzoek van HubSpot onder 20 miljoen marketingmails aangetoond. Gedurende de week is zaterdag een extreem slechte dag, dinsdag daarentegen een zeer goede dag. En rond nieuwjaarsdag kun je ook maar beter niks van je laten horen.

E-mailmarketing

Black Friday: E-mail & mobiel grijpen de macht

Nog een nachtje slapen en dan is het zo ver. Black Friday! In de Verenigde Staten is de dag al jaren razend populair onder consumenten. De impact van online wordt daarom groter en groter. Vorig jaar werd online maar liefst 20 procent meer uitgegeven dan een jaar eerder. Ook in Nederland krijgt Cyber Monday steeds meer voet aan wal.

Retail