More stories

Zo schoon je je e-mailbestanden op (infographic)

Alle e-mailmarketeers worstelen met het probleem: het up-to-date houden van hun adressenbestanden. Wie zijn bestanden niet regelmatig opschoont, kan problemen verwachten. Gemiddeld is een kwart van de B2B databases verouderd. Met andere woorden: de marketingmails komen niet meer aan. Daarom is het verstandig om iedere 90 dagen het e-mailadres te valideren en waar nodig te verwijderen.

Minder mail a.u.b.

Maar liefst tweederde van de Amerikaanse internetgebruikers is geabonneerd op e-mails van een merk. Maar lezen ze ze ook? Niet echt, concludeert TechnologyAdvice. 60 procent leest mailings, maar slechts zestien procent doet dat regelmatig en nog geen dertien procent leest meer dan de helft van alle ontvangen berichten.

Nominaties DDMA E-mail Awards bekend

HotelSpecials, Opel Nederland, Thermen Bussloo en V&D zijn genomineerd en zijn kanshebber voor de award voor E-mail Campagne 2015.

E-mailmarketing

Waarom e-mailmarketing werkt: de cijfers

E-mail marketing is weer helemaal terug van weggeweest. Nadat het bijna was doodverklaard. En dat succes heeft vooral te maken met statistieken: er zijn ruim 4 miljard e-mail adressen in de wereld. 91 procent van de gebruikers van die mailadressen kijkt dagelijks in zijn postbus.

Hoe ontwerp je de perfecte e-mail template? (deel II)

Bij het ontwerp- en bouwproces van een (nieuw) email template moet je rekening houden met ontzettend veel zaken. Waar begin je? Welke elementen neem je wel of niet mee in het design? Je wilt immers niet dat je over een half jaar je ‘nieuwe’ template weer weg kan gooien. In mijn eerste blogpost over het bouwen van de perfecte email template omschreef ik de workflow en de technische aspecten. In deze blogpost geef ik concrete tips over content, op welke wijze je deze het beste vorm kan geven, maar vooral welke stappen je moet doorlopen om te zorgen dat de email template vervolgens goed wordt gebouwd en je een product opgeleverd krijgt waar je direct mee aan de slag kan.

Hoe ontwerp je de perfecte e-mail template? (deel 1)

Veel marketeers onderschatten het proces dat je moet doorlopen om een (nieuw) email template te ontwerpen. Want waar begin je? Moet je zowel een design- en als een email marketing bureau laten aansluiten? Welke elementen zijn belangrijk om in de email template op te nemen? Om hierover duidelijkheid te verschaffen zal ik in twee blogposts de magische wereld van het bouwen van de perfecte email template omschrijven. In deze eerste blogpost beschrijf ik een workflow die je kan gebruiken om tot de ideale email template te komen. Maar ook met welke technische ontwikkelingen je rekening moet houden om niet over een half jaar te realiseren dat je ‘nieuwe’ template al weer weggegooid kan worden

De vijf grootste e-mailmarketing fouten (infographic)

Spamfilters worden elk jaar beter. Dat is slecht nieuws voor wie werkzaam is in e-mail marketing, want de kans dat zelfs een geheel gepersonaliseerde nieuwsbrief niet bij de ontvanger aankomt is groot. Toch kun je wel degelijk met een aantal zaken rekening houden. Teveel plaatjes, misleidende kopregels (die beginnen met re: of fwd:), URL verkortingen en speciale tekens (W!nn@r) zijn er vaak de oorzaak van dat mails in de spambak belanden.Maar let vooral ook op de etiquette.

Help! De emojis komen er aan

Al enige tijd kunnen e-mailmarketeers gebruikmaken van symbolen in hun subjectline. Veel gebruikte symbolen zijn een zonnetje (☀), hartje (❤) of vliegtuig (✈). Sinds kort is het aanbod aan mogelijkheden om visueel op te vallen in de subjectline fors vergroot. Hoe kunnen marketeers hier nu optimaal op inspelen en daarmee hun openingspercentage vergroten?

Zo schrijf je een welkomstmail (infographic)

Dat de eerste indruk meteen goed moet zijn, geldt helemaal voor e-mailmarketing. Het laatste dat je wilt is dat ontvangers meteen afhaken of je in het eerste geval blokkeren. Easy SMTP heeft een infographic samengesteld met handige tips voor welkom e-mails. Gebruik bijvoorbeeld niet het woord ‘webinar’ in de kopregel, maar video, nieuws en korting doen wonderen.

E-mailmarketeer hoeft nieuwe mailapps niet te vrezen

E-mailmarketeers kijken zorgelijk naar de grote e-mail aanbieders Gmail en Outlook, die steeds meer filters aan hun mobiele applicaties lijken toe te voegen. Maar het effect daarvan is minder drastisch dan het lijkt, zegt Kevin Gallant van Yesmail.

E-mailmarketing

Vijf redenen om je e-mailmarketing budget te verhogen

De opmars van e-mailmarketing kreeg alweer enkele jaren terug een flinke knauw door spamfilters, waardoor marketeers creatievere campagnes moesten bedenken. De komst van sociale media en mobiele apparaten hebben het landschap voor e-mailmarketing wederom flink veranderd. E-mail lijkt nu meer dan ooit een zakelijk communicatiemiddel, maar dat betekent allerminst dat e-mailmarketing dood is, stelt Jayson DeMers van AudienceBloom.

E-mailmarketing

Marketingmail nog steeds veel op desktop gelezen

Het merendeel van commerciële nieuwsbrieven wordt in Nederland nog altijd op de desktop geopend, niet op mobiele apparaten. Dat blijkt uit de vandaag verschenen E-mail Benchmark – Editie 2015 van e-Village, een periodiek onderzoek naar de trends en ontwikkelingen op het gebied van e-mailmarketing.

E-mailmarketing

Het geheim van een groeiend mailbestand

Het staat buiten kijf dat een groeiend mailbestand belangrijk is voor succesvolle mailcampagnes. Maar dat blijkt niet zonder slag of stoot te gaan. Een van de belangrijkste obstakels is het onvoldoende kunnen bieden van relevantie en waarde voor ontvangers, aldus 44 procent van de marketeers in een onderzoek van Ascend2.

E-mailmarketing

‘E-mailmarketing wordt real-time persoonlijke communicatie’

E-mailmarketing is als het werkpaard van de marketingmix. Waardevolle en onmisbare pk’s die niet langzaam van het toneel verdwijnen, maar evolueren in vorm en kracht. Een vorm bovendien die onderaan de streep voor de hoogste ROI zorgt. We spreken over de ontwikkelingen rondom e-mailmarketing met Michael Linthorst, CEO van Copernica.

E-mailmarketing

Afmeldlink e-mail grootste bron marketingklachten

In 2014 kwam een recordaantal van 232 meldingen en consumentenvragen binnen bij het online klachtenloketwww.privacywaarborg.nl. 80 procent daarvan ging over een niet-werkende afmeldhyperlink bij e-mailnieuwsbrieven. De DDMA Privacy Autoriteit heeft dit bekendgemaakt in haar Privacy Waarborg Jaarverslag 2014. Veel van deze meldingen zijn opgelost, nadat DDMA contact zocht met het bedrijf in kwestie.

E-mailmarketing