More stories

Feiten die je echt moet weten voor e-mailmarketing

E-mail is nog steeds het werkpaard voor digitale marketing, maar de effectiviteit ervan hangt wel degelijk samen met een groot aantal factoren, zo blijkt uit onderzoek van The Huffington Post en HubSpot.

E-mailmarketing

Zes redenen waarom e-mails niet worden geopend (infographic)

De gemiddelde consument blikt nog geen twee seconden op een marketing e-mail, dus moet de eerste indruk meteen goed zijn. En dat is inderdaad nog niet zo simpel. Zogenoemde ‘open rates’ gaan 20 procent omhoog als je de mail persoonlijk aan de ontvanger richt, en aangezien het gros van de mails wordt geopend op mobiele apparaten is een zogenoemde responsive opmaak bijna verplicht geworden. Een checklijst van zes stappen die je absoluut niet mag vergeten.

E-mailmarketing

Apple Watch en e-mail: hoe blijf je relevant?

In Nederland zullen we nog even moeten wachten op de Apple Watch die vanaf 10 april 2015 al wel in Frankrijk, Engeland en Duitsland te koop zal zijn. Desalniettemin is het van groot belang dat Nederlandse e-mail marketeers nu al gaan onderzoeken wat de gevolgen van dit nieuwe gadget op responsive email templates zullen zijn.

E-mailmarketing

Eindelijk een alternatief voor e-mail?

E-mail wil maar niet dood, en is springlevend. Dat is goed nieuws voor marketeers die hoog opgeven van het rendement van hun e-mail campagnes, maar tegelijkertijd zoeken bedrijven naar nieuwe oplossingen. De nieuwste ster aan het firmament heet Slack. Die moet ‘alles veranderen’. Gaat e-mail nu echt weg?

E-mailmarketing

Vijfstappenplan om klanten met verlaten winkelwagens te benaderen

Een eerder artikel op Emerce berichtte over de effectiviteit van het mailen naar klanten met verlaten winkelmandjes, ook wel e-mailremarketing genoemd. In dit artikel wordt het proces uitgelegd van het versturen van een remarketing e-mail.

E-mailmarketing

Welkomstmail voorspeller van toekomstig succes

Je nieuwe nieuwsbriefabonnees welkom heten. In de Verenigde Staten doet 75 procent van de grootste retailers het, zo blijkt uit een onderzoek van Return Path. Gek is dat overigens niet. Het is dé ultieme kans om een fundament te leggen voor een langdurige, vruchtbare relatie met een (potentiële) klant. Het gedrag tijdens de welkomstflow is namelijk een voorspeller van het toekomstige succes.

E-mailmarketing

Een nieuwe rol voor e-mailmarketing

E-mail is het werkpaard van digitale marketing. Het levert het hoogste rendement en volgens recente cijfers van Marketing Sherpa willen consumenten graag promotionele mails ontvangen, het merendeel maandelijks en een groot deel ook wekelijks. Scott McCorkle van Salesforce Marketing Cloud ziet echter een heel nieuwe rol weggelegd voor e-mail.

E-mailmarketing

Achttien tips voor de ideale responsive e-mail template

Zevenennegentig procent van alle e-mails wordt slechts eenmaal geopend. Dat betekent dus dat je maar één kans hebt om indruk te maken. En aangezien van al deze e-mails gemiddeld 60 procent ook nog eens op een mobiele telefoon wordt geopend, kun je er niet meer omheen: iedere e-mail template moet responsive zijn. SalesForce Canada stuurde mij afgelopen week deze mooie infographic, inclusief achttien tips over het responsive maken van e-mail sjablonen.

E-mailmarketing

Nederlandse Vietnamezen betrokken bij enorme dataroof

Twee in Nederland woonachtige Vietnamezen zijn betrokken bij een van de grootste dataroven uit de Amerikaanse geschiedenis. Viet Quoc Nguyen (28) en Giang Hoang Vu (25) stalen ruim 1 miljard e-mailadressen bij ten minste acht e-mailverwerkers in de Verenigde Staten.

E-mailmarketing

De vier belangrijkste trends met onderwerpregels

Hoe kun je een zo groot mogelijk aantal ontvangers verleiden je e-mail te openen? E-mailmarketeers richten zich dan met name op de subjectline. Aan de hand van een A/B-test wordt de versie die het meeste bereik genereert uitgerold naar de grote menigte. Maar wat zijn nu eigenlijk de trends op het gebied van subjectlines?

E-mailmarketing

E-mailmarketing krijgt meer centrale rol in marketingmix

E-mailmarketing is geëvolueerd naar een meer centrale rol in de marketingmix. De algemene resultaten en klikratio’s zijn gestegen en marketeers vertrekken vanuit een strategie met duidelijke doelen. Dat staat de Email Barometer 2014-2015 , het jaarlijks onderzoek naar e-mailmarketing in België.

E-mailmarketing

Vijf prioriteiten voor e-mailmarketing

E-mailmarketing is wederom onmisbaar gebleken in 2014, reden om ook voor het komende jaar een e-mailstrategie uit te zetten. Want in tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, zit er nog veel ontwikkeling in e-mail, schrijft Cara Olson bij Marketing Land.

E-mailmarketing

Samenwerking HPG en E2Ma voor levering ruim 1 miljoen e-mailadressen

HPG en E2Ma hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend voor de levering van ruim 1 miljoen e-mailadressen. Hiermee willen beide bedrijven het bereik van offline mediacampagnes vergroten.

E-mailmarketing

Waarom responsive e-mail moet (infographic)

Met meer dan 2,6 miljard verwachte mobiele apparaten (tablets en smartphones) is responsive e-mail geen optie meer, maar een verplichting. Met andere woorden: je mails moeten op elk apparaat, maar vooral op smartphones, kunnen worden gelezen. 91 procent van de consumenten kijken minstens een per dag naar hun e-mail op de smartphone. Volgens Adobe opent acht op de tien mensen e-mail op hun smartphone.

E-mailmarketing

Webfonts in e-mail, de trend van 2015?

Webdesigners zijn er van overtuigd dat in 2015 steeds meer gebruik zal worden gemaakt van typografie. In 2015 mag tekst groter dan ooit, soms zelfs als vervanger van beeld. Daarnaast wordt aandacht voor maximale leesbaarheid van content een absolute pijler. Maar binnen e-maildesign zie of hoor je nog relatief weinig over deze trend. En dat is jammer, want iedereen wil toch dat het font in de e-mail hetzelfde is als het font op de website? Onderstaand zet ik alle voor- en nadelen van webfonts in e-mail op een rij. Inclusief hoe je dit technisch moet aanpakken.

E-mailmarketing