More stories

Vijfstappenplan om klanten met verlaten winkelwagens te benaderen

Een eerder artikel op Emerce berichtte over de effectiviteit van het mailen naar klanten met verlaten winkelmandjes, ook wel e-mailremarketing genoemd. In dit artikel wordt het proces uitgelegd van het versturen van een remarketing e-mail.

E-mailmarketing

Welkomstmail voorspeller van toekomstig succes

Je nieuwe nieuwsbriefabonnees welkom heten. In de Verenigde Staten doet 75 procent van de grootste retailers het, zo blijkt uit een onderzoek van Return Path. Gek is dat overigens niet. Het is dé ultieme kans om een fundament te leggen voor een langdurige, vruchtbare relatie met een (potentiële) klant. Het gedrag tijdens de welkomstflow is namelijk een voorspeller van het toekomstige succes.

E-mailmarketing

Een nieuwe rol voor e-mailmarketing

E-mail is het werkpaard van digitale marketing. Het levert het hoogste rendement en volgens recente cijfers van Marketing Sherpa willen consumenten graag promotionele mails ontvangen, het merendeel maandelijks en een groot deel ook wekelijks. Scott McCorkle van Salesforce Marketing Cloud ziet echter een heel nieuwe rol weggelegd voor e-mail.

E-mailmarketing

Achttien tips voor de ideale responsive e-mail template

Zevenennegentig procent van alle e-mails wordt slechts eenmaal geopend. Dat betekent dus dat je maar één kans hebt om indruk te maken. En aangezien van al deze e-mails gemiddeld 60 procent ook nog eens op een mobiele telefoon wordt geopend, kun je er niet meer omheen: iedere e-mail template moet responsive zijn. SalesForce Canada stuurde mij afgelopen week deze mooie infographic, inclusief achttien tips over het responsive maken van e-mail sjablonen.

E-mailmarketing

Nederlandse Vietnamezen betrokken bij enorme dataroof

Twee in Nederland woonachtige Vietnamezen zijn betrokken bij een van de grootste dataroven uit de Amerikaanse geschiedenis. Viet Quoc Nguyen (28) en Giang Hoang Vu (25) stalen ruim 1 miljard e-mailadressen bij ten minste acht e-mailverwerkers in de Verenigde Staten.

E-mailmarketing

De vier belangrijkste trends met onderwerpregels

Hoe kun je een zo groot mogelijk aantal ontvangers verleiden je e-mail te openen? E-mailmarketeers richten zich dan met name op de subjectline. Aan de hand van een A/B-test wordt de versie die het meeste bereik genereert uitgerold naar de grote menigte. Maar wat zijn nu eigenlijk de trends op het gebied van subjectlines?

E-mailmarketing

E-mailmarketing krijgt meer centrale rol in marketingmix

E-mailmarketing is geëvolueerd naar een meer centrale rol in de marketingmix. De algemene resultaten en klikratio’s zijn gestegen en marketeers vertrekken vanuit een strategie met duidelijke doelen. Dat staat de Email Barometer 2014-2015 , het jaarlijks onderzoek naar e-mailmarketing in België.

E-mailmarketing

Vijf prioriteiten voor e-mailmarketing

E-mailmarketing is wederom onmisbaar gebleken in 2014, reden om ook voor het komende jaar een e-mailstrategie uit te zetten. Want in tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, zit er nog veel ontwikkeling in e-mail, schrijft Cara Olson bij Marketing Land.

E-mailmarketing

Samenwerking HPG en E2Ma voor levering ruim 1 miljoen e-mailadressen

HPG en E2Ma hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend voor de levering van ruim 1 miljoen e-mailadressen. Hiermee willen beide bedrijven het bereik van offline mediacampagnes vergroten.

E-mailmarketing

Waarom responsive e-mail moet (infographic)

Met meer dan 2,6 miljard verwachte mobiele apparaten (tablets en smartphones) is responsive e-mail geen optie meer, maar een verplichting. Met andere woorden: je mails moeten op elk apparaat, maar vooral op smartphones, kunnen worden gelezen. 91 procent van de consumenten kijken minstens een per dag naar hun e-mail op de smartphone. Volgens Adobe opent acht op de tien mensen e-mail op hun smartphone.

E-mailmarketing

Webfonts in e-mail, de trend van 2015?

Webdesigners zijn er van overtuigd dat in 2015 steeds meer gebruik zal worden gemaakt van typografie. In 2015 mag tekst groter dan ooit, soms zelfs als vervanger van beeld. Daarnaast wordt aandacht voor maximale leesbaarheid van content een absolute pijler. Maar binnen e-maildesign zie of hoor je nog relatief weinig over deze trend. En dat is jammer, want iedereen wil toch dat het font in de e-mail hetzelfde is als het font op de website? Onderstaand zet ik alle voor- en nadelen van webfonts in e-mail op een rij. Inclusief hoe je dit technisch moet aanpakken.

E-mailmarketing

iPhone openers lezen e-mail minder aandachtig

Via welk device willen consumenten een marketing e-mail ontvangen? Geeft de consument tegenwoordig de voorkeur aan de smartphone, tablet of worden marketing e-mails nog massaal geopend via een desktop? Het kwartaalrapport van de Amerikaanse e-commerce specialist Movable Ink geeft inzicht in de populariteit van de diverse devices. Dit onderzoek maakt gebruik van exclusieve data van grote B2B en B2C marketeers. Dit zijn de belangrijkste conclusies uit het rapport.

E-mailmarketing

Strijd om zakelijke mobiele e-mail lijkt begonnen

Kort achter elkaar kwamen Amazon en Microsoft afgelopen week met aankondigingen rond zakelijke e-mail. Amazon komt met WorkMail en Microsoft rolde Outlook voor iOS en Android uit. Gaat er daarmee iets veranderen voor marketeers?

E-mailmarketing

Iso-certificaten voor Webpower

E-mail dienstverlener Webpower heeft de certificaten ISO 9001:2008 en ISO 27001:2013 behaald. Waar de eerste een kwaliteitsnorm betreft, is de tweede een standaard voor informatiebeveiliging. Beide certificaten zijn behaald dankzij het in eigen huis ontwikkelde Integrated Management System.

E-mailmarketing

E-mail design staat op een keerpunt

E-mail heeft zich in de afgelopen jaren bewezen als een van de belangrijkste en meest rendabele marketingkanalen. Fantastische resultaten passeren iedere benchmark weer de revue. Maar volgens Jason Rodriguez van het Amerikaanse Litmus zijn e-mail designers nu vooral bezig met het continue aanpassen van hun responsive design aan e-mail clients als Outlook en Gmail, en het type device waarop de e-mail wordt geopend. In plaats van zich te focussen op veel belangrijkere zaken als inhoud en de ontvanger die centraal staat. Maar daar gaat in 2015 verandering in komen.

E-mailmarketing