More stories

Bezorging nieuwsbrieven holt achteruit

Een kleine 21 procent van de nieuwsbrieven komt niet aan, zo blijkt uit nieuw onderzoek van Return Path. Sterker nog: het wordt elk jaar slechter. In 2014 ging het nog om 17 procent.

E-mailmarketing

E-mail koploper personalisatie

Personalisatie, voor welke kanalen wordt het nu eigenlijk daadwerkelijk ingezet? Vooral e-mail (80 procent). Op de tweede plaatst staat social media (42 procent), gevolgd door een aparte landingspagina (37 procent), de homepage van een bedrijf (36 procent) en blogposts (31 procent).

E-mailmarketing

Nieuwsbrieven in WhatsApp: effectief of gewoon een gimmick?

Mobiele berichtendiensten zijn enorm populair. Vooral WhatsApp, met bijna 1 miljard gebruikers, is de afgelopen jaren enorm gegroeid. Natuurlijk vinden de marketeers het medium hierdoor ook steeds interessanter worden. Welk potentieel heeft een nieuwsbrief via WhatsApp? Optivo’s e-mailmarketingexpert René Kulka neemt het fenomeen onder de loep.

E-mailmarketing

Nationaal e-mail onderzoek 2015: e-mail onmisbaar voor e-business

In 2015 zullen de online aankopen in Nederland zo’n 16,5 miljard euro bedragen, verwacht de Thuiswinkel.org. Dit is een stijging ten opzichte van 2014 met ruim 18 procent. Het Nationaal E-mail Onderzoek 2015, dat op 8 oktober is gelanceerd, maakt duidelijk dat e-mail in deze groeimarkt een belangrijke positie inneemt. Gemiddeld 72 procent van de Nederlanders laat zich door een reclamemail verleiden tot een online aankoop. E-mail is simpelweg onmisbaar voor de groeiende e-business.

E-mailmarketing

Conrad Hagemans nieuwe voorzitter DDMA Council E-mail

Conrad Hagemans is de nieuwe voorzitter van de DDMA Council E-mail. Hij volgt Michael Straathof op, die deze rol sinds 2008 vervulde. De komende jaren wordt e-mail nog complexer.

E-mailmarketing

Nieuwsbrieven reisbranche meest geopend

Nieuwsbrieven van online reisaanbieders worden het meest gelezen, zo blijkt uit het Email Marketing Benchmark Report van Silverpop, dat zeventien branches vergeleek.

E-mailmarketing

Diensten voor e-mailmarketing steeds uitgebreider

E-mailmarketing, marketing automation en lead management beginnen naar elkaar toe te groeien. Dat blijkt uit de Email Marketing Software Buyers Guide, waarbij aan 111 leveranciers een kleine driehonderd vragen werden voorgelegd.

E-mailmarketing

Webpower betreedt markt Singapore

De Barneveldse specialist in marketing automation Webpower, die sinds tien jaar naam maakt in China, breidt uit in Zuidoost-Azië. Er is een samenwerking aangekondigd met Singaporese Point O One, een specialist op het gebied van eCommerce optimisation en CRM.

E-mailmarketing

Hoe Instagram e-mailmarketing kan versterken (infographic)

76 procent van e-mail nieuwsbrieven bevatten knoppen voor sociale media, maar plaatjes van sociale media kom je eigenlijk maar zelden tegen, bijvoorbeeld van Instagram. Is dat dan nuttig? Curalate en Movable Ink vinden van wel, getuige deze infographic. Zij claimen een hogere engagement wanneer foto’s worden toegevoegd.

E-mailmarketing

Infographic: e-mail niet kapot te krijgen

En de winnaar is…e-mail. Het medium dat al jaren werd afgedankt, en door sociale media overbodig zou worden, doet het best aardig. En dat is een understatement. Volgens het merendeel van 300 ondervraagde e-mail marketing deskundigen is e-mail in termen van rendement (zeer) effectief. Misschien ook wel omdat 60 procent analytics gebruikt om de effectiviteit van hun campagnes te meten.

E-mailmarketing

SaaS, on-premise of hybride, hoe kies je de juiste e-mailmarketing oplossing?

Bedrijven zetten hun e-mailmarketing op verschillende manieren in: sommigen vertrouwen volledig op de diensten van een online e-mailmarketing bedrijf (SaaS), anderen doen zelf alles in eigen huis (on-premise), daarnaast bestaan er ook allerlei hybride oplossingen waarbij een deel van de activiteiten in huis wordt gehouden en een deel wordt uitbesteed. Hoe kies je de juiste oplossing?

E-mailmarketing

iPhone 6S en e-mailmarketing. Hier moet je rekening mee houden

AApple heeft deze week weer een presentatie gegeven en een aantal nieuwe producten gepresenteerd. Als ontwikkelaar ben ik altijd zeer nieuwsgierig wat voor invloed dit heeft of kan hebben op e-mailmarketing. Naast een nieuwe Apple TV en iPad Pro was ik vooral benieuwd naar de iPhone 6S en 6S Plus en de bijbehorende nieuwe mogelijkheden, aangezien e-mail steeds meer geopend wordt op mobiel, waarvan het merendeel op iPhones.

E-mailmarketing

E-mailmarketing in neerwaartse spiraal in retail en e-commerce?

Wat is er aan de hand in de retail- en e-commerce branche? Tijdens mijn analyse van alle cijfers van de twaalfde editie van de e-Village E-mail Benchmark was ik echt verbaasd toen ik de cijfers van deze branche onder ogen kreeg. Ik zag een hoger bouncepercentage en een dalende open ratio. En dat in een branche die altijd voorop heeft gelopen op het gebied van email marketing! Hoe is dat mogelijk en waar gaat het mis? Ik zet alle feiten en cijfers voor je op een rij.

E-mailmarketing

De herinneringsmail kan beter, veel beter

E-tailers doen er alles aan om klanten die hun winkelkarretje hebben laten staan een herinnering te sturen. Bijna smekend vragen ze de klant om de herkoop te heroverwegen. Maar essentiële gegevens ontbreken vaak.

Infographic: e-mail of social?

E-mail marketing wordt vaak gezien als een alternatief voor sociale media marketing, maar e-mail is vele malen effectiever. Toch is het verstandig om beide middelen in te zetten voor marketingcampagnes en deze infographic van ReachMail legt uit hoe.

E-mailmarketing