More stories

Frequentie nieuwsbrieven geen invloed op open rate

De frequentie van marketing nieuwsbrieven heeft geen invloed op de open rates, oftewel het aantal keren dat berichten worden bekeken. Dat stelt het marketingbedrijf Yesmail.

Gmail Sponsored Promotions: van bѐta tot nieuwe AdWords feature

In februari publiceerden wij vol enthousiasme een blogartikel over de zes highlights in Google AdWords-features in 2014 zoals door de zoekreus aan AdWords toegevoegd, en een vooruitblik op 2015. Over mijn persoonlijke nummer 1 mochten wij voorheen nog niet bloggen, maar wél testen – één van de voordelen van het Google partnerschap. Maar nu is het zover: Google’s Gmail Sponsored Promotions (GSP) komt naar verwachting op 27 juli uit de bѐta! Wat is het? Hoe herken je GSP-uitingen? Wat maakt het tot mijn nieuwe favoriete AdWords-feature?

Meer e-mail afleveren door minder en beter te verzenden

Iedere marketeer doet zijn uiterste best om zijn of haar e-mailuiting zo mooi mogelijk te presenteren: uitingen worden responsive, ‘moderne’ technieken als animaties worden toegevoegd en er wordt tijd en geld gestoken in een mooi ontwerp en relevante content.

Google lanceert adverteerdertools voor Gmail

Google heeft een tool gelanceerd voor adverteerders die heel veel mail versturen. Daarmee kunnen ze voorkomen dat bijvoorbeeld nieuwsbrieven per abuis als spam worden aangemerkt. Zij krijgen daarbij onder meer een rapportage over hun online reputatie.

E-mailmarketing

E-mail in travel: vooruitstrevend, stabiel of gemiddeld?

De travel branche was een van de pioniers onder de email marketeers: zij gingen als eerste serieus aan de slag en hebben dus ook de meeste ervaring met professionele email marketing. Maar zie je al hun ervaring en kunde ook terug in de bounce-, click to open- en doorklikratio’s? Oordeel zelf. Ik zet namelijk in deze blogpost de laatste email marketing cijfers, trends en ontwikkelingen van de travel branche voor je op een rij.

AVARI lanceert zelflerend systeem voor e-mailmarketing

Het Berlijnse AVARI heeft nieuwe e-mailmarketing-technologie gelanceerd die zelflerend is en gepersonaliseerde e-mailcampagnes kan ontwikkelen, met name voor de B2B-markt.

Tien e-mailmarketing inzichten die een serieuze marketeer niet wil missen

Ieder jaar organiseert de DDMA de e-mailsummit, een event dat geen enkele marketeer mag missen. Maar was je er toch niet bij, of heb je misschien andere sessie bijgewoond, hier 10 inzichten die je niet wilde missen.

E-mail benchmark 2015: mailings nog niet genoeg op ontvanger afgestemd

Responsive design is een must geworden in e-mailmarketing. Net als dynamische content en segmentatie. De consument gebruikt inmiddels volop de mobiel voor het lezen van mailings. Toch stemt slechts een handjevol organisaties zijn content dynamisch af op de voorkeuren van de ontvanger (15 procent).

E-mail Awards voor Albert Vogelaar (BSH) en HotelSpecials

Albert Vogelaar (BSH Huishoudapparaten) en HotelSpecials hebben vanavavond tijdens de @ward Night in Pakhuis de Zwijger de DDMA E-mail Award gekregen.

E-mailmarketing

Moet de ESP marketing automation omarmen?

Wellicht binnenkort een bedreigde diersoort: de Email Service Provider, kortweg ESP. Volgens VentureBeat krijgen ESP’s steeds meer concurrentie van marketing automation. Hoe moet de ESP hierop reageren?

E-mailmarketing

GoDaddy begint e-mailmarketingdienst

Hostingbedrijf GoDaddy is een e-mailmarketingdienst begonnen onder de noemer GoDaddy Email Marketing. Daarmee kunnen vooral kleinere ondernemingen marketingcampagnes opzetten.

Zo schoon je je e-mailbestanden op (infographic)

Alle e-mailmarketeers worstelen met het probleem: het up-to-date houden van hun adressenbestanden. Wie zijn bestanden niet regelmatig opschoont, kan problemen verwachten. Gemiddeld is een kwart van de B2B databases verouderd. Met andere woorden: de marketingmails komen niet meer aan. Daarom is het verstandig om iedere 90 dagen het e-mailadres te valideren en waar nodig te verwijderen.

Minder mail a.u.b.

Maar liefst tweederde van de Amerikaanse internetgebruikers is geabonneerd op e-mails van een merk. Maar lezen ze ze ook? Niet echt, concludeert TechnologyAdvice. 60 procent leest mailings, maar slechts zestien procent doet dat regelmatig en nog geen dertien procent leest meer dan de helft van alle ontvangen berichten.

Nominaties DDMA E-mail Awards bekend

HotelSpecials, Opel Nederland, Thermen Bussloo en V&D zijn genomineerd en zijn kanshebber voor de award voor E-mail Campagne 2015.

E-mailmarketing

Waarom e-mailmarketing werkt: de cijfers

E-mail marketing is weer helemaal terug van weggeweest. Nadat het bijna was doodverklaard. En dat succes heeft vooral te maken met statistieken: er zijn ruim 4 miljard e-mail adressen in de wereld. 91 procent van de gebruikers van die mailadressen kijkt dagelijks in zijn postbus.