More stories

Bedrijf lanceert betere metriek voor e-mail marketing

Een Amerikaans bedrijf claimt een betere metriek te hebben ontwikkeld voor e-mail marketing. Open rates of het aantal kliks zeggen nog te weinig over het succes van campagnes, stelt Intercom.

E-mailmarketing

Retargeting met behulp van e-mailmarketing

We weten allemaal dat we door middel van retargeting bezoekers die bepaalde pagina’s van de website hebben bezocht, opnieuw kunnen bereiken door heel gericht advertenties van deze producten op andere websites als Google of Facebook te tonen. Maar was je al bekend met het gegeven dat je deze retargeting advertenties ook kunt inzetten op basis van de resultaten uit jouw email campagnes? Dit noem je email retargeting. Ik vind het opvallend dat je over email retargeting nog niet veel hoort of leest terwijl het wel heel effectief kan zijn. Zo blijkt ook uit de case van BustedTees die door middel van email retargeting een ROI van 390% realiseerde.

Nieuwe financiering voor analytics startup WizRocket

Analytics startups WizRocket krijgt 8 miljoen dollar van investeerders Sequoia Capital en Accel Partners. Dat geld wordt gebruikt voor de ontwikkeling van een nieuw engagementplatform.

Analytics

Watch HTML: de nieuwe uitdaging voor de e-mailmarketeer

Enige tijd geleden waarschuwde Weblog Litmus al dat we ons moeten voorbereiden op de grote comeback van tekstversies. Vooral de komst van Apple Watch was voor Litmus aanleiding om te verkondigen dat de platte tekstopmaak weer ‘hot’ gaat worden. Maar in een paar weken tijd is die boodschap inmiddels alweer achterhaald. Voor het kleine scherm van het horloge moeten email designers gebruik maken van de nieuwe codering: watch-html.

Frequentie nieuwsbrieven geen invloed op open rate

De frequentie van marketing nieuwsbrieven heeft geen invloed op de open rates, oftewel het aantal keren dat berichten worden bekeken. Dat stelt het marketingbedrijf Yesmail.

Gmail Sponsored Promotions: van bѐta tot nieuwe AdWords feature

In februari publiceerden wij vol enthousiasme een blogartikel over de zes highlights in Google AdWords-features in 2014 zoals door de zoekreus aan AdWords toegevoegd, en een vooruitblik op 2015. Over mijn persoonlijke nummer 1 mochten wij voorheen nog niet bloggen, maar wél testen – één van de voordelen van het Google partnerschap. Maar nu is het zover: Google’s Gmail Sponsored Promotions (GSP) komt naar verwachting op 27 juli uit de bѐta! Wat is het? Hoe herken je GSP-uitingen? Wat maakt het tot mijn nieuwe favoriete AdWords-feature?

Meer e-mail afleveren door minder en beter te verzenden

Iedere marketeer doet zijn uiterste best om zijn of haar e-mailuiting zo mooi mogelijk te presenteren: uitingen worden responsive, ‘moderne’ technieken als animaties worden toegevoegd en er wordt tijd en geld gestoken in een mooi ontwerp en relevante content.

Google lanceert adverteerdertools voor Gmail

Google heeft een tool gelanceerd voor adverteerders die heel veel mail versturen. Daarmee kunnen ze voorkomen dat bijvoorbeeld nieuwsbrieven per abuis als spam worden aangemerkt. Zij krijgen daarbij onder meer een rapportage over hun online reputatie.

E-mailmarketing

E-mail in travel: vooruitstrevend, stabiel of gemiddeld?

De travel branche was een van de pioniers onder de email marketeers: zij gingen als eerste serieus aan de slag en hebben dus ook de meeste ervaring met professionele email marketing. Maar zie je al hun ervaring en kunde ook terug in de bounce-, click to open- en doorklikratio’s? Oordeel zelf. Ik zet namelijk in deze blogpost de laatste email marketing cijfers, trends en ontwikkelingen van de travel branche voor je op een rij.

AVARI lanceert zelflerend systeem voor e-mailmarketing

Het Berlijnse AVARI heeft nieuwe e-mailmarketing-technologie gelanceerd die zelflerend is en gepersonaliseerde e-mailcampagnes kan ontwikkelen, met name voor de B2B-markt.

Tien e-mailmarketing inzichten die een serieuze marketeer niet wil missen

Ieder jaar organiseert de DDMA de e-mailsummit, een event dat geen enkele marketeer mag missen. Maar was je er toch niet bij, of heb je misschien andere sessie bijgewoond, hier 10 inzichten die je niet wilde missen.

E-mail benchmark 2015: mailings nog niet genoeg op ontvanger afgestemd

Responsive design is een must geworden in e-mailmarketing. Net als dynamische content en segmentatie. De consument gebruikt inmiddels volop de mobiel voor het lezen van mailings. Toch stemt slechts een handjevol organisaties zijn content dynamisch af op de voorkeuren van de ontvanger (15 procent).

E-mail Awards voor Albert Vogelaar (BSH) en HotelSpecials

Albert Vogelaar (BSH Huishoudapparaten) en HotelSpecials hebben vanavavond tijdens de @ward Night in Pakhuis de Zwijger de DDMA E-mail Award gekregen.

E-mailmarketing

Moet de ESP marketing automation omarmen?

Wellicht binnenkort een bedreigde diersoort: de Email Service Provider, kortweg ESP. Volgens VentureBeat krijgen ESP’s steeds meer concurrentie van marketing automation. Hoe moet de ESP hierop reageren?

E-mailmarketing

GoDaddy begint e-mailmarketingdienst

Hostingbedrijf GoDaddy is een e-mailmarketingdienst begonnen onder de noemer GoDaddy Email Marketing. Daarmee kunnen vooral kleinere ondernemingen marketingcampagnes opzetten.