More stories

Acht redenen waarom je e-mails niet aankomen

Je denkt dat je alles voor elkaar hebt: je hebt de juiste boodschap, een mooie opmaak, en je ontvangers hebben toestemming gegeven voor ontvangst van je nieuwsbrief. En toch komt je e-mail niet aan. William Wickey van LeadGenius legt uit waardoor dat kan komen.

E-mailmarketing

Adobe maakt Marketing Cloud slimmer

Adobe breidt zijn Marketing Cloud uit met relevante data zoals locatie en tijd. Die gegevens worden aan de campagnes toegevoegd kort voordat de ontvanger de e-mail opent.

Contentmarketing

McDonald’s, L’Oreal en Starbucks in zee met Experian

McDonald’s, Starbucks, New Pharma en L’Oreal gaan gebruikmaken van het cross-channel marketingplatform van Experian Marketing Services. Voor alle merken betreft het een meerjarige overeenkomst op Europees niveau.

Dialogue Marketing

Vijf slimme e-mailmarketing innovaties voor 2015

E-mailmarketing, nog niet zo lang geleden ten dode opgeschreven, is weer helemaal terug van nooit weggeweest. Nieuwe technische mogelijkheden maken e-mailmarketing zelfs extra interessant, zolang je ze niet als gimmick gebruikt. Pamella Neely noemt er bij Web Marketing Today vijf.

Dialogue Marketing

WhatsApp toevoegen aan e-mail: Hoe doe je dat?

Met circa 700 miljoen actieve gebruikers wereldwijd en negen miljoen Nederlandse gebruikers mogen we wel stellen dat de gratis berichtendienst WhatsApp ongekend populair is. En nu is het sinds een paar weken ook mogelijk om een WhatsApp share button te tonen op mobiele websites.

E-mailmarketing

Bestaat de ideale afmelding? (infographic)

Niet veel marketeers besteden veel aandacht aan de afmeldpagina voor e-mail marketing campagnes. En waarom zouden ze ook? De afmeldpagina lijkt de laatste stap in het onvermijdelijke afscheid van klanten. Of toch niet?

Dialogue Marketing

De zes grootste valkuilen bij A/B-testen van e-mailcampagnes

Als marketeer weet je dat je door middel van A/B-testen gemakkelijk kunt onderzoeken welke variant van je e-mailcampagnes het beste resultaat oplevert. Maar alleen als je deze A/B-testen goed uitvoert, krijg je informatie waar je ook daadwerkelijk mee uit de voeten kunt. Helaas zie ik in de praktijk nog dagelijks A/B-testen voorbij komen die verkeerd worden uitgevoerd of verkeerd worden geïnterpreteerd.

E-mailmarketing

Clutter: de ‘slimme’ inbox van Microsoft

Lanceerde Gmail nog onlangs de maildienst Inbox, nu heeft ook Microsoft een ‘slimme’ inbox gepresenteerd. Het belangrijkste onderdeel van Clutter is om binnenkomende e-mails op een slimmere wijze te sorteren, waardoor minder belangrijke e-mails direct in de cluttermap belanden. Wat kun je met Clutter?

E-mailmarketing

E-mailcampagnes analyseren met Google Analytics

We weten allemaal dat het belangrijk is om e-mailcampagnes te analyseren. Maar wat het effect van de e-mailcampagnes op de totale traffic naar de website is, is nog niet voor iedereen inzichtelijk. En ik denk dat dit komt doordat er nog maar weinig mensen bekend zijn met het gratis Google Analytics e-maildashboard. Deze tool geeft je inzicht in onder andere je data en resultaten, maar geeft vooral heel veel tips over hoe je jouw e-mailcampagnes verder kunt optimaliseren. Zie onderstaand een handig stappenplan hoe je zo snel mogelijk met het e-maildashboard aan de slag kunt gaan.

Analytics

De geschiedenis van e-mail (infographic)

E-mail is, ondanks de opkomst van chat en sociale media, nog altijd een van de meest succesvolle communicatiesystemen ter wereld. Die trouwens ook nog flink blijft groeien: van 4,1 miljard e-mail accounts nu 5,2 miljard eind 2018. Mooi moment voor een terugblik: E-mail werd al in 1965 ontwikkeld door het MIT, en het beroemd @ symbool dateert al van 1972.

E-mailmarketing

Komt Daisycon van zijn spamboete af?

Daisycon verwacht niet de megaboete te hoeven betalen die toezichthouder ACM nu definitief heeft opgelegd voor het versturen van spam. Het affiliatebedrijf hoopt zijn gelijk bij de rechter te halen en de boete van 810.000 euro van tafel te krijgen, onder meer met verwijzing naar de spamboetes van Digital Magazines, Rivièra Vastgoed en Mail Garage die recentelijk door het College van Beroep zijn ingetrokken. Maar zijn er eigenlijk wel overeenkomsten?

E-mailmarketing

Verlaten winkelmandjes: e-mail nasturen helpt

Het helpt: een mail nasturen nadat de klant zijn winkelmandje heeft laten staan. Volgens Salesforce reageert zestig procent positief op zo’n aanmoediging.

Conversie

Dynamische content in e-mail (infographic)

Dynamische content is content die per gebruiker automatisch wordt samengesteld op basis van gedrag, huidige locatie en aankooppatronen. Veel marketingspecialisten verwachten dat dynamische content ook in e-mail marketing zal worden toegepast. Tachtig procent van de marketeers vindt die optie belangrijk, omdat dynamische content kan bijdragen tot een hogere conversie.

Contentmarketing

Usabilla nu ook voor e-mails en mobiel

Usabilla is bekend als praktische tool voor continue feedback op de gebruikersvriendelijkheid van websites. Nu is er ook een tool voor e-mails: “Standaard weet je de opening en click rates, maar wat vinden je ontvangers nou echt van je e-mail? Wij zorgen voor een emotional rating”, vertelt CEO Marc van Agteren.

E-mailmarketing

De grootste pijnpunten bij e-mailmarketing (infographic)

E-mailmarketing geeft nog aardig wat frustraties bij sitebeheerders en digitale uitgevers, zowel bij B2B- als B2C-partijen, volgens een recente studie van FOLIO en Lyris. Mobiele optimalisatie, goede analytics, personalisatie, segmentatie en content automation zijn veelgenoemde pijnpunten. Bovenaan de lijst staat het uitbreiden van de contactenlijst.

E-mailmarketing