More stories

Helen Zuurmond, HEMA: ‘Binnen customer service is e-mail het moeilijkste kanaal’

Binnen twee jaar is het loyaliteitsprogramma van HEMA uitgegroeid tot een van de meest populaire programma’s van Nederland. HEMA beschikt hierdoor over inzichten die het mogelijk maken dichter bij de klant te komen. Helen Zuurmond, Head of CRM & Customer Service, laat zien hoe HEMA deze inzichten gebruikt. “Alleen maar naar huidig gedrag kijken, zou een saaie e-mailstrategie opleveren.” 

Marketing automation

Tempo Team, KPN en Pathé genomineerd voor Email Awards 2019

Tempo Team, KPN en Pathé zijn door DDMA genomineerd voor de beste E-mail Campagne van 2019. Kevin Ruhe van E-llenials (Beter Bed & Intergamma), Dennis Figge van Schiphol en Bob Mencke van Wehkamp maken kans om tot E-mail Professional van het jaar uitgeroepen te worden. De winnaars worden bekendgemaakt tijdens de DDMA Email Summit op 20 juni.

E-mailmarketing

Het beste kanaal voor je webshop, is dat e-mail of Messenger?

Al decennia speelt e-mail een cruciale rol in de wereld van online marketing. Als kanaal heeft e-mail de hoogste ROI, en vormt naar alle waarschijnlijkheid een cruciaal onderdeel van jouw webwinkel’ marketing strategie. Echter, geen enkele persoon, tactiek of actie kan onverslagen blijven. Kijk maar eens naar Messenger.

Marketing automation

Doeltreffende e-mailstrategie? Segmenteer je e-maillijsten

Wat maakt e-mailmarketing zo’n krachtig middel? Door e-maillijsten te segmenteren kun je leads veel directer en specifieker aanspreken. Je kunt hen in een marketing automation workflow op het juiste moment de informatie geven die zij nodig hebben. 

Marketing automation

Inschrijving DDMA Email Summit gestart

Op donderdag 20 juni 2019 wordt DDMA Email Summit gehouden. Kandidaten kunnen zich vanaf nu aanmelden in de categorieën E-mail Campagne en E-mail Professional. In de Battle of the Agencies gaan daarnaast bureaus de strijd aan om Agency van het Jaar te worden, met dit jaar Holland Casino als opdrachtgever.

E-mailmarketing

KLM iFly: persoonlijk en relevant communiceren met lezers

Om ook in contact te blijven met klanten tussen hun vliegreizen door, heeft KLM iFly opgericht, een online platform dat reizigers op relevante momenten in hun journey inspiratie biedt. Tien miljoen mensen wereldwijd (zowel klanten als niet-klanten) ontvangen een seintje wanneer er nieuwe content te vinden is op de website. Met subjectline testing en personalisatie wil KLM een zo groot mogelijk lezerspubliek aan zich binden.

Marketing automation

Hessel Boschma, VodafoneZiggo: Kinetic e-mail verjongt e-mailmarketing

E-mail is niet verouderd, niet stoffig, en dat komt door kynetic e-mail, een nieuwe techniek in e-mailmarketing.  Het heet ook wel interactieve e-mail, waarbij je met elementen allerlei rijke data kan toevoegen aan je mails. Hessel Boschma van VodafoneZiggo werkt ermee en ziet spectaculaire statistieken.

E-mailmarketing

Strategisch e-mailplan Kees Smit Tuinmeubelen verviervoudigt omzet

Door een nieuwe strategie heeft Kees Smit Tuinmeubelen in krap twee jaar tijd de omzet uit e-mailmarketing zien verviervoudigen. Door eerst het zogenoemde ROPO-effect (Research Online, Purchase Offline) in kaart te brengen, is nu goed duidelijk hoe effectief de verschillende e-mailcampagnes zijn. En wat de nieuwe strategie doet voor de verkoop.

E-mailmarketing

Zo draagt marketing automation bij aan persoonlijke en dynamische content in je e-mails

Personalisatie wordt steeds belangrijker in communicatie en het bereiken van mensen. Het is interessant om relevante en gepersonaliseerde content te versturen. Dynamische content gaat hier nog een stap verder in. Zo scoren je dynamische e-mails in combinatie met marketing automation meer bereik.

Marketing automation

Zo vertaalt Amac de persoonlijke klantbenadering online door

Een omzetgroei van 64 procent, online een plus van 50 procent. Amac, de grootste Apple Premium Reseller van het land, groeit hard dankzij de omnichannel-formule. Centraal hierin staat de focus op hospitality. Persoonlijke aandacht die Amac niet alleen in de winkels biedt, maar door middel van marketing automation ook online doorvoert. De vier fasen die het hiervoor doorliep op een rij.

Marketing automation

Infographic: zo effectief is e-mailmarketing

De dood van e-mail is al vele keren voorspeld, maar met 74 biljoen mails per jaar lijkt het communicatiekanaal sterker dan ooit. Sterker nog: werden er in 2018 281 miljard mails per dag verzonden, in 2019 worden er 333 miljard verwacht. Nog wat cijfers die aantonen dat e-mail voor marketingdoeleinden onmisbaar is: het rendement bedraagt volgens sommige onderzoeken 3200 procent, het is de beste middel om klanten vast te houden. En: 45 procent van de consumenten ontvangt graag mails van merken.

E-mailmarketing

WhatsApp newsletter: de nieuwe manier van nieuws consumeren

Je mailbox wordt dagelijks overspoeld door nieuwsbrieven, maar echt de moeite nemen om je af te melden doe je niet. We zien door de deze mailings onze inbox niet meer. Hoe relevant is een nieuwsbrief dan eigenlijk nog? Eigenlijk gaat het niet zozeer om de inhoud ervan, maar om het medium en de wijze van content tonen. WhatsApp biedt hierin uitkomst. Snelle nieuwtjes, korte berichten en altijd bij de hand: het hoe en waarom van een Whatsapp Newsletter.

Social

Black Friday en e-mail: Dit viel op in de inbox

De grootste en meest succesvolle Black Friday ooit. Als consument kon je offline en online niet om Black Friday heen. Het aantal iDEAL betalingen lag 72 procent hoger dan normaal, terwijl met pinpassen zestien procent meer werd afgerekend. Wat kunnen e-mailmarketeers leren van Black Friday?

E-mailmarketing

MailChimp samen met Square in e-commerce landingspagina’s

MailChimp, verwerker van nieuwsbrieven, gaat een samenwerking aan met betaalbedrijf Square, waarbij gebruikers landingspagina’s voor e-commerce doeleinden kunnen aanmaken.

E-mailmarketing

Bohn Stafleu van Loghum: klantgedrag als conversiebooster

Door de marketing voor evenementen om te draaien van outbound naar inbound, heeft Bohn Stafleu van Loghum conversieverbeteringen van maar liefst 50 procent gerealiseerd. Bulkmails behoren tot het verleden, het gedrag van de ontvanger bepaalt wanneer hij of zij welke boodschap ontvangt.

Marketing automation