More stories

E-mailmarketing Masterclass: Best practices customer journey optimalisatie

Deze eerste editie van de vijfvoudige masterclass serie gaat over het optimaliseren van de customer journey met e-mail. Laat je inspireren door best practices en praktijkvoorbeelden van onder andere Kees Smit Tuinmeubelen. Krijn Schuurman gaat in gesprek met Jasmijn Hemersma (Adwise – Your Digital Brain) en Jasper Witte (Copernica Marketing Software).

E-mailmarketing

Zes kansen voor e-mail-marketing in coronatijd

Elke crisis biedt kansen. Dit een mooi moment om stil te staan bij hoe je nieuwe klanten kunt bereiken en hoe je daar vervolgens het meeste uit kan halen. E-mail-marketing is het aangewezen kanaal. Maar hoe pak je dat nou écht slim aan, en welke valkuilen dien je te vermijden?

E-mailmarketing
Premium

Marc Schussler weg bij Spotler Nederland

Marc Schussler, oprichter en directeur van emailspecialist Spotler Nederland, vertrekt per 1 augustus. Hij draagt zijn taken over aan het huidige management.

E-mailmarketing
Premium

Hans Anders, KARWEI en bol.com genomineerd voor de beste E-mail Campagne van 2020

Hans Anders, KARWEI en bol.com zijn genomineerd voor de beste E-mail Campagne van 2020. Daarnaast maken Laura Wijnands (Bikkelhart), Lonieke Schepers (Drukwerkdeal.nl) en Manou Buruwaa (Nederlandse Spoorwegen) kans op de titel van E-mail Professional van het jaar.

E-mailmarketing

Open- en klikratio’s van e-mails blijven stijgen

72 procent van de Nederlandse marketeers beschouwt e-mail als een belangrijker marketingkanaal dan voor de crisis. E-mail blijkt in deze tijd dan ook een extra effectief kanaal. Bijna de helft van alle organisaties zagen de open- en klikratio’s van hun e-mails stijgen, zo blijkt uit onderzoek van branchevereniging DDMA Commissie E-mail.

E-mailmarketing

Spotler koopt Measuremail en Tripolis Solutions

Spotler Group, aanbieder van marketing software, heeft voor een onbekend bedrag Measuremail en Tripolis Solutions overgenomen. Met deze twee Nederlandse E-mail Services Providers (ESP) wordt Spotler Group naar eigen zeggen de grootste ESP van Nederland.

E-mailmarketing

Budget voor e-mailmarketing gaat verder omhoog

De stijgende lijn in investeringen in e-mailmarketing zet zich voort; bij 38 procent van de bedrijven gaat het budget hiervoor omhoog. Dat blijkt uit de 17e editie van de E-mail Benchmark van e-Village.

E-mailmarketing

Profielverrijking nog beter inzetten voor e-mailmarketing kan ook dynamisch

Wie de profielen in zijn e-maildatabase wil verrijken ontkomt er niet aan om daar in eerste instantie een campagne voor […]

E-mailmarketing

Hoe Aanhangwagendirect.nl de voortdurende veranderingen in Google opvangt met slimme e-mailmarketing

Net zoals het algoritme, verandert ook de layout van de Google, continu. Maandelijks verschijnen er nieuwe elementen. Hoe blijf je bij?

E-mailmarketing

Manieren om meer resultaat te halen met interactieve e-mail

Meer resultaat halen met interactieve e-mail  wordt de nieuwe realiteit! Het is zaak om te verrassen met mooie, creatieve en doeltreffende e-mailcampagnes.

E-mailmarketing

Open- en klikratio’s bij e-mailmarketing flink in de lift

De gemiddelde open- en klikratio’s van e-mail zijn in 2019 gestegen ten opzichte van een jaar eerder. Bedrijven weten hun doelgroepen steeds effectiever te bereiken met e-mail, zo blijkt uit de DDMA Nationale E-mail Benchmark 2020, die vandaag is gepubliceerd.

E-mailmarketing

Wat voegt een dataplatform toe aan je e-mailmarketing?

Marketeers die het softwarepakket van hun E-mail Service Provider waren ontgroeid, stapten -tot een aantal jaren geleden- vooral over op duurdere marketing automation pakketten. Ondanks dat marketeers deze route nog steeds volgen, is er wel een mooi alternatief voor handen: een koppeling met een Customer Data Platform. Maar wat voegt zo’n dataplatform nu eigenlijk toe aan je e-mailmarketing?

E-mailmarketing

Inschrijving DDMA E-mail Awards geopend

De inschrijving voor de Beste E-mail Campagne, E-mail Professional van het Jaar en de Battle of the Agencies is nu geopend. Op donderdag 25 juni wordt wederom het beste werk in e-mailmarketing bekroond tijdens de DDMA Email Summit, die dit jaar voor het eerst plaatsvindt in SugarCity in Halfweg.

E-mailmarketing

Alles wat je moet weten over de donkere modus voor e-mail

De donkere modus komt in rap tempo ook naar de e-mail. Alles over wat dark mode nou eigenlijk is en wat jij als e-mailmarketeer ermee zou kunnen doen.

E-mailmarketing

Optimale klantervaring zorgt voor hoge ROI van je e-mailcampagnes

E-mail is en blijft één van de meest lucratieve marketingkanalen. Data wordt met de dag inzichtelijker en e-mailcampagnes persoonlijker.

E-mailmarketing