More stories

Open- en klikratio’s bij e-mailmarketing flink in de lift

De gemiddelde open- en klikratio’s van e-mail zijn in 2019 gestegen ten opzichte van een jaar eerder. Bedrijven weten hun doelgroepen steeds effectiever te bereiken met e-mail, zo blijkt uit de DDMA Nationale E-mail Benchmark 2020, die vandaag is gepubliceerd.

E-mailmarketing

Wat voegt een dataplatform toe aan je e-mailmarketing?

Marketeers die het softwarepakket van hun E-mail Service Provider waren ontgroeid, stapten -tot een aantal jaren geleden- vooral over op duurdere marketing automation pakketten. Ondanks dat marketeers deze route nog steeds volgen, is er wel een mooi alternatief voor handen: een koppeling met een Customer Data Platform. Maar wat voegt zo’n dataplatform nu eigenlijk toe aan je e-mailmarketing?

E-mailmarketing

Inschrijving DDMA E-mail Awards geopend

De inschrijving voor de Beste E-mail Campagne, E-mail Professional van het Jaar en de Battle of the Agencies is nu geopend. Op donderdag 25 juni wordt wederom het beste werk in e-mailmarketing bekroond tijdens de DDMA Email Summit, die dit jaar voor het eerst plaatsvindt in SugarCity in Halfweg.

E-mailmarketing

Alles wat je moet weten over de donkere modus voor e-mail

De donkere modus komt in rap tempo ook naar de e-mail. Alles over wat dark mode nou eigenlijk is en wat jij als e-mailmarketeer ermee zou kunnen doen.

E-mailmarketing

Optimale klantervaring zorgt voor hoge ROI van je e-mailcampagnes

E-mail is en blijft één van de meest lucratieve marketingkanalen. Data wordt met de dag inzichtelijker en e-mailcampagnes persoonlijker.

E-mailmarketing

In vijf stappen naar een geoptimaliseerde e-mailcampagne

De gemiddelde Nederlander ontvangt tussen de veertig en zeventig e-mails per dag. E-mailmarketing is en blijft één van de hoogst converterende marketingkanalen. Uit cijfers van Litmus blijkt dat elke euro die je investeert in e-mailmarketing je ongeveer 38 euro oplevert. Helaas geld dit niet voor elke mail die je verstuurd. Hoe verbeter je de ROI van je verstuurde e-mails?

E-mailmarketing

The Bastard bedient loyale klanten met e-mailcampagne

The Bastard geeft zoveel aan zijn consumenten, dat de Kamado-BBQ’s – en toebehoren – als warme hamburgerbroodjes over de toonbank vliegen bij de dealers.

E-mailmarketing

Het Emerce Martech-onderzoek 2019/2020: Stijgende Marketingtechnologie budgetten. Aan welke tools worden die uitgegeven?

Nederlandse bedrijven verleggen de focus als het gaat om investeringen in marketingtechnologie. Welke tools staan in de top 5? Welke oplossingen staan op de shortlist? En hoe verhoud je eigen martech stack zich ten opzichte van andere Nederlandse organisaties? Lees het in het Emerce Martech-onderzoek 2019.

Analytics

E-Village zoekt groei buiten Nederland

Softwareontwikkelaar en e-mailmarketingbureau e-Village is zijn activiteiten buiten Nederland aan het uitbreiden. Met support van de nieuwe eigenaar TeamITG heeft het een eigen Europees team opgezet. Eerste stop: Duitsland.

Venture

Een mini-website in de mail met AMP: dé nieuwe trend in e-mailmarketing

E-mail software provider (ESPs) Copernica ondersteunt sinds deze week als een van de eerste Nederlandse ESPs AMP in e-mail. Een duik in de verwachtingen. 

E-mailmarketing

Retailer Duifhuizen identificeert offline klant met effectieve kraskaart en e-mailmarketing

De e-maildatabase van Duifhuizen – de bekende retailketen in tassen en koffers – halveerde het afgelopen jaar. En dat is goed nieuws, vertelt Gera Duifhuizen – online marketeer bij het bedrijf. De nieuwe strategie en bijbehorende campagnes helpen haar bij de verdere groei als omnichannel speler. Leuk detail: zoiets eenvoudigs als een fysieke kraskaart speelt hierin een centrale rol.

E-mailmarketing

Nationaal E-mail Onderzoek 2019: 59 procent van Nederlanders deed aankoop na mailing

Maar liefst 59 procent van alle Nederlanders heeft vaker dan één keer iets gekocht naar aanleiding van een mailing. Nederlanders vinden het over het algemeen prima om mailings te ontvangen van webwinkels. Transactionele mailings met informatie over de levering en de factuur scoren het hoogst. Daarna volgen mailings die overduidelijk gepersonaliseerd zijn. Dat blijkt uit het (jaarlijkse) Nationaal E-mail Onderzoek 2019 van CG Research en Spotler.

E-mailmarketing

Black Friday nadert! Wat voor marketeer ben jij?

Koopjesjagers hebben vrijdag 29 november inmiddels al omcirkeld: Black Friday. Het van origine Amerikaanse koopjesfestijn heeft de afgelopen jaren stevig voet aan de grond gekregen in Nederland. Veel marketeers werden de afgelopen jaren overvallen door de populariteit. Tijd om eens te kijken naar een aantal strategieën.

E-mailmarketing

Fabian Stenger (Slashlead): ‘E-mailmarketing, maar dan simpel’

Bedrijven die beschikken over emailadressen van hun klanten zouden daar veel meer mee kunnen doen. ‘Ondernemers richten vaak 80% van hun tijd op nieuwe klanten, maar de omzet komt van de bestaande klanten. Door die veel meer aandacht te geven en de email die je uitstuurt relevant en herkenbaar te maken krijg je een hele compacte flow van e-mail marketing’, aldus Fabian Stenger van Slashlead. Het bedrijf biedt een platform voor e-mail-marketing gericht op de MKB-er.

E-mailmarketing

Personalisatie-experts: ‘Geef de klant de touwtjes in handen’

Iedereen wil ‘iets’ met personalisatie, maar hoe? Wat heb je nodig, welke tools gebruik je en hoe richt je deze in zodat je gepersonaliseerd kunt communiceren? Personalisatie is het op maat maken van producten en diensten, op basis van eigenschappen of voorkeuren van de gebruiker. 

Conversie