Optimale klantervaring zorgt voor hoge ROI van je e-mailcampagnes
E-mail is en blijft één van de meest lucratieve marketingkanalen. Data wordt met de dag inzichtelijker en e-mailcampagnes persoonlijker.
E-mail is en blijft één van de meest lucratieve marketingkanalen. Data wordt met de dag inzichtelijker en e-mailcampagnes persoonlijker.
De gemiddelde Nederlander ontvangt tussen de veertig en zeventig e-mails per dag. E-mailmarketing is en blijft één van de hoogst converterende marketingkanalen. Uit cijfers van Litmus blijkt dat elke euro die je investeert in e-mailmarketing je ongeveer 38 euro oplevert. Helaas geld dit niet voor elke mail die je verstuurd. Hoe verbeter je de ROI van je verstuurde e-mails?
The Bastard geeft zoveel aan zijn consumenten, dat de Kamado-BBQ’s – en toebehoren – als warme hamburgerbroodjes over de toonbank vliegen bij de dealers.
Nederlandse bedrijven verleggen de focus als het gaat om investeringen in marketingtechnologie. Welke tools staan in de top 5? Welke oplossingen staan op de shortlist? En hoe verhoud je eigen martech stack zich ten opzichte van andere Nederlandse organisaties? Lees het in het Emerce Martech-onderzoek 2019.
Softwareontwikkelaar en e-mailmarketingbureau e-Village is zijn activiteiten buiten Nederland aan het uitbreiden. Met support van de nieuwe eigenaar TeamITG heeft het een eigen Europees team opgezet. Eerste stop: Duitsland.
E-mail software provider (ESPs) Copernica ondersteunt sinds deze week als een van de eerste Nederlandse ESPs AMP in e-mail. Een duik in de verwachtingen.
De e-maildatabase van Duifhuizen – de bekende retailketen in tassen en koffers – halveerde het afgelopen jaar. En dat is goed nieuws, vertelt Gera Duifhuizen – online marketeer bij het bedrijf. De nieuwe strategie en bijbehorende campagnes helpen haar bij de verdere groei als omnichannel speler. Leuk detail: zoiets eenvoudigs als een fysieke kraskaart speelt hierin een centrale rol.
Maar liefst 59 procent van alle Nederlanders heeft vaker dan één keer iets gekocht naar aanleiding van een mailing. Nederlanders vinden het over het algemeen prima om mailings te ontvangen van webwinkels. Transactionele mailings met informatie over de levering en de factuur scoren het hoogst. Daarna volgen mailings die overduidelijk gepersonaliseerd zijn. Dat blijkt uit het (jaarlijkse) Nationaal E-mail Onderzoek 2019 van CG Research en Spotler.
Koopjesjagers hebben vrijdag 29 november inmiddels al omcirkeld: Black Friday. Het van origine Amerikaanse koopjesfestijn heeft de afgelopen jaren stevig voet aan de grond gekregen in Nederland. Veel marketeers werden de afgelopen jaren overvallen door de populariteit. Tijd om eens te kijken naar een aantal strategieën.
Bedrijven die beschikken over emailadressen van hun klanten zouden daar veel meer mee kunnen doen. ‘Ondernemers richten vaak 80% van hun tijd op nieuwe klanten, maar de omzet komt van de bestaande klanten. Door die veel meer aandacht te geven en de email die je uitstuurt relevant en herkenbaar te maken krijg je een hele compacte flow van e-mail marketing’, aldus Fabian Stenger van Slashlead. Het bedrijf biedt een platform voor e-mail-marketing gericht op de MKB-er.
Iedereen wil ‘iets’ met personalisatie, maar hoe? Wat heb je nodig, welke tools gebruik je en hoe richt je deze in zodat je gepersonaliseerd kunt communiceren? Personalisatie is het op maat maken van producten en diensten, op basis van eigenschappen of voorkeuren van de gebruiker.
Een geïntegreerde martech stack en het ontwikkelen en distribueren van hyperrelevante content zijn de twee belangrijkste succesfactoren voor een moderne retailmarketing-strategie. Wanneer je databronnen op de juiste manier weet te koppelen en je jouw klanten op elk platform persoonlijke content aanreikt, kan dit zich uitbetalen in een significante conversie boost. Maar hoe doe je dat? Door het ontwikkelen van persoonlijke customer journeys.
De DDMA Nationale E-mail Benchmark 2019 laat zien dat bedrijven gemiddeld twintig procent minder e-mailcampagnes hebben verstuurd. Ondanks de invoering van de AVG blijven de gemiddelde open ratio’s gelijk en zijn CTR en CTO zelfs wat gestegen.
De DDMA award voor Beste E-mail Campagne 2019 is vanmiddag gewonnen door Tempo-Team. Het bedrijf liet concurrenten KPN en Pathé achter zich. De award werd uitgereikt tijdens de Email Summit.
Binnen e-mailmarketing is AMP voor e-mail een van de grootste ontwikkelingen van dit jaar. Filip Stanis van Google weet alles over dit framework en hoe je dit binnen Gmail kunt inzetten. welke mogelijkheden ziet hij?