More stories

Meer e-mail engagement door witruimte in de pre-header

In de strijd om meer aandacht in de e-mail inbox van de consument is er een nieuwe mogelijkheid om op te vallen en daarmee het openingspercentage te verbeteren. Nu de A/B-tests met afzendernaam, subjectline (inclusief emoji’s) en pre-header is het tijd voor een opvallende witruimte in de inbox. Vooralsnog een succesvolle hack.

E-mailmarketing

Tiqets wil cultuur voor iedereen toegankelijk maken

Tiqets is een schoolvoorbeeld van een startup die een probleem oplost waar je je pas van bewust bent als je er tegenaan loopt: je bent in een stad, hebt zin om naar een museum of attractie te gaan en wil direct een kaartje regelen om rijen voor de kassa te vermijden.

Mobile

AMP voor e-mail: verdeeldheid over experiment met interactiviteit

Het is nog maar de vraag of e-mailmarketeers en ontwikkelaars gaan experimenteren met AMP. Googles aankondiging om de techniek achter AMP beschikbaar te maken voor e-mail leidt tot een hoop bezwaren. Een eerste kleine poll laat zien dat de markt verdeeld is.

E-mailmarketing

Gepersonaliseerd wijnadvies bij de Wijnbeurs

In deze casestudy worden een aantal handvatten aangereikt voor het toepassen van personalisatie binnen e-commerce. De Wijnbeurs is door het combineren van een e-mailmarketing systeem met een data management platform in staat om websitebezoekers gepersonaliseerd wijnadvies te geven. Dit advies wordt gegeven door de sommeliers van de Wijnbeurs.

E-mailmarketing

Wijnbeurs-sommeliers geven persoonlijk wijnadvies via website en e-mail

Elke webshop worstelt met het probleem dat je online niet hetzelfde serviceniveau kunt bieden als in een fysieke winkel. Zo ook Wijnbeurs, dat voor de uitdaging stond om online bezoekers wegwijs te maken in het assortiment van vierhonderd wijnen. “Door de kanalen website en e-mail slim te personaliseren met onze eigen kennis van de klant, hebben we de conversie flink kunnen verhogen,” vertelt Karin Castenmiller, manager E-commerce van Wijnbeurs.

E-mailmarketing

Artificial intelligence: het nieuwe AB-testen

Hyperpersonalisatie is voor bedrijven met een grote klantendatabase alleen mogelijk met behulp van artificial intelligence. De technologie is inmiddels dusdanig doorontwikkeld dat je je e-mailmarketing ermee kunt optimaliseren. Het is de next step na AB-testen, maar hoe pas je het toe?

E-mailmarketing

FrieslandCampina, NS, Corendon en RapidSugar winnaars DDMA Email Awards 2018

FrieslandCampina, NS, Corendon en RapidSugar zijn de winnaars DDMA Email Awards 2018. FrieslandCampina won in de categorie beste E-mail Campagne. Corendon in de nieuwe categorie Single Shot en Kim de Klerk van NS Internationaal werd bekroond tot E-mail Professional.

E-mailmarketing

Vaker nieuwe technieken ingezet voor e-mailcampagnes

De goede doelenbranche is de grootste stijger van de DDMA Nationale E-mail Benchmark 2018 die vandaag is verschenen. De branche scoorde het hoogst met open- en klikgedrag. Branchevereniging DDMA baseert zich voor dit onderzoek op de analyse van 4,5 miljard verstuurde e-mails en 177.000 campagnes.

E-mailmarketing

Investeerder CNBB koopt Add to Favorites

De eigenaar van Spotler, CNBB Venture Partners, koopt Add to Favorites uit Utrecht. De investeerder rijgt een volgende kraal aan zijn ketting met specialisten in marketing automation.

Venture

Spotler koopt CommuniGator uit Engeland

E-mail- en marketingautomationspecialist Spotler heeft branchegenoot CommuniGator uit Engeland overgenomen voor 14,4 miljoen euro.

Marketing automation

Interactieve e-mails in opkomst, maar gepaard met uitdagingen

We staan aan de vooravond van de interactieve e-mail. Vroeg of niet, een klein clubje riep het afgelopen jaar zelfs al uit tot het jaar van. Maar behalve enthousiasme worden er twaalf maanden later ook uitdagingen gezien.

E-mailmarketing

E-mailmarketing: Usability en eyetracking moeten klant helpen

E-mail als marketingkanaal heeft zich de laatste jaren in een hoog tempo ontwikkeld. Er lijkt geen stop te komen op de vele veranderingen en mogelijkheden. Vaak wordt er door (e-mail) marketeers stilgestaan bij de “quick-wins” en de “algemene resultaten”, maar hoe wil een ontvanger nou écht een e-mail lezen?

Jeroen Brink is Manager Online Sales bij Sanoma en zal tijdens de DDMA Email Summit op 21 juni uitgebreid spreken over usability onderzoek in e-mail. Een methodiek die nog weinig wordt toegepast, maar steeds belangrijker wordt.

E-mailmarketing

Case: Spierziekten Nederland creëert snelle, hyperpersoonlijke voorlichting door segmentatie

Contact leggen met de achterban kan voor een goed doel een kostbare zaak worden. De vereniging Spierziekten Nederland zet met segmentatie interactie met de website, waarop men met lotgenoten in contact kan treden, persoonlijke communicatie en ledenwerving centraal. En dat loont.

E-mailmarketing

Dela Quist: ‘AI pakt foute denkwijze van mensen aan’

Dela Quist, CEO van Alchemy Worx, is momenteel de meest inspirerende e-mailmarketing-kenner. Hij spreekt op de komende DDMA Email Summit in Amsterdam. Hij daagt marketeers altijd uit om ‘normale’ zaken vanuit een ander perspectief te bekijken. “Het versturen van het perfecte bericht op het perfecte moment naar die ene klant of prospect. Dat gaat een machine dus niet doen.”

E-mailmarketing

MindCampus: conversie drie keer zo hoog door slimmere e-mailmarketing

Opleidings- en mediabedrijf MindCampus merkte dat de respons op e-mailmarketing aanzienlijk terugliep. Door personalisatie toe te passen werd de conversie verdrievoudigd. Bijkomend voordeel is dat veel handwerk overbodig is geworden.  

Marketing automation