More stories

Dit is de beste dag en tijd om een nieuwsbrief te versturen

Naast social media speelt de goede oude nieuwsbrief nog steeds een belangrijke rol om je nieuwe producten te promoten of je klanten tevreden te houden met het laatste nieuws. Na het uitpluizen van de populairste tijden om een social post de deur uit te sturen, konden we het natuurlijk niet laten om hetzelfde te doen voor nieuwsbrieven.

E-mailmarketing

Hoe KLM data-driven de impact van e-mail vergroot

KLM stuurt naar haar Nederlandse klanten miljoenen e-mails per week. Met zo’n bereik en enorme hoeveelheid data een uitgelezen kans om te onderzoeken hoe deze e-mails nog relevanter kunnen zijn en nog meer impact kunnen maken.

E-mailmarketing

Nederlanders waarderen mailings van webshops

Ons e-mailadres is de sleutel om toegang te krijgen tot social media, om zowel reclame als officiële berichten te ontvangen en is het – onder andere –  het adres waarop aankoopbevestigingen binnenkomen. In het Nationaal E-mail Onderzoek 2018 wordt voor het eerst gevraagd hoe wij deze webshopmailings waarderen: Wij waarderen het mailverkeer van webshops, al zijn er wel opmerkelijke verschillen in leeftijd op te tekenen.

E-mailmarketing

Twilio neemt emailbedrijf over

Twilio, een Amerikaans bedrijf dat API’s ontwikkelt voor VoiP en chat, heeft emailbedrijf SendGrid overgenomen voor 2 miljard dollar in aandelen.

E-mailmarketing

Takeaway.com: optimale customer journey door personalisatie

Takeaway.com wil de communicatie met de consument verder personaliseren. Doel hiervan is gemak te bieden in het kader van retentie, zodat er vaker wordt besteld bij de aangesloten restaurants.

Customer Engagement

Salesforce koopt emailspecialist Rebel

Salesforce heeft ter versterking van zijn Marketing en Commerce Cloud voor een onbekend bedrag emailbedrijf Rebel overgenomen. Rebel werd als […]

Marketing

Van basis e-mailmarketing naar slimme e-mailpersonalisatie

In deze casestudy wordt beschreven hoe Wijnvoordeel, in samenwerking met Yellowgrape, personalisatie naar een hoger niveau heeft weten te tillen door samenhang te creëren tussen productaanbevelingen, notificatie, slimme e-mailpersonalisatie en on-site personalisatie op de website van Wijnvoordeel.

E-mailmarketing

Extra personalisatie Wijnvoordeel.nl stap richting ‘one click shop’ in e-mail

Wijnvoordeel.nl heeft belangrijke stappen gezet in de personalisatie van de e-mailmarketing. De achterliggende strategie is zo succesvol dat de voormalig managing director Jacco Oosterhof deze als leidraad gaat gebruiken bij het uitbouwen van koffievoordeel.nl, onderdeel van hetzelfde moederbedrijf. “Door de personalisatie kunnen we werken naar e-mail als one click shop.”

E-mailmarketing

Online personalisatie in B2B: wie durft?

Van alle digitale ontwikkelingen die voor de B2B-sector zijn aangekondigd, blijft er één opvallend genoeg wat achter: de online personalisatie. Veel bedrijven laten dit met allerlei argumenten links liggen. De ervaring leert echter dat één belangrijke ontwikkeling bedrijven wél in beweging krijgt: de versnippering van hun markt.

B2B Digital

Leadgeneratie in fashion, zo ontwikkel je effectieve e-mailmarketingcampagnes

Hoe kun je als fashionmerk of retailers op een effectieve manier e-mailadressen verzamelen en de cookiepool laten groeien? Deze casestudy biedt inzicht in hoe je als fashionmerk met leadgeneratie een kwalitatief goede e-maildatabase opbouwt en effectief communiceert richting je klant.

E-mailmarketing

Van databerg naar inzichten – hoe ontsluit je je data?

Als je een-op-een marketing wilt bedrijven, moet de marketing automation tool de data die je hebt verzameld over klanten daadwerkelijk kunnen gebruiken. Hoe maak je dat mogelijk?

Marketing automation

Krassen voor kwalitatieve e-mailadressen – de CoolCat-case

CoolCat communiceert met drie doelgroepen: kinderen, tieners en hun ouders. Dat gebeurt vooral via e-mailmarketing. Om de database uit te bouwen gebruikt CoolCat een even simpele als doeltreffende methode: kraskaartjes waarmee klanten een prijs kunnen winnen.

E-mailmarketing

Drie best practices voor effectievere e-mailmarketingcampagnes in de reisbranche

Uit onderzoek van de branchevereniging DDMA blijkt dat de open en click through rates van e-mailmarketingcampagnes in de Nederlandse reisbranche lager liggen dan bij andere sectoren. De centrale vraag van deze casestudy is ‘’Hoe verhoog je de effectiviteit van je e-mailcampagnes?’’. Deze casestudy beschrijft de drie best practices voor het verhogen van de effectiviteit van je e-mailmarketing.

E-mailmarketing

‘Reisbranche kan veel meer uit e-mailmarketing halen’

De customer journey van de reiziger is complex. Er worden tientallen websites en andere informatiebronnen geraadpleegd vanaf verschillende devices voordat de boeking een feit is. E-mailmarketing speelt een belangrijke rol in het realiseren van conversie. PI Marketing deelt drie stappen die je als reisorganisatie kan toepassen om meer uit je e-mailmarketing te halen.

E-mailmarketing

Voice en e-mailmarketing gaan elkaar raken en versterken

De vraag is niet of, maar wanneer marketing zichtbaar verandert door ‘voice’. De e-mailmarketing zou weleens als één van de eerste aan de beurt kunnen zijn. Digitale assistenten en slimme thuisapparaten vervangen de geschreven tekst en het klikken deels door spraakgestuurd contact met bedrijven. Maar op welke manier raakt dit de e-mailcampagne?

E-mailmarketing