More stories

Tencent Music alsnog naar de beurs

Tencent Music Entertainment gaat alsnog naar de beurs. De benodigde papieren zijn deze week bij de autoriteiten ingediend. Het Chinese […]

Entertainment

Neymar, Beckham, Messi lanceren social app Otro

De nieuwe site en app Otro heeft vijftig miljoen dollar venture capital opgehaald. De digitale fanclub biedt onderdak aan exclusieve social uitingen van zeventien van ’s werelds bekendste voetballers.

Entertainment

Helft Amerikanen luisterde podcasts

Meer dan 120 miljoen volwassen Amerikanen luisterde afgelopen jaar wel eens naar een podcast. Dat is de helft meer dan vier jaar geleden.

Publishing

Maandbereik Spotify in Nederland 5,2 miljoen personen

Muziekdienst Spotify had vorige maand in Nederland een maandbereik van 36,2 procent (5,2 miljoen personen van 13 jaar en ouder), zo blijkt uit metingen van GfK. In een periode van een jaar steeg het aantal gebruikers per maand met 1 miljoen personen. Onder jongeren is het gebruik van Spotify relatief het hoogst.

Entertainment

Uitgever haalt games van Belgische markt

Gameuitgever Square Enix trekt enkele games terug uit de Belgische markt vanwege de strengere regels voor zogenoemde lootboxen. Dat zijn virtuele schatkisten waarmee je kledij voor een personage of een virtueel wapen kunt kopen.

Entertainment

Binnenkort livesport bij Videoland

Videoland gaat in de toekomst live sportevenementen uitzenden die niet of slechts gedeeltelijk op de lineaire tv-kanalen van RTL te zien zijn.

Entertainment

Black Friday in Duitsland: waarom een merk daar niet omheen kan

Black Friday vindt natuurlijk niet alleen plaats in Nederland. De kortingsdag, die bij sommige merken zorgt voor vijf keer zoveel omzet en een incrementele omzetstijging op de langere termijn, is ook in Duitsland interessant voor merken. Waarom daar? 

Customer Engagement

Digitale transformatie in cricket: betere atleten dankzij app

Als je het over innovatie in IT hebt, is cricket niet het eerste waar je aan denkt. Toch speelt technologie een belangrijk rol bij het uitoefenen en verbeteren van deze 350 jaar oude sport.

Mobile

Netflix derde videodienst na Ziggo en KPN

Netflix is een dominante speler op de markt voor online videodiensten in Nederland. Twaalf procent van alles dat consumenten betalen aan tv- en videodiensten gaat al naar Netflix. Op omzetgebied laat deze aanbieder van video-on-demand (VoD) alleen Ziggo en KPN voor.

Entertainment

NPO topscorer bij niet-live televisie

Zestien van de vijfentwintig online meestbekeken programma’s komen van de NPO. SBS levert er twee, RTL zeven. Jongeren kijken iets meer on demand dan de totale kijkerspopulatie.

Video

Triple technisch partner van edivisie

Technisch digitaal bureau Triple uit Alkmaar is dit jaar technisch partner van de edivisie, de digitale tegenhanger van de Eredivisie voetbal. De competitie in FIFA 19 is deze week van start gegaan met een vertegenwoordiger van ieder team uit de Eredivisie op het digitale grasveld.

Entertainment

Sportstreamer DAZN breidt uit naar Spanje

Het Engelse DAZN heeft de online uitzendrechten gekregen voor MotoGP en de Premier League voor Spanje. Daar lanceert het sportstreamingplatform in de loop van 2019 als onderdeel van zijn internationale uitrol.

Video

Videodienst Hulu overweegt internationale uitbreiding

Videodienst Hulu wordt internationaal uitgerold. Dat vertelde Bob Iger van aandeelhouder Disney vorige week in een toelichting op de kwartaalcijfers. Welke landen hij daarbij op het oog heeft is niet duidelijk.

Media

Hans Ober (TicketSwap): ‘Het uitbuiten van fans is niet oké’

Een concertkaartje of festivalticket verkopen was altijd ontzettend lastig, totdat TicketSwap in ons leven kwam. In twintig landen verkopen 3 miljoen mensen inmiddels tweedehands kaartjes voor evenementen via de onderneming van Hans Ober, Ruud Kamphuis en Frank Roor. Het bedrijf is vijf jaar geleden ontstaan uit Obers eigen frustratie over de onbetrouwbare wereld van tweedehandskaarten. ‘TicketSwap is een platform waar je veilig en eerlijk tweedehands kaartjes aan elkaar kunt verkopen: fan2fan. Wij kopen geen kaartjes en we hanteren een eerlijke prijs: de maximale prijs hebben we op 20 procent bovenop de oorspronkelijke prijs vastgesteld.’

Customer Engagement

Online tv verslaat livetv bij kijken favorietes series

Netflix heeft livetelevisie verslagen als het gaat om het kijken van favoriete series. Dat blijkt uit het rapport Conquering Content van Hub Research, dat eens in de vijf jaar een marktverkenning uitgeeft.

Entertainment