More stories

AH to go test kassaloos shoppen

AH to go start eerder dan verwacht een test met kassaloos shoppen. Met Tap to Go kunnen consumenten producten kopen zonder langs de kassa of scan to go te gaan. De test is gestart in de AH to go in het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam.

Payment

Jumbo verwacht deze week verdubbeling online bestellingen

Jumbo verwacht in week voor Kerstmis 40 procent meer omzet dan in reguliere week. De supermarkt gaat uit van een verdubbeling van de online bestellingen.

Food

Nu ook app voor snelle bezorgdienst Albert Heijn

Albert Heijn introduceert naast de Rappie bezorgdienst nu ook de Rappie app. Met de app, die zowel voor gebruikers van iOS als Android verkrijgbaar is, moet men nog ‘rapper en flexibeler’ boodschappen kunnen doen.

E-commerce

‘Blockchain biedt transparantie en kansen in de gehele voedselwaardeketen’

Bedrijven die succesvol willen blijven binnen de toekomstige voedselwaardeketen doen er goed aan de mogelijkheden voor blockchain-initiatieven te verkennen. Dat staat in het een dezer dagen verschenen RaboResearch-rapport ‘Blockchain: The Trigger for Disruption in the Food Value Chain’.

Blockchain

Stichting ZZP eist harde aanpak Deliveroo

Stichting ZZP Nederland heeft een brandbrief verzonden aan de Vaste Kamercommissie SZW waarin men aandringt op harde maatregelen tegen bezorgdienst Deliveroo.

Food

Kwart Nederlanders bestelt kerstboodschappen online

Een op de vier Nederlanders doet in de komende weken boodschappen met het oog op de viering van kerstmis. Daarbij gaat het niet om cadeautjes maar om zaken omtrent maaltijden.

Food

Delivery Hero geeft nieuwe aandelen uit

Maaltijdbezorger Delivery Hero heeft een paar honderd miljoen euro extra groeigeld nodig en geeft daarom 10,5 miljoen nieuwe aandelen uit.

Food

Ahold topman: ‘Delhaize moet sneller innoveren’

Supermarktketen Delhaize innoveert nog niet snel genoeg. Dat zegt topman Dick Boer in een gesprek met NRC Handelsblad.

Food

Maaltijdbezorger stort zich op brood

Een Haarlemse ondernemer lanceert Bready, een onlinedienst die dagelijks vers brood aan de voordeur brengt. De startup noemt zich de ‘Deliveroo van de ochtend’.

Food

Eén-productkoers van VisDeal verovert Europa

Menig bedrijf komt voort uit een gemis of een (uit de hand gelopen) hobby, maar bij Willem en Teun Bontrup, eigenaren van VisDeal en VisDealshop, is dit allerminst het geval. Als geboren ondernemers kijken zij vooral naar de kansen die bepaalde markten met zich meebrengen en hoe ze deze kunnen omzetten in zoveel mogelijk orders. “De omzet verdubbelt nog ieder jaar.”

Online marketing

‘Er lopen al ruim 150.000 mensen in onze Witloft-schorten’

Toen Frank Abbenhuis in 2014 zijn label Witloft lanceerde, had vrijwel niemand van een leren schort gehoord. Inmiddels lopen er al ruim 150.000 mensen in een Witloft-schort en is het een begrip geworden. “De afgelopen drie jaar hebben we keihard gewerkt aan de fundering, nu gaan we vol gas.”

E-commerce
Premium

Thuisbezorgd.nl geeft het verkeerde signaal af

Marktleider Thuisbezorgd verhoogt ondanks hevig verzet vanuit de horeca per 1 januari de tarieven. De aangesloten restaurants moeten voortaan 13 procent commissie betalen aan Thuisbezorgd.nl. Nu betalen ze 12 procent. Maar het is vooral de uitleg hierover die horeca-ondernemers tegen de borst stuit.

E-commerce

Online supermarkt Shobr gooit handdoek al

Nog voordat Shobr lang en breed zijn winkeldeuren open heeft en een promotiecampagne kon beginnen, gooit de Deense eigenaar de handdoek al in de ring.

Food

Groeiend verzet tegen commissieverhoging Thuisbezorgd

Horecaondernemers zijn in opstand gekomen tegen de commissieverhoging die Thuisbezorgd wil doorvoeren. Gesprekken tussen zo’n duizend ondernemers en de maaltijdbezorger zijn op niets uitgelopen.

Food

AH: Recordaantal online bestellingen verwacht

De verwachting is dat dit jaar zo’n 7,5 miljoen houdbare en verse producten bij klanten thuisbezorgd gaan worden door Albert Heijn. Voor het eerst bezorgt de retailer de boodschappen thuis op zondag 24 en 31 december. Mede hierdoor wordt een stijging van 35 procent online bestellingen verwacht in aanloop naar Kerst ten opzichte van vorig jaar.

Food