More stories

Boodschappen steeds prominenter bij online bestedingen

De productcategorie food groeide het meest in het vierde kwartaal van 2017 bij de online bestedingen. Vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder, gaf de Nederlandse consument van oktober tot en met december 2017 online 52 procent meer uit binnen deze categorie. Dat staat in de Thuiswinkel Markt Monitor die begin maart wordt gepubliceerd.

Food

Picnic nu ook in wijken van Amsterdam

Online super Picnic komt volgende maand naar Amsterdam. Zoals gebruikelijk start het bedrijf vanuit enkele wijken, maar het is de bedoeling dat de bezorging geleidelijk over de gehele stad wordt uitgerold.

Food

Europese groei Delivery Hero loopt terug

De grote internationale concurrent van Thuisbezorgd.nl, Delivery Hero, heeft zijn Europese groei in 2017 met ruim een derde zien afnemen. Het bedrijf boekt vooral goede resultaten in het Midden- en Verre Oosten.

Food

Amazon gaat verswaren Whole Foods thuisbezorgen

Amazon gaat via dochterbedrijf Whole Foods groenten, fruit, vlees en andere verswaren gratis thuisbezorgen binnen twee uur na bestelling. De bezorgoptie wordt onderdeel van loyaltyprogramma Prime Now.

Food

Pepsi met Google in WebVR

Pepsi heeft samen met Google een online campagne gemaakt waarbij de reclamecommercial van televisie wordt verlengd naar virtual reality.

Virtual reality

Belgische Deliveroo veegt eisen van tafel

De onderhandelingen tussen de directie en vakbonden bij Deliveroo in België zijn gisteren gesprongen. Het bedrijf blijft bij zijn standpunt dat bezorgers vanaf 1 februari enkel nog als zelfstandige aan de slag kunnen gaan en niet in vaste dienst.

Legal

Drentse broers pakken handschoen op tegen Thuisbezorgd

Thuisbezorgd krijgt concurrentie uit Drenthe. Hendrik en Dirk de Gooijer uit Emmen, tot voor kort eigenaar van snackbar Oscars, starten Bezorgland.nl. Zij waren het percentage dat zij moesten afdragen aan Thuisbezorgd.nl beu.

Food

‘Ahold Delhaize heeft online nog werk aan de winkel’

Online kan er bij Ahold Delhaize nog wel een schepje bovenop, constateert beleggersvereniging VEB, zeker nu Carrefour een flinke ambitie heeft uitgesproken.

Food

‘Amazon wordt dominante speler in online boodschappen’

Amazon heeft in Amerika een veel groter deel van de online boodschappenmarkt in handen dan zijn grootste concurrent Walmart. De verkopen stegen 59 procent, zo blijkt uit een analyse van One Click Retail.

Food

Online verkopen Ahold Delhaize naar 729 miljoen euro

De online verkopen van Ahold Delhaize zijn in het vierde kwartaal netto gestegen naar 729 miljoen euro, een groei van 16,2 procent ten opzicht van een jaar geleden. Het merendeel van de omzet komt echter nog steeds van de winkels, ruim 15 miljard.

Food

Kassaloze Amazon Go vandaag eindelijk open voor algemeen publiek

De Amazon Go winkel in Seattle, een supermarkt zonder kassa’s, gaat vandaag dan toch eindelijk open voor het algemene publiek, een jaar nadat er volop mee is geëxperimenteerd.

Food

Picnic van start in Rotterdam

Picnic begint vandaag zijn dienstverlening in Rotterdam, wat nu de grootste stad in het verzorgingsgebied van de start-up is. In de afgelopen weken meldden een kleine tienduizend belangstellenden zich aan.

Food

Marley Spoon zoekt nieuwe financiering

De verkoper van maaltijdboxen Marley Spoon is op zoek naar nieuwe financiering. Het bedrijf zag de omzet in 2017 verdubbelen.

Venture

27 miljoen orders voor Thuisbezorgd in 2017

Thuisbezorgd heeft vorig jaar 27 miljoen orders verwerkt. Dat zijn er 38 procent meer dan een jaar eerder, zo blijkt uit de woensdag gepubliceerde cijfers.

Food

Jumbo haalt achterstand op Albert Heijn online in

Jumbo heeft zijn online marktaandeel in een jaar tijd vergroot van 14 naar 22 procent. De afstand met Albert Heijn is daardoor flink ingelopen. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van kennisplatform Supermarkt & Ruimte.

Food