Aldi in zee met Instacart op Amerikaanse markt
Aldi gaat in Amerika samenwerken met technologiebedrijf Instacart om zijn klanten supersnel online bestelde boodschappen thuis te bezorgen.
Aldi gaat in Amerika samenwerken met technologiebedrijf Instacart om zijn klanten supersnel online bestelde boodschappen thuis te bezorgen.
Terwijl op de meeste plekken pas op zeer kleine schaal wordt getest met bezorgdrones, schetst Amazon alvast de toekomstdroom. In een recent toegekend patent laat het bedrijf zien dat het denkt aan gebouwen die lijken op bijenkorven. Van daaruit vliegen de drones dan met alle webwinkelpakketjes richting de klant.
Comeos, de Belgische federatie voor de handel en diensten, keurt de vernieuwde e-commerce regels van de Belgische regering af. ‘Een slag in het water,’ zegt directeur Dominique Michel.
Amazon zoekt niet minder dan 50.000 nieuwe werknemers voor zijn distributiecentra in de VS. Het merendeel van die banen is ook nog eens fulltime.
Alibaba opent onder zijn label Hema (echt waar) drie nieuwe supermarkten waarin big data, technologie en de mobiele app centraal staan in de shopping experience. Hieronder een gefilmde rondleiding. tali
G-Star heeft een opvallende internationaliseringsstrategie. Vanuit vijf eigen magazijnen bezorgt het de producten voor 55 eigen webwinkels. De tweehonderd winkelvestigingen die het bedrijf ook nog heeft, dienen daarnaast als mini-magazijn. Met dat uitgebreide logistieke netwerk wil het nu inzetten op groei in China. Een samenwerking met Tmall is al gesloten.
Jumbo wil een tweede fulfillmentercenter voor zijn digitale supermarkt openen en streeft ernaar dat medio 2018 in Raalte te realiseren.
E-commerce zet het verdienmodel van de groothandel onder druk. Door zelf digitaal uit te blinken en de overige schakels in de supply chain te ontzorgen blijven wholesalers relevant.
Supermarkt Lidl zoekt 1200 werknemers voor zijn Europese e-commerce distributiecentrum in Roosendaal dat volgend jaar gereed moet zijn. Vorige week werd symbolisch de eerste paal geslagen.
Nu retailers zich bekwamen in het integreren van de online en offline kanalen dient zich een volgende vraag aan. Bijna zeventig procent van de grote retailbedrijven zegt te investeren in digitale technieken. Maar welke plannen krijgen voorrang? Met name die op logistiek vlak staan bovenaan het lijstje, zo blijkt uit onderzoek van PwC.
Het maakt bij Zalando, qua kosten, binnenkort niet meer uit of een klant zijn bestelling pas morgen of vandaag al wil ontvangen. De verzendkosten van same day delivery naderen die van standaard pakketpost.
Onder de naam Stockspots wordt dit najaar een marktplaats in het leven geroepen voor het het samenbrengen van vraag en aanbod van warehousecapaciteit en de bijbehorende diensten. Een overzichtelijk managementsysteem in de cloud biedt grip op voorraad, zendingen en warehousecapaciteit.
Webwinkels en merken die zelf minder of geen voorraad willen aanhouden kunnen opslag en fulfillment van hun handelswaar aan Zalando uitbesteden.
Webwinkels die werken met fulfillmentspecialist Active Ants kunnen hun orders gaan uitleveren via het landelijk dekkende netwerk van Fietskoeriers.nl. Dille & Kamille is de eerste die dat gaat doen.
E-fullfillmentbedrijf Active Ants uit Nieuwegein heeft nieuwe robots besteld om de drukke decembermaanden door te komen. Daarnaast is een volautomatische inpakmachine in gebruik genomen. Die kan duizend pakketjes per uur inpakken tegen dertig door mensenhanden.