Webshops hebben een offline achterstand
De Amerikaanse supermarktketen Walmart is van plan zijn bezorging uit te besteden aan klanten. Goed idee of lege huls?
De Amerikaanse supermarktketen Walmart is van plan zijn bezorging uit te besteden aan klanten. Goed idee of lege huls?
De ‘winkelstraat’ Rakuten in Duitsland gaat logistieke diensten leveren voor aangesloten webwinkeliers. Zij kunnen de fulfilment van hun orders gaan uitbesteden.
Waar consumenten zichtbaar worden gewaarschuwd voor onbetrouwbare webwinkels moeten winkeliers het veelal zelf maar uitzoeken. Brits onderzoek wijst uit dat meer dan 90% van de grotere retailers fraude met “verdwaalde” goederen als serieuze bedreiging zien.
Neckermann BV gaat fors inzetten op het aanbieden van efulfillment-diensten aan derde partijen. Momenteel maken reeds verschillende online retailers gebruik van de activiteiten op dit gebied, zoals WE Fashion, MS Mode, Expresso, Bulls & Birds en YourTablet.nl.
Weinig consumenten zullen zich realiseren dat er bij de afhandeling van een order veel organisatorische en logistieke processen komen kijken. Nog veel minder bekend is dat de fulfillment vaak is uitbesteed aan specialisten zodat de verkoper zich kan focussen op de verkoop. Hoe belangrijk is deze fulfillment?
Als retailer of online verkoper is het lang niet altijd vanzelfsprekend alle logistieke processen in huis af te handelen. Met het principe van de schoenmaker en leest in het achterhoofd zijn zaken als opslag, verpakken en verschepen van producten uit te besteden. Wat is wijsheid?
Consumenten tussen de twintig en dertig jaar maken makkelijker gebruik van ‘same day deliveries’ dan ouderen. En dan ook nog eens de mannen onder hen, aangezien tweederde van de jonge vrouwen wel een dag wil wachten tot een internetbestelling wordt afgeleverd.
De eerste ervaringen van een nieuwe klant zijn in veel gevallen bepalend. Om deze nieuwe klant een terugkerende klant te laten worden zet je daarom sterk in op je geleverde service. Minstens zo belangrijk, zo niet belangrijker, is hoe de ervaringen zijn met de orderafhandeling. Op tijd leveren en de kosten van de levering zo laag mogelijk houden zijn daarin belangrijke aandachtspunten. 10 aandachtspunten voor het optimaliseren van je strategie.
PayPal heeft voor een onbekend bedrag de Californische appontwikkelaar Duff Research overgenomen om met name zijn digitale portemonnee verder te ontwikkelen.
In e-commerce wordt fulfilment steeds belangrijker. Dankzij innovatieve technologieën en slimme software plooien webshops zich nauwer rond de wensen van de veeleisende consument. Het leidt tot een ‘onzichtbare oorlog’ achter het computerscherm.
Docdata, de fulfilmentpartner van veel grote e-commerbedrijven, zegt dat zijn omzet sterk is gestegen. Het bedrijf bereidt zich financieel en organisationeel voor op het vertrek van Zalando als klant.