Vijf digitale hacks om een leercultuur te starten
De wereld verandert razendsnel en de arbeidsmarkt verandert mee. Organisaties die zich niet aanpassen, sterven uit.
De wereld verandert razendsnel en de arbeidsmarkt verandert mee. Organisaties die zich niet aanpassen, sterven uit.
We kunnen naar concerten van overleden artiesten, zien films met sterren van voorheen. Wat houdt ons nog tegen dit soort artistieke processen volledig te automatiseren?
Er staat na het coronavirus al een volgende indringer in de rij die de culturele sector verder zal ontwrichten: Artificiële Intelligentie (AI).
Vaak zijn al meerdere pogingen gedaan om shops en digitale tools te introduceren voor klanten en partners, maar succes wordt maar mondjesmaat geboekt.
Bedrijven hebben steeds meer mogelijkheden om het sentiment van een klant te meten aan de hand van beschikbare data. Doe er je voordeel mee.
Onlinebank Bunq gaat iets meer op een traditionele bank lijken met de introductie van een hypotheekproduct.
De effectiviteit van de corona-apps in de diverse landen blijkt enorm tegen te vallen. Ook kampen de apps met allerlei technische problemen.
Openbank, Europa’s grootste online bank qua toevertrouwde middelen en onderdeel van Banco Santander, verhoogt per vandaag de rente naar 0,2 procent voor spaartegoeden. Het tarief is niet gebonden aan een minimum- of maximumtegoed. Klanten profiteren van de hoge rente op de gratis spaarrekening vanaf de eerste eurocent inleg.
Er gebeurt zoveel op het vlak van digitale innovatie dat het haast niet meer bij te houden is. Maar hoe zit het eigenlijk binnen de financiële dienstverlening?
Naast veel uitdagingen brengt deze periode ook een versnelling met zich mee op het gebied van de digitale transitie bij veel organisaties.
Het maken van een goed plan voor digitale transformatie dat je op een beheersbare, stapsgewijze manier kunt volgen is best lastig.
Waar IT-bedrijf LINKIT zich vroeger vooral op detachering richtte, biedt het bedrijf tegenwoordig ook andere diensten en eigen IT-teams aan.
Boris Olij is lead specialist bij GroupM en is druk bezig om de ongekende mogelijkheden van artificial intelligence voor het bedrijfsleven verder te verkennen.
De Japanse corona-app, genaamd COCOA, kort voor Contact-Confirming Application, is 7,69 miljoen keer gedownload, volgens de officiële statistieken die zijn gepubliceerd door het Ministerie van Volksgezondheid.
Bijna elk bedrijf verzamelt tegenwoordig data. Data over wat er op de website gebeurt, over advertenties, doelgroepen, klanten, leads en orders.