Nieuwe master HU wil brug slaan tussen technologie en creativiteit
Een nieuwe master van Hogeschool Utrecht, die in september van start gaat, wil een brug slaan tussen technologie en creativiteit.
Een nieuwe master van Hogeschool Utrecht, die in september van start gaat, wil een brug slaan tussen technologie en creativiteit.
De opkomst van 5G, AI en machine learning, de Internet of Things en VR/AR/MR stellen merken in staat hun doelgroep op nieuwe manieren te bereiken, maar elke innovatie brengt ook zijn eigen uitdagingen mee. Technologie beïnvloedt organisaties disruptief, en dit heeft invloed op alle aspecten van een merk. Wat is een kans, en wat is een bedreiging?
Stichting ShadowView en The Internet of Life hebben de krachten gebundeld en gaan voortaan door het leven als Smart Parks. Deze Nederlandse tech startup zet IoT in om bedreigde diersoorten te beschermen.
In navolging van Google, Facebook en Twitter verbiedt ook Microsoft Bing advertenties voor cryptomunten. Microsoft ziet te veel gevallen van oplichting.
Op Facebook Messenger zijn 300,000 bots actief. Messaging apps zijn immens populair onder consumenten en slimme speakers zijn tegenwoordig goed voor twee miljard dollar in jaarlijkse sales. Maar hoe creëer je met een bot waarde voor je klanten ?
Jungo is een nieuwe hypotheekverstrekker die zegt het net even anders te gaan doen dan alle andere verstrekkers. “Wij combineren hypotheken met crowdfunding. We laten de crowd meedoen. Het idee is dat we daarmee een win win situatie creëren voor zowel de huizenkoper als de investeerder”, aldus Vincent van den Noort , co-founder en creative director bij Jungo, bij Top Names. 80 procent van de hypotheek zal worden gefinancierd door een professionele partij. De overige 20 procent komt uit de markt.
Microsoft zorgt als eerste bedrijf voor een integratie tussen het eigen e-mailprogramma en de digitale portemonnee. Daarmee neemt het zogezegd ‘frictie’ weg, gebruikers kunnen direct vanuit hun postvak-in een rekening betalen. Het is een kleine stap richting het winkelen vanuit de inbox.
Ripple zoekt nieuwe toepassingen voor zijn cryptosysteem XRP, het op twee na grootste ter wereld (na Bitcoin en Ethereum). Daartoe is een nieuw platform voor blockchain initiatieven aangekondigd.
Starters met kennis van hypotheken kunnen sinds deze week zonder tussenkomst van een adviseur een SNS Hypotheek online afsluiten. De hypotheek kan echter alleen worden aangevraagd als klanten de kennis- en ervaringstoets succesvol hebben afgerond.
Googles digitale hulp Google Assistant is als beste getest. Dit blijkt uit een onderzoek van marketingbureau Stone Temple. De assistent, inmiddels ook onderweg naar Nederland, begrijpt volgens het bedrijf de meeste vragen. Amazon heeft daarentegen met Alexa de meeste progressie geboekt.
Magento Imagine is hét internationale Magento event: Meer dan 3.000 merchants, partners en developers komen hier samen om kennis te delen over de laatste ontwikkelingen binnen e-commerce. Dit zijn de belangrijkste trends.
De biometrische technologie is zo vergevorderd dat je identiteit ongemerkt en onomstotelijk kan worden vastgesteld met behulp van gezichtsherkenning maar ook de patronen van je aderen of je stem. Succesvolle toepassingen hebben één ding gemeen: ze zijn vanuit de behoefte van de gebruiker ontworpen en niet vanuit de mogelijkheden van de technologie.
De Initial Coin Offering (ICO) leek een aantrekkelijk alternatief voor een beursnotering in tijden dat de koers van Bitcoin en andere cryptomunten maar bleef stijgen. Maar na de crash van de cryptomarkt zit er nauwelijks nog beweging in de koersen, zo blijkt uit een analyse van de tien grootste ICO’s.
Het online platform van Pon Financial Services speelt al een serieuze rol in de vermarkting van private lease auto’s. Van de ruim 21 duizend auto’s die er rondrijden, is zeker dertig procent (mede) het resultaat van een online bezoek. Dit vertelde e-commercemanager Leon van Davenhorst op Emerce eFinancials.
E-maildienst Revue lanceerde onlangs een functie voor betaalde nieuwsbrieven. Anders dan gebruikelijk betaalt de ontvanger in zo’n geval een periodiek bedrag aan de maker van de e-mailberichten. De stap, waar oprichter Martijn de Kuijper vorig jaar al naar hintte, sluit naadloos aan bij de trend van contentcuratie.