More stories

SXSW: Bose presenteert nieuwe blik op AR: geen beeld, maar geluid

Op SXSW pakt Bose groots uit met een eigen huis op de populaire Rainey Street. Zij lanceren hier de prototype Bose AR bril, en niemand had het zien aankomen. Bose is immers meer bekend van het geluid dan van beeld. Laat dat nou precies zijn wat ze leveren.

SxSW

Ben je nog online na de dood?

We zijn dagelijks bezig onze digitale identiteit te creëren en bij te houden. Maar wat gebeurt er met die identiteit na onze dood? Wat doe je met alle social accounts en online profielen van je partner of familielid als diegene overlijdt? Naarmate ons digitale leven omvangrijker wordt, neemt ook het belang van onze online identiteit toe en dus is het zaak na te denken over wat daarmee gebeurt als we er niet meer zijn.

SxSW

Anatoliy Babic (SciSports): ‘Met data de juiste voetballer vinden’

De tijd waarin voetballers puur en alleen op eigen intuïtie op het veld stonden, ligt ver achter ons. Grondige analyses, al dan niet ondersteund door harde data, zijn inmiddels de norm. Data die ook gebruikt kan worden bij het ontdekken van nieuwe spelers. ” We wilden op een data gedreven manier voetbalclubs helpen bij het vinden van spelers. We hebben veel data verzameld en daar omheen wiskundige modellen gebouwd die de kwaliteit van voetbalspelers bepalen en spelerskarakteristieken identificeren”, aldus Anatoliy Babic, founder van SciSports tegen TopNames.

Strategy

De nieuwe manier van app-promotie – Universal App Campaigns in Adwords

Waar je voorheen via Google Adwords je app onder de aandacht bracht met de zogenaamde “App Install Campaign”, heeft Google sinds een aantal maanden een nieuwe campagnevorm ontwikkeld en uitgerold; de Universal App Campaign (afgekort UAC). Met deze nieuwe vorm van campagne voeren voor je app maakt Google het je nóg makkelijker om je app onder de aandacht te brengen.

Online advertising

De trends van SXSW: de tijd van mobile is voorbij

De sfeer en de vibe die ik voel in Austin tijdens SXSW verrassen me elk jaar. Het is een enorm evenement, gesitueerd midden in Texas, in een gebied omgeven door ‘rednecks’. Mensen, zowel bezoekers en startups, als experts uit de creatieve industrie, komen hier samen om inspiratie op te doen, hun idee te pitchen en om elkaar te leren kennen. Inclusion was het keyword deze week, niet geheel vreemd als je kijkt naar het huidige politieke Amerikaanse klimaat waarin Trump beslissingen doorvoert die géén inclusion bewerkstelligen.

SxSW

Mini-apps in WeChat brengen nieuwe vormen van e-commerce

De verdeling is altijd heel duidelijk geweest: Tencent domineert in gaming en social media, Alibaba is bekend om zijn e-commerce. Maar met hele kleine stapjes begeeft die eerste internetreus zich op het vlak van de ander. Tencent experimenteert met nieuwe vormen van e-commerce in WeChat.

Digital Wallets

Vier tips voor een zuiverdere A/B-testpopulatie

A/B-testen en bezoekersaantallen zijn een uitdagend probleem. De aantallen zijn vaak namelijk maar net hoog genoeg om significante verschillen te vinden. Lees daarom hoe je met een zuiverdere vergelijking meer kans hebt om winnaars te vinden.

Conversie

 Vliegtickets boeken via Google Assistant: de Transavia-case

Nu Google Home een Nederlandse versie heeft aangekondigd van de Assistant verwachten we dat conversational interfaces zich snel gaan ontwikkelen. Voice biedt mogelijkheden om nieuwe diensten en brand experiences te creëren. Samen met Transavia hebben we voor Google Home de flight finder service ontwikkeld, een nieuwe manier om vluchten te vinden die het best bij je passen.

Search

Blockchain biedt hotellerie goede kansen

De hotellerie is bij uitstek geschikt om blockchainoplossingen toe te passen, daarover zijn Pedro Andersen (Winding Tree), Lennert de Jong (citizenM) en Erasmus Elsner (Cryptocribs) het roerend eens. “Voor een vertrouwensrelatie met de klant en het afhandelen van betalingen heb je straks geen tussenpersoon meer nodig.”

Blockchain

De pivot van MyOrder: ‘Toegevoegde waarde bieden in mobiliteit’

Anders dan vaak gedacht is MyOrder allang geen betaalapp meer. Met de nieuwe ‘On the GO!’-app richt het bedrijf zich volledig op mobiliteit. “Het gaat ons om het bieden van een goede ervaring, betalen is daar maar een onderdeel van”, vertelde Managing Director Arlette Broex op Emerce Financials.

Digital Wallets

Waarom je verliefd moet worden op het probleem van je klant

Het starten en ontwikkelen van een succesvolle innovatie is ruig terrein. Maar wie de juiste stappen zet, kan wel degelijk snel succes halen. Dit keer: waarom we verliefd moeten worden op de problemen van onze klant, en richt je op de jobs to be done van die klant.

Strategy

Nieuwe poging: Google Pay moet totaaloplossing betalen worden

Google brengt alle betaaldiensten samen onder het nieuwe label Google Pay en is recent gestart met de uitrol ervan. Het uitbrengen van één allesomvattende betaaloplossing was al eerder het plan, maar een succes werd het nog niet. Blijft dit een oplossing voor een niet bestaand probleem?

Payment

Tikkie via Moneyou naar Duitsland

Sneller dan verwacht gaat terugbetaalapp Tikkie de grens over: Tikkie wordt in Duitsland op de markt gebracht door ABN AMRO-dochter Moneyou en werkt bijna op dezelfde wijze als de Nederlandse versie.

Payment

‘Volledige openbaarheid gegevens van huiseigenaren achterhaald’

Volledige openbaarheid van gegevens van huiseigenaren is achterhaald. Dat concludeert juriste Anna Berlee van de Universiteit Maastricht in haar promotieonderzoek. Belangrijke persoonsgegevens die in de koopakte van de notaris staan, zoals het ID nummer of de (maximale) hoogte van de hypotheeklening, kunnen nu via het Kadaster worden opgevraagd.

Innovatie

6 tips om met automation en big data aan de slag te gaan

‘The right ad at the right time on the right place’ wordt steeds meer een uitdaging omdat er elke dag touchpoints in de customer journey bijkomen. Hoe analyseer en zet je data in op een schaalbare manier in een wereld waar de hoeveelheid klantdata exponentieel groeit?

Online marketing