MailChimp verbiedt campagnes voor ICO’s
MailChimp, het cloudplatform voor emailmarketing, heeft gebruikers gewaarschuwd dat zij geen reclame mogen maken voor Initial Coin Offerings (ICO’s) oftewel muntuitgiftes.
MailChimp, het cloudplatform voor emailmarketing, heeft gebruikers gewaarschuwd dat zij geen reclame mogen maken voor Initial Coin Offerings (ICO’s) oftewel muntuitgiftes.
Het Verbond van Verzekeraars heeft Mijnverzekeringenopeenrij.nl gelanceerd. Daar kunnen consumenten voor het eerst een overzicht maken van hun verzekeringen. De website is een gezamenlijk initiatief van verzekeraars van Nederland.
Blockchain was zonder meer het belangrijkste onderwerp tijdens SXSW, maar de technologie blijkt nog moeilijk te bevatten. Het toelichten van toepassingen helpt de mogelijkheden en toegevoegde waarde van blockchain beter te begrijpen. Aan de hand van twee blockchain-initiatieven voor digitale marktplaatsen voor werk en recruitment licht SXSW-bezoeker Niels van Hamersveld de technologie toe.
Geboorteplaats onbekend. Dat staat te lezen op het rijbewijs van Tey el Rjula. Niet dat hij niet weet waar hij geboren is, maar hij kan het niet bewijzen. In 1990 werden in zijn geboortestad Koeweit de bevolkingsregisters gebombardeerd. Zijn enige papieren kopie raakte hij kwijt tijdens een bombardement in Beirut, waar hij samen met zijn vader naartoe was gevlucht. “Hierdoor groeide ik dus op zonder geboortecertificaat”, aldus El Rjula tegen Top Names.
De Nederlandse overheid moet Initial Coin Offerings (ICO’s) snel reguleren. Die oproep doet Maarten Bloemers van GUTS op SxSW Interactive. Hoewel de CEO van het ticketplatform zelf heeft ervaren dat het organiseren van een goede ICO in de papieren loopt, is de markt nu ook erg aantrekkelijk voor oplichters.
De malaise in de cryptomarkten lijkt aan te houden. De belangrijkste cryptomunten leverden donderdag fors in en de Bitcoin stond vanochtend zelfs op 6740 dollar.
Bestuurders van grote ondernemingen zien de Verenigde Staten wereldwijd als de belangrijkste motor voor technologische innovatie. De Verenigde Staten worden gevolgd door China, India en Japan, zo blijkt uit het jaarlijkse internationale onderzoek Global Technology Innovation Hubs van KPMG onder bijna 800 bestuurders.
GUTS Tickets wil de ontwikkelde blockchaintechnologie snel beschikbaar maken voor de grote ticketbedrijven. Dat vertelt CEO Maarten Bloemers op SxSW Interactive. Hoewel de start-up zich nu nog richt op de Nederlandse markt, is het doel om tegen die tijd ook in het buitenland de strijd aan te gaan met zwarthandelaren en woekerprijzen.
Unilever en IBM hebben bekendgemaakt te experimenteren met een blockchaintechnologie voor de handel in advertenties. De bedrijven doen dit omdat ze denken er transparantie mee te creëren in de automatische, programmatic, inkoop. Wat is precies het probleem en wat denken de bedrijven ermee op te lossen?
“Samen met de klant bouwen we aan een droom. Bunq is een heel frisse wind in een traditionele sector”, zegt Ali Niknam, oprichter van Nederlands kleurrijkste bank. “Vaak blijven mensen bij dezelfde bank, overstappen gaat veel minder gemakkelijk dan de ene zorgverzekeraar of energieaanbieder inruilen voor de andere.”
Twitter gaat vanaf deze week advertenties voor cryptogeld en muntuitgiftes (ICO’s) verbieden. Facebook heeft een dergelijke ban al in januari aangekondigd en Google laat ze vanaf juni niet meer toe.
ephemeral content, content met een korte levensduur, zorgt voor een hogere fear of missing out (FOMO). Dat biedt zowel kansen als bedreigingen; op deze manier zet je deze nieuwe content in voor je marketing.
Schoenenwinkel Omoda introduceert deze week een nieuwe webwinkel. Ook de app – waarvoor het een klein jaar geleden nog een Dutch Interactive Award won – is vervangen. Daarvoor stapt het over van een maatwerk e-commercesysteem naar het platform van Salesforce. Het doel van de verandering is helder: het bedrijf wil klantdata beter kunnen inzetten.
2017 was het jaar waarin we massaal gewend raakten om online spullen te bestellen en te gebruiken wanneer wij dat willen, in plaats van dat door anderen te laten bepalen. Zo zorgde Netflix ervoor dat seamless tech de norm werd door ons kennis te laten maken met content die je zowel op je smartphone, je tablet als het grote scherm kunt bekijken. En dat geheel device-agnostisch.
Technologische vooruitgang schept grotere verwachtingen dan het daadwerkelijk vervult. Dat geldt zeker voor AI en machine learning, maken enkele pijnlijke voorbeelden duidelijk. Tijdens SXSW kwam het dubbele gevoel over deze nieuwe technologieën bovendrijven.