More stories

Nederlandse economie schreeuwt om digitaal talent

Het grote gebrek aan digitaal talent in Nederland bemoeilijkt de transitie van ons bedrijfsleven naar de data-gedreven economie. We dreigen hierdoor op korte termijn onze sterke economische positie te verliezen. Investeren in digitale kennis is daarom belangrijker dan ooit.

Innovatie

Tikata: betaalbare uitjes vinden voor het hele gezin

Er bestaan al een heleboel prijsvergelijkingssites maar nog niet één voor pretparken, dierentuinen en andere attracties. Matthijs Poelmans is met zijn start-up Tikata in dat gat gesprongen.  

Innovatie

Niveau UX in B2B gestaag omhoog

Langzaamaan beginnen ook B2B-bedrijven te investeren in de UX van hun software – de gebruikerservaring. En dat is nodig ook: onder de nieuwe innovatieve techbedrijven bevinden zich heel wat partijen die zich richten op de zakelijke markt. Zij leggen de lat in de B2B-markt steeds hoger.

B2B Digital

Omzet Uber verdubbelt, verlies 645 miljoen dollar

De omzet van Uber is in het tweede kwartaal flink toegenomen. Dat heeft het Amerikaanse bedrijf, dat nog niet aan de beurs is genoteerd, zelf bekend gemaakt.

Disruptie

‘Crowdfundmarkt breekt door 100 miljoen grens’

In augustus van dit jaar is in Nederland al meer dan 100 miljoen euro gefinancierd door middel van crowdfunding. In 2017 is de grens van 100 miljoen euro aanzienlijk sneller bereikt dan in 2016. Dit meldt Crowdfundmarkt, een website voor investeerders en ondernemers in crowdfunding.

Innovatie

Digitale bank Revolut naar Nederland en België

Het Londense fintechbedrijf Revolut huurt country managers in voor zijn Europese expansie. Naast Frankrijk, Duitsland en Spanje wil het bedrijf ook actief worden in Nederland en België.

Financials

Gartner publiceert hypecycle Digital Workplace

Werknemers moeten digitaal behendiger worden om mee te kunnen in een wereld met steeds complexere vraagstukken en zaken als kunstmatige intelligentie. Om dit inzichtelijk te maken, publiceert Gartner een hypecycle voor het kantoor.

Innovatie

Innovatie in customer engagement: drie leidende principes

In dit artikel introduceren we drie leidende principes voor customer engagement om banken en verzekeraars te helpen het gat te dichten tussen ‘digitale transformatie om het verleden te repareren’ en ‘digitale transformatie om een toekomst te bouwen’. 

Customer Engagement

Bitcoin Cash naar 800 dollar

De koers van de Bitcoin kloonmunt Bitcoin Cash is de afgelopen dagen fors gestegen. Vorige week stond de koers nog op 300 dollar, maandag op 680 dollar. Heel even werd de 800 dollar al aangeraakt.

Innovatie

KLM benut IoT voor betere dienstverlening en meer efficiency

KLM gebruikt Internet of Things (IoT) om de passagier beter van dienst te zijn en om effectiever en efficiënter te opereren. Rogier van Beugen houdt zich bezig met innovatie bij de luchtvaartmaatschappij. “Wat het meest relevant is, is dat we de context van de passagier begrijpen.”

Travel

Google Digital Academy: ‘Urgentie zorgt voor transformatie’

Digitale transformatie is een opgave voor elk bedrijf, vindt Joris Merks-Benjaminsen (40), European Head of Curriculum Design van Google Digital Academy. “Mijn werk is nutteloos als ik niet iemands beslissing beïnvloed.”

Innovatie

Infographic: de ultieme gids voor Growth Hacking

Of de term het gaat overleven, is de vraag, al was het maar omdat velen nog altijd niet weten wat Growth Hacking inhoudt. Het concept in het kort: Een bedrijf (digitaal) laten groeien wordt steeds moeilijker. Grote marketingcampagnes hebben hun kracht verloren en maken plaats voor kleine experimenten, continu testen en bijsturen. Kun je leren, zo blijkt uit deze infographic.

Innovatie

Trollie: reizen delen en boeken

Waarom zou je bij het samenstellen van een rondreis het wiel steeds opnieuw moeten uitvinden in plaats van te profiteren van de kennis van ervaringsdeskundigen? Dit is het uitgangspunt voor reisdeelplatform Trollie, vertelt medeoprichter Arne van Noorloos.

Innovatie

Ruim 400 AI-bedrijven in Europa, vooral in data analytics

Het aantal Europese bedrijven dat zich bezighoudt met kunstmatige intelligentie (Artificial Intelligence, AI) neemt snel toe. De veelal jonge bedrijven begeven zich met name op het vlak van analytics, zo blijkt uit een analyse. Opvallend: in veertig procent van de gevallen claimt men wel een AI-oplossing aan te bieden, maar dat blijkt dan vaak vooral marketingtaal.

Analytics

Marriott selecteert acht start-ups voor acceleratorprogramma

Marriott Hotels heeft acht start-ups geselecteerd voor haar acceleratorprogramma TestBED. Er waren bijna 150 aanmeldingen.

Innovatie