More stories

Marketing Automation voor recruitment: de sollicitant is een lead

Marketing Automation is de inzet van geautomatiseerde systemen om leads aan je bedrijf te binden middels relevante informatiestromen. Een welbekend en succesvol concept binnen B2B leadgeneratie. Eigenlijk is het een ideaal instrument voor recruitment, maar de praktijk toont dat het op dat gebied te weinig wordt toegepast. Door dieper in te gaan op de basisprincipes van Marketing Automation wordt duidelijk hoe recruitment gebruik kan maken van Marketing Automation.

Marketing automation

Start-up Gavin draait met ‘risk-sharing’ verzekeringsmodel om

Met ’s werelds ‘eerste risk-sharing-service’ wil de Nederlandse start-up Gavin de verzekeringswereld opschudden. Door de twee belangrijkste elementen uit een verzekering om te draaien belooft het de helft goedkoper te zijn dan anders.

Financials

HeadStart: Poker en piramides?

Trots kondigde HeadStart, het cryptobedrijf van Dirk Scheringa, een succesvolle eerste fase aan van zijn financieringsronde aan. Via een ICO zou al voor ruim 10 miljoen dollar zijn ingetekend. Maar intussen wordt steeds meer bekend over de oprichters. ‘Iedereen verdient het voordeel van de twijfel, maar deze vreemde mix van kennis en ervaring maakt mij niet gerust.’

Blockchain

Van opsporen naar oplossen: dit zijn de hiaten in de cybercrime-strafrechtketen

De politie en het Openbaar Ministerie hebben hun cybercrimedoelstellingen niet behaald. Volgens de minister van Justitie en Veiligheid komt dit door een gebrek aan expertise binnen de regionale politieteams. Met de komst van de regionale cybercrimeteams moet een eind worden gemaakt aan het gebrek aan kennis en expertise en de opsporing van cybercrime verbeteren. Het uitbouwen van deze teams is een stap in de goede richting. Echter, een reconstructie van een hackerzaak toont de hiaten in de cybercrime strafrechtketen.

Legal

Wacht niet op perfectie – leer van je fouten!

Zolang mensen dingen proberen, zullen ze fouten maken. De grote Duitse dichter Goethe stelde dat 200 jaar geleden al vast. Hoewel dat vandaag de dag nog steeds geldt, is er één groot verschil: alleen proberen is niet genoeg: je moet dingen sneller dan de rest proberen. Streven naar perfectie is niet verkeerd, maar in de hedendaagse digitale wereld kun je niet meer wachten tot je producten bijna af zijn, voor je ze aan je klanten aanbiedt. Doe je dat wel, dan riskeer je dat je achteropraakt. Hoe pak je dat het beste aan? Volgens mij is experimenteren in productontwikkeling de oplossing – zolang je accepteert dat sommige experimenten zullen mislukken.

Venture

Amerikaanse miljoenensubsidie voor Nederlandse kunstmatige intelligentie

Informaticus Cees Snoek van de Universiteit van Amsterdam ontvangt van de Amerikaanse overheid een subsidie van 3 miljoen dollar voor het ontwikkelen van kunstmatige intelligentie die met hoge precisie en snelheid activiteiten en objecten in videobeelden kan herkennen, vinden en begrijpen.

Research and development
Premium

Vijf toepassingen van AI nader bekeken (3/5)

In dit artikel zullen we vijf toepassingen van AI nader toelichten, namelijk beeldherkenning, spraakherkenning, automatische vertaling, Q&A (vraag & antwoord) en games.

Artificial Intelligence

LimeBike breidt uit naar Europa

Het Amerikaanse deelfietsplatform LimeBike breidt uit naar Europa. In steden als Frankfurt en Zurich worden elk 500 fietsen geplaatst.

Disruptie

Deloitte: minder tv, meer adblockers

Meer smartphones worden in 2018 gebruikt voor augmented reality, het aantal adblockers stijgt aanzienlijk, tv kijken neemt verder af, maar live tv blijft onverminderd populair. Het zijn enkele van de voorspellingen die advieskantoor Deloitte doet in zijn alweer zeventiende Technology, Media & Telecommunications rapport.

Innovatie
Premium

KLM aan de slag met voice via Google Home

KLM heeft een slimme assistent gelanceerd die via Google Home passagiers helpt met het inpakken van hun koffer. Reden is dat KLM wil weten of klanten zitten te wachten op spraakgestuurde diensten die niet direct met een airline worden geassocieerd, vertelt Karlijn Vogel, director Social van KLM.

Artificial Intelligence

Solly Systeem: spelend serieuze skills voor een groene toekomst opdoen

“Met Solly wil ik een groene generatie opleiden: kinderen die begrijpen wat er gebeurt in de wereld en oplossingen voor de toekomst  bedenken ”, zegt Solly Systeem-oprichter Teun van Roessel. Als geestelijk vader van Solly en broertje BYOR – die je in elkaar knutselt met afvalproducten – inspireert hij kinderen op het gebied van energie en milieu.

Start-ups

Beurswaakhond SEC grijpt in bij ICO Munchee

De Amerikaanse beurswaakhond SEC heeft een stokje gestoken voor de Initial Coin Offering (ICO) van het Californische bedrijf Munchee. Dat zou zich schuldig hebben gemaakt aan de uitgifte van ongeregistreerde effecten.

Financials

Waarom we met robots moeten praten

Binnenkort praten we met machines alsof het niets is, alsof ze personen zijn. Als we de voorspellingen mogen geloven zijn er in 2020 meer dan twintig miljard connected devices, die je leven makkelijker maken. Er zit bijna niets anders op dan deel te nemen aan deze virtuele evolutie. Maar welke acties moeten we zelf ondernemen om de evolutie te adopteren?

Customer Engagement

Dit doet de digitalisering van bedrijfsverzekeringen

De digitalisering van de verzekeringssector heeft zich tot nu toe voornamelijk afgespeeld in de consumentenverzekeringen. Maar ook in de bedrijfsverzekeringen […]

Financials

‘Blockchain biedt transparantie en kansen in de gehele voedselwaardeketen’

Bedrijven die succesvol willen blijven binnen de toekomstige voedselwaardeketen doen er goed aan de mogelijkheden voor blockchain-initiatieven te verkennen. Dat staat in het een dezer dagen verschenen RaboResearch-rapport ‘Blockchain: The Trigger for Disruption in the Food Value Chain’.

Blockchain