PostNL gaat bezorgen op maat
“De consument wordt steeds veeleisender.” Carlos Mendes Aguiar, directeur Pakketten Retail & E-Commerce Services bij PostNL, ziet het aantal verschillende productcategorieën waarin online wordt gehandeld hard groeien.
“De consument wordt steeds veeleisender.” Carlos Mendes Aguiar, directeur Pakketten Retail & E-Commerce Services bij PostNL, ziet het aantal verschillende productcategorieën waarin online wordt gehandeld hard groeien.
Marktkenners houden er rekening mee dat Amazon in Europa bezorgers als GLS, DHL en DPD op een zijspoor gaat zetten. De webwinkel heeft voldoende kennis, schaal en middelen om de bezorging zelf te doen.
De broers Patrick en Marcel Helmer hebben eFusion, toeleverancier van en voor webwinkels, overgenomen van investeerder Annexx Group.
Met de meer dan veertigduizend webwinkels die ons land rijk is kan het moeilijk concurreren zijn. Zeker wanneer blijkt dat nog geen vijf procent van de consumenten trouw is aan een winkel en de helft bovendien nooit meer terugkeert na een eerste aankoop.
Fonq.nl, online specialist in design en cadeau, is sinds de oprichting 10 jaar geleden uitgegroeid tot een sterke niche speler. Met 115 officiële webshops, een assortiment van 20.000 producten en een snelle levering is anderhalf jaar geleden een internationale groeistrategie ingezet.
Albert Heijn gaat vanaf aanstaande maandag geld in rekening brengen aan klanten die via internet hun boodschappen doorgeven en het in de winkel komen afhalen.
De makers van de mobiele app Roamler brengen een Androidversie van hun software uit. Hiermee spreken ze een vrij nieuwe doelgroep aan: niet de eindconsument, maar medewerkers van bedrijven. “Zij worden zo de ogen en oren op de werkvloer.”
Webwinkels zullen komende jaren meer van de logistieke afhandeling van orders in eigen hand nemen. Vooral de ondernemers in en rondom grote steden zullen hun klanten beter willen bedienen dan de specialisten kunnen
Brommerkoeriers zijn niet overal de beste en snelste manier om een pizza naar zijn klanten te krijgen. Domino’s Pizza houdt in Engeland wel een heel innovatieve proef.
Een expert op het gebied van fulfillment besloot een eerder artikel met de vraag of de Nederlandse consument wel zit te wachten op same day delivery. Zijn ervaring leerde hem dat klanten bijna niets over hebben voor deze extra dienst.
Tot nog maar kort geleden kregen in de product life met name de fases van introductie en groei en het afzetten van volume de aandacht. Inmiddels weten we dat het zorgen voor klanttevredenheid van grote invloed is op het succes op lange termijn.
De Amerikaanse supermarktketen Walmart is van plan zijn bezorging uit te besteden aan klanten. Goed idee of lege huls?
Hoewel 4 op de 10 consumenten goederen bestellen waarvan ze weten een deel terug te sturen, heeft maar liefst 40% van de winkeliers een slecht beeld van dat wat al deze retourneringen hen kosten. Dat blijkt uit recent Duits onderzoek.
Als gevolg van een wedloop dringt de door marketing gedreven e-Commerce, steeds dieper door in de logistieke keten. Dit uit zich onder meer in een gratis verzending van producten en gratis retourneren. Een trend die wordt gezet door grote spelers zoals bol.com en Wehkamp. Kleine(re) spelers denken dit te moeten evenaren.
Eerder onderzoek toonde aan dat dropshipping een logistieke methode was met potentie. Hoewel het absolute aantal bedrijven dat hier gebruik van maakt daalde doen zij dit wel voor een steeds groter deel van de collectie. Wat zijn de mogelijkheden van dropshipping en hoe zet je het succesvol in?