More stories

Supermarkt Tesco: Eindeloze mogelijkheden 3D-printen

De Britse supermarktketen Tesco onderzoekt welke rol 3D-printers in de toekomst in de winkels kunnen spelen. ‘We drukken toch ook al posters en foto’s af’, klinkt de logische gedachte. ‘Waarom dan geen cadeaus en persoonlijke items?’

E-commerce

Logistiek en de wereld in 2050: 5 scenario’s

In een poging verder te kijken dan het bezorgen van de pakketjes van vandaag en morgen schreef DHL een whitepaper waarin het zoekt naar de mogelijke toekomst.

Logistics

Van ingewikkeld retourenbeleid naar verrassende after-service

Met name de bezorgopties en bijbehorende kosten krijgen prominente aandacht in veel online winkels. Het beleid ten aanzien van retourneringen is vaak iets wat is weggemoffeld op een informatieve pagina. Onterecht zo bleek al uit eerder onderzoek.

Logistics

PostNL sluit akkoord met pakketbezorgers

De wilde stakingen van de zelfstandige pakketbezorgers van PostNL is voorbij. PostNL, FNV Bondgenoten en de actievoerders zijn tot een akkoord gekomen.

E-commerce

Stakingen PostNL als olievlek over Nederland [update]

Begin deze week staakten alleen de zelfstandig pakketbezorgers in Amsterdam. Nu wordt vrijwel heel Nederland getroffen. Enkel in het Rijnmondgebied, Noord-Nederland en Limburg gaat alles nog op rolletjes.

E-commerce
Premium

Onderzoek: Hoe logistieke ervaring klanttevredenheid beinvloedt

De rek lijkt er voorlopig nog niet uit te zijn. Er werd vorig jaar voor maar liefst vijftien procent meer online uitgegeven dan het jaar daarvoor. Een groei die zeven keer groter is dan die werd gemeten voor retail.

Customer Loyalty

Fonq gaat (gratis) kleding inzamelen

Iets minder oud papier in huis, de kledingkasten opruimen en een goed doel steunen. Dat is in het kort wat de samenwerking tussen Fonq.nl en Packmee inhoudt.

E-commerce

PostNL gaat bezorgen op maat

“De consument wordt steeds veeleisender.” Carlos Mendes Aguiar, directeur Pakketten Retail & E-Commerce Services bij PostNL, ziet het aantal verschillende productcategorieën waarin online wordt gehandeld hard groeien.

Logistics

‘Amazon gaat in Europa zelf bezorgen’

Marktkenners houden er rekening mee dat Amazon in Europa bezorgers als GLS, DHL en DPD op een zijspoor gaat zetten. De webwinkel heeft voldoende kennis, schaal en middelen om de bezorging zelf te doen.

E-commerce

Management buy-out bij eFusion, uitbreiding naar Duitsland

De broers Patrick en Marcel Helmer hebben eFusion, toeleverancier van en voor webwinkels, overgenomen van investeerder Annexx Group.

Fulfillment
Premium

Logistieke keuzes steeds bepalender tijdens online winkelen

Met de meer dan veertigduizend webwinkels die ons land rijk is kan het moeilijk concurreren zijn. Zeker wanneer blijkt dat nog geen vijf procent van de consumenten trouw is aan een winkel en de helft bovendien nooit meer terugkeert na een eerste aankoop.

Logistics

Fonq.nl: learnings van internationaliseren

Fonq.nl, online specialist in design en cadeau, is sinds de oprichting 10 jaar geleden uitgegroeid tot een sterke niche speler. Met 115 officiële webshops, een assortiment van 20.000 producten en een snelle levering is anderhalf jaar geleden een internationale groeistrategie ingezet.

E-commerce

Online boodschappen ophalen niet gratis bij Albert Heijn

Albert Heijn gaat vanaf aanstaande maandag geld in rekening brengen aan klanten die via internet hun boodschappen doorgeven en het in de winkel komen afhalen.

Fulfillment

Roamler met Androidapp voor groei

De makers van de mobiele app Roamler brengen een Androidversie van hun software uit. Hiermee spreken ze een vrij nieuwe doelgroep aan: niet de eindconsument, maar medewerkers van bedrijven. “Zij worden zo de ogen en oren op de werkvloer.”

Logistics

‘Webshops zelf worden actiever op logistieke markt’

Webwinkels zullen komende jaren meer van de logistieke afhandeling van orders in eigen hand nemen. Vooral de ondernemers in en rondom grote steden zullen hun klanten beter willen bedienen dan de specialisten kunnen

Logistics