More stories

Vijf tips voor succesvolle Gen Z-storytelling (van Snapchat)

Is het echt zo moeilijk om Gen Z te bereiken? Vijf concrete tips voor Gen Z-storytelling op basis van mijn ervaringen bij Snapchat.

Publishing
Premium

Videodienst Disney Plus groeit minder hard dan gehoopt

De videodienst Disney Plus groeit minder hard dan was gehoopt. De dienst kon het afgelopen kwartaal circa twee miljoen abonnees bijschrijven, waarmee het totale aantal abonnees uitkwam op 118,1 miljoen. Analisten hadden op minstens 125,3 miljoen abonnees gerekend.

Entertainment
Premium

Commissariaat voor de Media ziet kantelpunt in digitalisering mediagebruik

Jongeren tot 34 jaar kijken steeds minder lineair televisie. Van de totale tijd die ze achter het televisiescherm doorbrengen, wordt nog maar 50 tot 60 procent aan lineaire televisie besteed. Ook de luistertijd en het bereik van radiozenders daalt in de groep van 50 jaar en jonger, terwijl het over alle Nederlanders behoorlijk stabiel is of zelfs groeit. Dat blijkt uit de Mediamonitor 2021 van het Commisariaat van de Media.

Media
Premium

Game Rollic helpt Zynga aan goede cijfers

De kwartaalresultaten van gamebedrijf Zynga overtroffen maandag nabeurs de verwachtingen van analisten, mede dankzij de prestaties van games als Rollic en sterke advertentie-inkomsten.

Entertainment
Premium

Convenant over blokkeren websites getekend

Nederlandse internetaanbieders en rechthebbenden, verenigd in de Federatie Auteursrechtbelangen en Stichting BREIN, hebben overeenstemming bereikt over het blokkeren van websites met content die volgens de rechter inbreuk maakt op het auteursrecht of de naburige rechten. Het overleg is tot stand gekomen en begeleid door de ministeries van Justitie en Veiligheid en van Economische Zaken en Klimaat.

Media

Up-to-date met adverteren op Google: Text Ads en Smart Shopping-campagnes

Wat zijn de laatste trends op het gebied van online advertising bij Google met Text Ads en Smart Shopping? 

Campagnes
Premium

RTL streeft naar 10 miljoen betalende gebruikers voor zijn videodiensten

RTL rekent op 10 miljoen betalende gebruikers voor zijn videodiensten RTL Plus en Videoland in 2026. De omzet moet dan zeker de 1 miljard euro zijn gepasseerd, zo staat te lezen in de vanochtend gepubliceerde kwartaalresultaten.

Media

Podcast The Brief: Veelzijdig communicatiegrootmeester Jan Driessen

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Jan Driessen, ervaren communicatieman.

Communicatie

Addressability in een cookieloze wereld: hoe pak je dat aan?

Audience addressability wordt genoemd als een van de alternatieven voor de inzet van third-party cookies. Wat is het? Wat zijn de voor- en nadelen en hoe pak je het aan?

Online marketing
Premium

Omzet Vimeo voor het eerst naar 100 miljoen dollar

Videodienst Vimeo heeft een eerste kwartaal gedraaid met 100 miljoen dollar omzet, grotendeels dankzij 6000 zakelijke klanten. Wel wel het verlies groter, namelijk 11,5 miljoen.

Media
Premium

Ruim 2 miljard dollar omzet voor Activision Blizzard

Ondanks de interne onrust wist het Amerikaanse gamebedrijf Activision Blizzard het afgelopen kwartaal ruim 2 miljard dollar omzet te genereren. Een jaar geleden werd het miljard nog niet gehaald.

Entertainment
Premium

Mediahuis Limburg verhuist naar Maastricht

Mediahuis Limburg, uitgever van De Limburger, keert met zijn hoofdkantoor van Sittard terug naar Maastricht. De verhuizing naar een deel van het Rabobank-kantoor in de wijk Céramique zal naar verwachting medio 2022 plaatsvinden. Mediahuis Limburg wil volgend jaar bovendien een kleiner kantoor openen in Venlo.

Media

Hoe kun je als merk digitale audio inzetten?

Digitale audio: Spotify, radio, podcasts, etc. Het is ook een nieuwe en groeiende manier om je doelgroep te bereiken met content en advertenties.

Voice
Premium

De holografische quantum-Xbox van 2042

Microsoft maakt jonge gebruikers van de XBox alvast lekker voor de spelcomputer van het jaar 2042. En dat moet uiteraard een quantum computer worden met een rekenkracht van 1 exaflops.

Entertainment

Thrasio, appstore-perikelen en zeventig jaar televisie – Emerce magazine #186 is uit, lees hem gratis

‘We bouwen het nieuwe generatie CPG-bedrijf’, stelt Georg Hesse, VP UK & DE bij Thrasio, in de nieuwe editie van Emerce magazine. Zijn bedrijf voert de opkomst aan van nieuwerwetse merkhuizen die succesvolle marktplaatsverkopers overnemen, optimaliseren en verder schalen. Over de gevolgen hiervan lees je hier kosteloos in de digitale variant van het blad.

Media