More stories

Premium

Onenigheid over toekomst NLZiet

NPO, RTL Nederland en Talpa Netwerk zijn het niet eens over de toekomst van NLZIET. De commerciële omroepen willen een gratis versie van het streamingplatform, die bekostigt wordt met reclame. De NPO voelt daar weinig voor.

Media
Premium

Nederlanders waarderen streamingvideodiensten om reclamevrij contentaanbod

Streamingvideodiensten in ons land worden meerdere dagen per week gebruikt, soms zelfs zeven dagen per week. Bijna een derde van alle gebruikers waardeert vooral het ontbreken van reclame, zo blijkt uit het onlangs verschenen Dutch Customer Experience of video services-rapport van Telecompaper.

Media
Premium

Miljoen abonnementen e-mailnieuwsbrieven Substack

Het publicatieplatform voor e-mailnieuwsbrieven Substack heeft aangesloten schrijvers geholpen aan het miljoenste betaalde abonnement op hun werken.

Publishing
Premium

IBC2021 gaat door ondanks maatregelen

De grote beurs voor omroeptechnologie IBC2021, begin december in de Amsterdamse RAI, gaat ondanks de vrijdag afgekondigde coronamaatregelen gewoon door.

Media
Premium

Snapchat tekent contract met Sony voor muziekgebruik

Snapchat heeft een overeenkomst gesloten met Sony Music Entertainment om de muziek van het label op te nemen in zijn Sounds-bibliotheek.

Entertainment
Premium

Ksa onderzoekt 25 mogelijk illegale kansspelwebsites

De Kansspelautoriteit (Ksa) gaat 25 kansspelwebsites onderzoeken die mogelijk Nederlandse spelers accepteren. Ook bevorderaars van die kansspelen, zoals betaaldienstverleners en reclamemakers, kunnen worden aangepakt.

Entertainment
Premium

Podcasts regionale omroepen beschikbaar via NPO

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) zet een selectie van podcasts van de regionele publieke omroepen door naar de landelijke sites en apps Radio 1 en Luister-app.

Media
Premium

Cellnex neemt Media Gateway Hilversum over

Cellnex heeft het Media Gateway-datacenter in Hilversum overgenomen van Red Bee. De overname past in de groeistrategie van Cellnex, zo zegt het bedrijf.

Media

Vijf tips voor succesvolle Gen Z-storytelling (van Snapchat)

Is het echt zo moeilijk om Gen Z te bereiken? Vijf concrete tips voor Gen Z-storytelling op basis van mijn ervaringen bij Snapchat.

Publishing
Premium

Videodienst Disney Plus groeit minder hard dan gehoopt

De videodienst Disney Plus groeit minder hard dan was gehoopt. De dienst kon het afgelopen kwartaal circa twee miljoen abonnees bijschrijven, waarmee het totale aantal abonnees uitkwam op 118,1 miljoen. Analisten hadden op minstens 125,3 miljoen abonnees gerekend.

Entertainment
Premium

Commissariaat voor de Media ziet kantelpunt in digitalisering mediagebruik

Jongeren tot 34 jaar kijken steeds minder lineair televisie. Van de totale tijd die ze achter het televisiescherm doorbrengen, wordt nog maar 50 tot 60 procent aan lineaire televisie besteed. Ook de luistertijd en het bereik van radiozenders daalt in de groep van 50 jaar en jonger, terwijl het over alle Nederlanders behoorlijk stabiel is of zelfs groeit. Dat blijkt uit de Mediamonitor 2021 van het Commisariaat van de Media.

Media
Premium

Game Rollic helpt Zynga aan goede cijfers

De kwartaalresultaten van gamebedrijf Zynga overtroffen maandag nabeurs de verwachtingen van analisten, mede dankzij de prestaties van games als Rollic en sterke advertentie-inkomsten.

Entertainment
Premium

Convenant over blokkeren websites getekend

Nederlandse internetaanbieders en rechthebbenden, verenigd in de Federatie Auteursrechtbelangen en Stichting BREIN, hebben overeenstemming bereikt over het blokkeren van websites met content die volgens de rechter inbreuk maakt op het auteursrecht of de naburige rechten. Het overleg is tot stand gekomen en begeleid door de ministeries van Justitie en Veiligheid en van Economische Zaken en Klimaat.

Media

Up-to-date met adverteren op Google: Text Ads en Smart Shopping-campagnes

Wat zijn de laatste trends op het gebied van online advertising bij Google met Text Ads en Smart Shopping? 

Campagnes
Premium

RTL streeft naar 10 miljoen betalende gebruikers voor zijn videodiensten

RTL rekent op 10 miljoen betalende gebruikers voor zijn videodiensten RTL Plus en Videoland in 2026. De omzet moet dan zeker de 1 miljard euro zijn gepasseerd, zo staat te lezen in de vanochtend gepubliceerde kwartaalresultaten.

Media