Telegraaf verkoopt Upcoming en Autobahn
Uitgever TMG verkoopt de online titels Upcoming en Autobahn en trekt de stekker uit financieel-economische website DasKapital.
Uitgever TMG verkoopt de online titels Upcoming en Autobahn en trekt de stekker uit financieel-economische website DasKapital.
Netflix sluit opnieuw een lening van 2 miljard dollar af om uitgaven aan content te kunnen bekostigen. Niet verwonderlijk nu Disney, Apple en WarnerMedia aan de deur rammelen met eigen videodiensten.
De prijsverhogingen van KPN, XS4ALL, Telfort, Caiway, Delta en Ziggo hebben gezorgd voor een hogere omzet van de Nederlandse tv markt, maar de vooruitzichten zijn minder positief. Het aantal aansluitingen daalt.
Voor de derde keer loopt er een onderzoek naar de integriteit van de Hilversumse wethouder Wimar Jaeger, die media in […]
GTST heeft als eerste Nederlandse dramaserie een verhaal ontwikkeld speciaal voor Instagram Stories. Valentijns Vlucht wordt vanaf maandag 29 april vier weken lang elke werkdag op drie momenten per dag gepost.
Het Commissariaat voor de Media (CvdM) en de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) gaan nauwer samenwerken op het gebied van toezicht en handhaving in het domein van digitale media en dataverwerking.
Een nieuw onderzoek van IAB Europe laat zien dat digitale videoreclame echt is doorgedrongen tot de mediamixen van adverteerders. Niet enkel de algemeennieuwssites merken dat.
KPN gaat de zenders van FOX, waaronder 24Kitchen, National Geographic Channel, Nat Geo Wild en Baby TV, niet langer doorgeven via Interactieve TV. De zenders verdwijnen per 1 juni ook bij dochter Telfort.
Adverteerders gaven in 2018 95 procent meer reclamegeld uit aan reclame op digitale radio. In het eerste kwartaal van 2019 bedroeg de stijging 33 procent.
Philippe Remarque wordt per 1 september journalistiek directeur van de Persgroep voor zowel België als Nederland. In die nieuwe functie geeft hij vorm aan de journalistieke kwaliteit en koers van de uitgever. Een belangrijke opdracht wordt de digitalisering van de journalistiek in goede banen te leiden.
De Europese ministerraad heeft maandag een nieuwe richtlijn bekrachtigd waarmee het eenvoudiger wordt om content binnen de Europese Unie grensoverschrijdend […]
De printoplage van tijdschriften daalt, en meestal al sinds de eeuwwisseling. In totaal gaat het om een miljoenenverlies, en de trend is onmiskenbaar: het eind van de daling is niet in zicht. Dat schrijft Piet Bakker, tot voor kort lector Crossmedia & Journalistiek aan de Hogeschool Utrecht.
De top 25 van beursgenoteerde techbedrijven heeft vorig jaar gezamenlijk 107 miljard dollar omgezet met inkomsten uit gaming. Dat stelt het Nederlandse Newzoo. De 25 bedrijven waren tegelijkertijd goed voor 80 procent van de gamingmarkt.
Netflix zegt de komst van Apple TV Plus en Disney Plus niet te vrezen omdat de ‘transitie van lineair naar uitgesteld kijken’ enorm is en alle partijen daarvan profiteren. Dat stelt het bedrijf bij de presentatie van zijn kwartaalcijfers.
Het is voor grote bedrijven en organisaties interessant om te weten wanneer zij op televisie voorbij komen. Media Distillery kan dat voor je bijhouden. “Aan de andere kant richten we ons op bedrijven zoals KPN en Ziggo. De tv operators, die ontzettend veel video content hebben maar daar eigenlijk heel weinig van weten. Zij weten helemaal niet wat er in een talkshow gezegd wordt, wat de onderwerpen zijn aan bod komen. Dat kunnen wij ze vertellen”, aldus Joost de Wit, oprichter en CPO van Media Distillery bij Top Names. ‘De content wordt gescand door een algoritme dat middels deep learning wordt getraind.’