More stories

Telegraaf verkoopt Upcoming en Autobahn

Uitgever TMG verkoopt de online titels Upcoming en Autobahn en trekt de stekker uit financieel-economische website DasKapital.

Media

Netflix leent weer 2 miljard dollar voor content

Netflix sluit opnieuw een lening van 2 miljard dollar af om uitgaven aan content te kunnen bekostigen. Niet verwonderlijk nu Disney, Apple en WarnerMedia aan de deur rammelen met eigen videodiensten.

Media

Tv-markt groeit in omzet, maar groeispurt zakt snel weer in

De prijsverhogingen van KPN, XS4ALL, Telfort, Caiway, Delta en Ziggo hebben gezorgd voor een hogere omzet van de Nederlandse tv markt, maar de vooruitzichten zijn minder positief. Het aantal aansluitingen daalt.

Media

Weer onderzoek naar integriteit mediawethouder Hilversum

Voor de derde keer loopt er een onderzoek naar de integriteit van de Hilversumse wethouder Wimar Jaeger, die media in […]

Media

GTST brengt nieuw verhaal ‘Valentijns Vlucht’ exclusief voor Instagram

GTST heeft als eerste Nederlandse dramaserie een verhaal ontwikkeld speciaal voor Instagram Stories. Valentijns Vlucht wordt vanaf maandag 29 april vier weken lang elke werkdag op drie momenten per dag gepost.

Entertainment

Nauwere samenwerking CvdM en Autoriteit Persoonsgegevens

Het Commissariaat voor de Media (CvdM) en de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) gaan nauwer samenwerken op het gebied van toezicht en handhaving in het domein van digitale media en dataverwerking.

Legal

Forse groei digitale video-advertising in 2018

Een nieuw onderzoek van IAB Europe laat zien dat digitale videoreclame echt is doorgedrongen tot de mediamixen van adverteerders. Niet enkel de algemeennieuwssites merken dat.

Video

FOX en KPN worden het niet eens over contract zenders

KPN gaat de zenders van FOX, waaronder 24Kitchen, National Geographic Channel, Nat Geo Wild en Baby TV, niet langer doorgeven via Interactieve TV. De zenders verdwijnen per 1 juni ook bij dochter Telfort.

Entertainment

Bestedingen digitale radioreclame: +95% in 2018

Adverteerders gaven in 2018 95 procent meer reclamegeld uit aan reclame op digitale radio. In het eerste kwartaal van 2019 bedroeg de stijging 33 procent.

Online advertising

Philippe Remarque mag Persgroep in het digitale tijdperk loodsen

Philippe Remarque wordt per 1 september journalistiek directeur van de Persgroep voor zowel België als Nederland. In die nieuwe functie geeft hij vorm aan de journalistieke kwaliteit en koers van de uitgever. Een belangrijke opdracht wordt de digitalisering van de journalistiek in goede banen te leiden.

Publishing

Europese richtlijn maakt contentdistributie omroepen makkelijker

De Europese ministerraad heeft maandag een nieuwe richtlijn bekrachtigd waarmee het eenvoudiger wordt om content binnen de Europese Unie grensoverschrijdend […]

Media

Oplage (papieren) tijdschriften blijft dalen

De printoplage van tijdschriften daalt, en meestal al sinds de eeuwwisseling. In totaal gaat het om een miljoenenverlies, en de trend is onmiskenbaar: het eind van de daling is niet in zicht. Dat schrijft Piet Bakker, tot voor kort lector Crossmedia & Journalistiek aan de Hogeschool Utrecht.

Publishing

Top 25 techbedrijven verdienden ruim 100 miljard dollar met games

De top 25 van beursgenoteerde techbedrijven heeft vorig jaar gezamenlijk 107 miljard dollar omgezet met inkomsten uit gaming. Dat stelt het Nederlandse Newzoo. De 25 bedrijven waren tegelijkertijd goed voor 80 procent van de gamingmarkt.

Entertainment

Netflix vreest Disney en Apple niet

Netflix zegt de komst van Apple TV Plus en Disney Plus niet te vrezen omdat de ‘transitie van lineair naar uitgesteld kijken’ enorm is en alle partijen daarvan profiteren. Dat stelt het bedrijf bij de presentatie van zijn kwartaalcijfers.

Entertainment

Joost de Wit (Media Distillery): ‘Wij kunnen video doorgronden en daarmee kijkers helpen’

Het is voor grote bedrijven en organisaties interessant om te weten wanneer zij op televisie voorbij komen. Media Distillery kan dat voor je bijhouden. “Aan de andere kant richten we ons op bedrijven zoals KPN en Ziggo. De tv operators, die ontzettend veel video content hebben maar daar eigenlijk heel weinig van weten. Zij weten helemaal niet wat er in een talkshow gezegd wordt, wat de onderwerpen zijn aan bod komen. Dat kunnen wij ze vertellen”, aldus Joost de Wit, oprichter en CPO van Media Distillery bij Top Names. ‘De content wordt gescand door een algoritme dat middels deep learning wordt getraind.’

Media