More stories

Mobiele games dit jaar goed voor 100 miljard dollar

Mobiele games brengen dit jaar zeker 100 miljard dollar op aan omzet, tegen 90 miljard vorig jaar. Dat voorspelt onderzoeker App Annie in zijn State of Mobile 2020 rapport.

Media

NPO staat open voor samenwerking rond hoogstaande dramaseries

De Nederlandse Publieke Omroep staat open voor samenwerking met (inter)nationale mediapartijen op het gebied van groots opgezet nieuw Nederlands kwaliteitsdrama. De NPO wil vijf producties zien te realiseren met partijen als Netflix, Videoland, Disney Plus en Amazon.

Media
Premium

Booking.com publiceert stedengidsen in mobiele app

Booking.com wordt uitgever van stedengidsen en begint daartoe vandaag met testen in Amsterdam, Londen en Parijs.

Travel

Sony slaat gamebeurs E3 opnieuw over

Sony slaat opnieuw de grote gamebeurs E3 in Los Angeles over. De Japanse fabrikant gaat eigen evenementen organiseren rond de lancering van de PlayStation 5.

Media

Tijdschrift WENDY gaat voor ‘digital first’

Het tijdschrift WENDY rond tv presentatrice Wendy van Dijk neemt grotendeels afscheid van papier. Wendy van Dijks management bevestigt aan VillaMedia dat het bedrijf ‘digital first’ zal gaan.

Media
Premium

Amazon aan de slag met voetbalstatistieken Bundesliga

De Duitse voetbalcompetitie Bundesliga kiest Amazon AWS als de cloudprovider achter zijn nieuwe statistiekenplatform. Het resultaat daarvan moet bij elke voetbalwedstrijd op tv te zien zijn.

Media

Deutsche Telekom investeert in e-sports

Deutsche Telekom neemt een belang van 25 procent in het Duitse SK Gaming en investeert daarmee fors in e-sports. Sinds vorig jaar was het telecombedrijf al hoofdsponsor en technologiepartner.

Entertainment

Clash of Clans: 727 miljoen dollar in 2019

Clash of Clans bracht in 2019 niet minder dan 727 miljoen dollar op, volgens schattingen van Sensor Tower. Dat is 27 procent meer dan een jaar geleden.

Entertainment

Hoe je eSports als nieuwe marketingkans kunt inzetten

Voor degenen die niet direct met games in aanraking komen is het een wereld die vaak wordt vergeten, terwijl nú de tijd is om er aandacht aan te besteden.

Online advertising
Premium

Spotify gaat reclame injecteren in podcasts

Spotify gaat dynamisch reclame injecteren in de streams van pocasts die het zelf exclusief uitgeeft. Adverteerders kunnen gebruik maken van een pakket digitale diensten voor planning, meting en rapportages.

Online advertising
Premium

Videodienst Quibi gaat voor 10 minuten content: Big Stories in Big Bites

Alsof er al niet genoeg videodiensten zijn, naast Disney Plus, Netflix en Apple TV Plus, komt er dit jaar nog een bij met de opvallende naam Quibi (spreek uit kwiwi). De dienst werd vorig jaar al aangekondigd. Woensdag gaf het bedrijf een voorproefje tijdens CES in Las Vegas.

Entertainment

Iris Enthover: ‘Influencer zijn klinkt eigenlijk super eng’

Iris Enthoven is YouTuber en presentatrice van Concentrate BOLD, het kanaal met de naar eigen zeggen vetste meest ‘BOLD-e’ video’s. Om nog beter te worden in presenteren en zichzelf te verdiepen, besloot Iris verder te studeren met de master ‘Journalistiek en Media’ aan de UvA.

Social

Ziggo ontkent betrokkenheid radiozender

Het is onduidelijk of Ziggo actie gaat ondernemen tegen de Stichting Radio Wijchen FM. Die lijkt een radiozender te zijn begonnen onder de naam Ziggo FM die behalve via een eigen internetpagina ook via de radioapp RadioNed+ is te beluisteren.

Entertainment
Premium

Vice schrijft af op Engelse activiteiten

De Amerikaanse uitgever Vice Media schrijft twee miljoen euro af op de waarde van zijn Engelse activiteiten. De aanhoudende onzekerheid over de brexit, en de financiële gevolgen daarvan, nopen het bedrijf daartoe.

Media
Premium

YouTube verbiedt persoonsgerichte reclame voor kinderen

YouTube past de gebruiksvoorwaarden voor videomakers aan om de privacy van kinderen beter te beschermen. Hierdoor kunnen producenten geen persoonsgerichte reclame meer tonen en kijkersdata.

Online advertising