Mobiele games dit jaar goed voor 100 miljard dollar
Mobiele games brengen dit jaar zeker 100 miljard dollar op aan omzet, tegen 90 miljard vorig jaar. Dat voorspelt onderzoeker App Annie in zijn State of Mobile 2020 rapport.
Mobiele games brengen dit jaar zeker 100 miljard dollar op aan omzet, tegen 90 miljard vorig jaar. Dat voorspelt onderzoeker App Annie in zijn State of Mobile 2020 rapport.
De Nederlandse Publieke Omroep staat open voor samenwerking met (inter)nationale mediapartijen op het gebied van groots opgezet nieuw Nederlands kwaliteitsdrama. De NPO wil vijf producties zien te realiseren met partijen als Netflix, Videoland, Disney Plus en Amazon.
Booking.com wordt uitgever van stedengidsen en begint daartoe vandaag met testen in Amsterdam, Londen en Parijs.
Sony slaat opnieuw de grote gamebeurs E3 in Los Angeles over. De Japanse fabrikant gaat eigen evenementen organiseren rond de lancering van de PlayStation 5.
Het tijdschrift WENDY rond tv presentatrice Wendy van Dijk neemt grotendeels afscheid van papier. Wendy van Dijks management bevestigt aan VillaMedia dat het bedrijf ‘digital first’ zal gaan.
De Duitse voetbalcompetitie Bundesliga kiest Amazon AWS als de cloudprovider achter zijn nieuwe statistiekenplatform. Het resultaat daarvan moet bij elke voetbalwedstrijd op tv te zien zijn.
Deutsche Telekom neemt een belang van 25 procent in het Duitse SK Gaming en investeert daarmee fors in e-sports. Sinds vorig jaar was het telecombedrijf al hoofdsponsor en technologiepartner.
Clash of Clans bracht in 2019 niet minder dan 727 miljoen dollar op, volgens schattingen van Sensor Tower. Dat is 27 procent meer dan een jaar geleden.
Voor degenen die niet direct met games in aanraking komen is het een wereld die vaak wordt vergeten, terwijl nú de tijd is om er aandacht aan te besteden.
Spotify gaat dynamisch reclame injecteren in de streams van pocasts die het zelf exclusief uitgeeft. Adverteerders kunnen gebruik maken van een pakket digitale diensten voor planning, meting en rapportages.
Alsof er al niet genoeg videodiensten zijn, naast Disney Plus, Netflix en Apple TV Plus, komt er dit jaar nog een bij met de opvallende naam Quibi (spreek uit kwiwi). De dienst werd vorig jaar al aangekondigd. Woensdag gaf het bedrijf een voorproefje tijdens CES in Las Vegas.
Iris Enthoven is YouTuber en presentatrice van Concentrate BOLD, het kanaal met de naar eigen zeggen vetste meest ‘BOLD-e’ video’s. Om nog beter te worden in presenteren en zichzelf te verdiepen, besloot Iris verder te studeren met de master ‘Journalistiek en Media’ aan de UvA.
Het is onduidelijk of Ziggo actie gaat ondernemen tegen de Stichting Radio Wijchen FM. Die lijkt een radiozender te zijn begonnen onder de naam Ziggo FM die behalve via een eigen internetpagina ook via de radioapp RadioNed+ is te beluisteren.
De Amerikaanse uitgever Vice Media schrijft twee miljoen euro af op de waarde van zijn Engelse activiteiten. De aanhoudende onzekerheid over de brexit, en de financiële gevolgen daarvan, nopen het bedrijf daartoe.
YouTube past de gebruiksvoorwaarden voor videomakers aan om de privacy van kinderen beter te beschermen. Hierdoor kunnen producenten geen persoonsgerichte reclame meer tonen en kijkersdata.