More stories

Radiozender KINK start met sterk online kanaal

Het alternatieve radiostation KINK begint morgenavond met uitzenden en leunt daarbij op een sterk online kanaal. Met een brede waaier van afspeellijsten en podcasts wil het overal zijn publiek bereiken.

Venture

Sterren.nl mag op DAB+ blijven

De radiozender Sterren.nl mag voorlopig via DAB Radio worden doorgegeven. Dat heeft de Raad van State bepaald. RadioCorp, het bedrijf achter de commerciële zender 100% NL, wilde dat het Commissariaat voor de Media handhavend zou optreden tegen de verspreiding van de zender.

Media

‘Tv dienst Apple in april’

Apple zou al in april van start willen gaan met haar eigen tv-dienst, zo melden diverse bronnen. Het bedrijf heeft de leveranciers van films en series op de hoogte gebracht.

Entertainment

1,8 miljoen Nederlanders gokken illegaal

Het aantal Nederlanders dat tegen betaling illegaal op internet gokt, is afgelopen twee jaar met 20 procent gegroeid naar ruim 1,8 miljoen. Dat blijkt uit onderzoek door Motivaction in opdracht van Holland Casino.

Entertainment

Hoe BNNVARA connected bereik realiseert

Elke publieke omroep heeft te maken met een diverse achterban, bestaande uit kijkers, luisteraars, studiopubliek, online-consumenten, lezers, leden, enzovoorts. Om een intensievere band met deze groepen te ontwikkelen, ontwikkelde BNNVARA een connected-bereik-strategie waarbij de interesses en behoeften van het individu centraal staan.

Customer Engagement

‘Deel Nederlanders niet onwelwillend tegenover NPO zonder reclame’

Een deel van de Nederlanders staat niet onwelwillend tegenover een publiek omroepbestel zonder reclameboodschappen. Ze willen daar best meer voor betalen, zo blijkt uit een onderzoekje van Spreekbuis en Skoep Nieuws.

Online advertising

NRC begint dagelijkse nieuwspodcast

NRC begint ergens in de komende weken met het uitzenden van een nieuwspodcast. Het is de derde podcasttitel van de uitgever, maar de eerste dagelijkse.

Publishing

Verrassend: Boeken grote groeier in e-commerce

Amazon en bol.com zijn er groot mee geworden en het lijkt een uitgekauwde markt, maar toch blijkt online boekenhandel nu pas echt een hoge vlucht te nemen.

Publishing

Fotojournalisten leggen redacties fotolam

De redacties van Nederlandse (nieuws)media hoeven krijgen vandaag geen actueel beeldmateriaal aangeleverd. Ruim 450 fotojournalisten leggen die dag hun werk neer en voeren die dag actie samen met de NVJ/NVF, omdat ze meer waardering voor hun vak én toekomstbestendige tarieven willen. Vooral de online tarieven zijn een doorn in het oog.

Media

Jan-Willem Borsboom naar Ex Machina

Technologiebedrijf Ex Machina Group stelt Jan-Willem Borsboom aan als hoofd Media Solutions.

Venture

ACM hoeft niet handhavend op te treden tegen T-Mobile voor dienst Datavrije Muziek

Toezichthouder ACM hoeft niet handhavend op te treden tegen T-Mobile omdat zij artikel 3 van de netneutraliteitsverordening zou overtreden met de dienst Datavrije Muziek. Dat had Bits of Freedom gevraagd. De rechter heeft het beroep ongegrond verklaard.

Entertainment

Erland Galjaard wordt strategisch adviseur Talpa Network

Voormalig RTL-kopstuk Erland Galjaard gaat, zoals verwacht, aan de slag bij Talpa Network. Opvallend is zijn functie van ‘strategisch adviseur’. Hij zal van content bij Talpa Network inhoudelijk advies geven. Ook zal hij grote rol spelen bij de integratie van de content over alle platformen van het mediabedrijf.

Media

On demand video stimuleert verkoop 4K televisies

On demand video en in toenemende mate lineaire tv zenders zijn de belangrijkste stimulans voor de flink aantrekkende verkopen van 4K televisies. Dat bleek gisteren bij de start van een tweedaagse die Philips op Schiphol voor de internationale pers heeft georganiseerd.

Media

Diederik Hoekstra nieuwe hoofd marketing VPRO

Diederik Hoekstra (43) is het nieuwe afdelingshoofd publiek & marketing van de VPRO. Carly Renwarin (36) volgt Hoekstra op als teamleider marcom VPRO. Hoekstra was hiervoor teamleider marcom en heeft de afgelopen elf jaar in verschillende functies voor de VPRO gewerkt.

Marketing

Consumentenbond: Fabrikanten laks met apps op Smart TV

De fabrikanten van Smart TV’s kunnen en willen geen garantie geven dat de apps op hun toestellen blijven werken. Dat concludeert de Consumentenbond na gesprekken met Philips en Samsung.

Entertainment