More stories

Buma/Stemra voorstander van pop-up op illegale downloadsites

Auteursrechtenorganisatie Buma/Stemra steunt het voorstel vanuit de politiek om consumenten, die sites bezoeken waar illegaal content wordt aangeboden, via een pop-up door te verwijzen naar een platform waar legale muziek- en filmservices te vinden zijn.

Entertainment

RTL verwerft meerderheid in fashionnetwerk YouTube

RTL Group vergroot zijn belang in Stylehaul van 22 naar 94 procent en krijgt daarmee de volledige zeggenschap over een YouTube-netwerk met een miljard views per maand.

Media

Amerikaanse versie Utopia geflopt

De Amerikaanse televisiemaatschappij Fox heeft de stekker uit John de Mols Utopia getrokken. Ook de livestreams zijn zondag gestaakt.

Entertainment

Media monitoring nu ook via radio en tv

Het Amsterdamse Media Distillery inventariseert voortaan uitingen over merken of bedrijven via radio en televisie, naast meningen op sociale media. Bedrijven kunnen zo volgen wat er over ze gezegd wordt, desnoods in real time.

Media

Ontslagen bij Veronica Magazine door digitale koers

Veronica Magazine, het grootste omroepblad van Nederland, gaat zich meer toeleggen op online activiteiten. Daardoor worden 18 medewerkers boventallig verklaard, maar ook tien nieuwe medewerkers gezocht.

Media

Flipboard eindelijk geïntegreerd met Zite

Flipboard heeft een nieuwe versie van zijn iOS- en Android-apps uitgebracht. Daarin is nu voor het eerst Zite geïntegreerd, de app die Flipboard in maart van dit jaar heeft overgenomen.

Media

Sanoma kruipt uit dal, maar nog niet in Nederland

Sanoma komt langzaam maar zeker uit het dal, maar in Nederland blijven de resultaten achter. Het Finse uitgeversconcern boekte 57 miljoen euro winst tegen een nettoverlies van ruim 261 miljoen euro vorig jaar om deze tijd.

Media

Sarenza naar ZenithOptimedia Nederland

Sarenza heeft zijn mediastrategie, -planning, en -inkoop ondergebracht bij ZenithOptimedia Nederland. De site biedt een kleine zevenhonderd merken aan op het gebied van tassen en schoenen.

Media

New York Times en Axel Springer investeren in Blendle

De Nederlandse krantenkiosk Blendle heeft 3,8 miljoen dollar opgehaald bij The New York Times en de Duitse uitgeverij Axel Springer.

Media

‘Sterke daling downloads bij iTunes’

Apple heeft in 2014 veertien procent minder muziek verkocht via iTunes. Dat meldt The Wall Street Journal op basis van anonieme bronnen. De daling zou de reden zijn geweest dat Apple Beats Music wilde overnemen. De muziekdienst wordt volgend jaar volledig geintegreerd in iTunes.

Entertainment

Digitale proposities van TMG nog onvoldoende

De resultaten van uitgeverij TMG zijn in het derde kwartaal weer gedaald. Hoewel het kostenreductieprogramma van 120 miljoen euro op schema ligt, vallen de opbrengsten tegen en zijn de besparingen onvoldoende om de EBITDA te laten stijgen, zo stelt de uitgever.

Media

Waarom loopt Duitsland voorop met content recommendation?

Als het om contentaanbevelingen gaat, dan heeft Nederland nog wel een slag te maken. Bij de oosterburen, bijvoorbeeld, zijn veel online uitgeverijen inmiddels overgestapt op aanbevelingssoftware. Terwijl redacteuren hier vaak nog handmatig gerelateerde artikelen bij elkaar zoeken. Hoe komt dat toch?

Media

ThePostOnline gaat e-books uitgeven

ThePostOnline gaat e-boeken uitgeven, te beginnen met TPO BOOKS. TPO BOOKS zijn verzamelbundels van artikelen en verhalen die eerder zijn verschenen op ThePostOnline en in TPO Magazine.

Media

VPRO opent medialab in Eindhoven

De VPRO zoekt structurele samenwerking met ontwerpers, uitvinders en mediamakers. Volgend jaar vestigt de omroep een eigen medialab op het voormalige Philips-terrein in Eindhoven. Hier wil de VPRO, samen met de gemeente Eindhoven, participeren in de nieuwste ontwikkelingen.

Innovatie

Weer sombere cijfers moeder Wegener

Krantenconcern Mecom, het moederbedrijf van Wegener, is wederom somber over de activiteiten op de Nederlandse markt. De winst van de Nederlandse tak daalde met 3,4 miljoen euro.

Media