More stories

Zo laat Vakmedianet haar bezoekers gepersonaliseerde content zien

Door inzet van een integraal klantbeeld en slim opgebouwde campagnes maakt Vakmedianet niet alleen nieuwsbrieven dynamisch maar ook de content op zijn websites. Met een fors hogere click through ratio als resultaat, vertelt Stephanie Gillisse, Marketing Manager Data & Development bij Vakmedianet.

Marketing automation

Matthias Scholten RTL’s nieuwe wapen tegen Netflix

Matthias Scholten verlaat RTL Nederland om voor het hoofdkantoor de nieuwe tak Format Creation Group op te tuigen. Dat moet videoformats gaan ontwikkelen die exclusief voor RTL zijn, om de zendergroep te wapenen tegen concurrentie van Netflix, Disney en Amazon.

Media

Verzet tegen overname VI door online uitgever

Het personeel en redactie van Voetbal International willen juridische stappen stappen nemen tegen de directie van WPG nu het blad wordt overgeheveld naar Digital Enterprises (DE), vooral bekend van Voetbalprimeur.nl.

Publishing

Kabel Veendam lanceert eigen settopbox

Het kleine Kabelnet Veendam (SKV) komt met een speciale settopbox met interactieve mogelijkheden voor haar tv-abonnees. De meeste functies waren al beschikbaar in de SKV GO app voor tablet en smartphone.

Media
Premium

Netto omzet radioreclame stijgt 6 procent in tweede kwartaal

In het tweede kwartaal is de radioreclamemarkt in Nederland wederom fors gegroeid. De netto omzet is met 3,14 miljoen euro toegenomen ten opzichte van een jaar eerder. De totale bestedingen komen uit op 54,7 miljoen euro.

Online advertising

Netflix verwacht flinke groei ondanks concurrentie

Netflix erkent dat het steeds meer concurrentie krijgt van onder meer Disney, Apple en WarnerMedia. Disney brengt in november zijn eigen streamingdienst Disney+ naar de Amerikaanse markt. Ook Apple start dan zijn videodienst. Toch denkt het platform dat er nog groei zit in het aantal kijkers. Hardnekkige berichten dat Netflix reclame gaat accepteren zijn echter onjuist, zo laat Netflix weten bij de presentatie van de kwartaalcijfers.

Media

Jons Janssens, Ace & tate: ‘Geslaagde experimenten moet je goed in de business integreren’

Opticienketen Ace & Tate bestaat vijf jaar, en dat betekent dat het bedrijf in een nieuwe fase terecht komt. Maar hoe hou je de innovatiesnelheid uit de begindagen vast? “Experimenteren en falen moet in je business zitten.” 

Start-ups

Nieuwe samenwerking Talpa en TV Academy

Talpa Network en Talpa Media gaan voortaan samenwerken met de TV Academy. Deze stichting is zeven jaar geleden opgericht om talentvolle jongeren te begeleiden in hun mediacarrière. Andere partners van de TV Academy zijn het Mediacollege Amsterdam (Ma) en facilitair bedrijf United.

Media

360 Publishing neemt FWD over

FWD, de uitgever van sites als HomecinemaMagazine.nl, SmarthomeMagazine.nl, TabletsMagazine.nl, WearablesMagazine.nl, FWDmagazine.be en FWD Magazine, is overgenomen door 360 Publishing.

Publishing

Pas in oktober duidelijkheid over openstellen kabel VodafoneZiggo

Het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb) doet pas 4 oktober uitspraak in de beroepsprocedure die VodafoneZiggo heeft aangespannen over het openstellen van het kabelnetwerk.

Media

Livestreaming naar 3,7 miljard uur

Twitchblijftvoorlopighetbestbekekenlivestreamingvideoplatform.OpdevoetgevolgddoorYouTubeLive,FacebookGamingenMicrosoftsMixer.DatblijktuitrecentecijfersvanStreamElements.

Entertainment

Vergunning online gokken alleen bij twee jaar niet specifiek op Nederland gericht aanbod

Bedrijven die een online kansspelvergunning willen aanvragen, moeten de twee jaar voorafgaand aan de datum van indienen zich in ieder […]

Entertainment

Jeroen Bergman wordt directeur van filmzender Film1

Jeroen Bergman gaat de filmzender Film1 aansturen. Vanaf van 1 augustus is SPI de eigenaar van het merk en de vier premium filmzenders die door Film1 aangeboden worden: Film1 Premiere, Film1 Drama, Film1 Action en Film1 Family.

Entertainment

‘Facebook en Google profiteren meest van reclamevrije NPO’

De kans is groot dat niet de commerciële omroepen maar Facebook en Google het meest profiteren van het verdwijnen van reclame bij de publieke omroepen.

Media

Deepfake Beckham spreekt negen talen

Deepfake-technologie heeft in de strijd tegen nepnieuws een negatief imago gekregen. Nu is er David Beckham die zich dankzij deepfake in negen talen uitspreekt tegen malaria. 

Campagnes