More stories

Daniël Kegel nieuwe Hoofd Digitale Media NOS

Daniël Kegel (40) is vanaf 1 september het nieuwe Hoofd Digitale Media bij de NOS. Hij volgt Lara Ankersmit op, die onlangs na acht jaar NOS afscheid nam. Kegel begon zijn carrière als medeoprichter en algemeen directeur van Tweakers.net en was de afgelopen jaren werkzaam als directeur Digital Product Development en Senior Channel Manager bij De Persgroep.

Media

Ksa maakt einde aan reclame voor online kansspelen op 23 sites

De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft reclame voor online kansspelen laten verwijderen op 23 websites.

Media

Instant gaming verdwijnt in Messenger

Gaming verdwijnt uit de berichtendienst Messenger en wordt weer ondergebracht bij Facebook. De verandering wordt nog deze zomer doorgevoerd.

Entertainment

Belgische radiostations lanceren gezamenlijke speler

Belgische radiozenders hebben de gezamenlijke Radioplayer.be gelanceerd. Luisteren is mogelijk via een app op smartphone of tablet en via de website Radioplayer.be.

Media

Pieter Bos (Twitter): ‘We weten nu beter wie we zijn’

Twitteraars lopen nog vaak voorop in het gesprek van de dag. Een kracht die het medium meer wil uitventen, in combinatie met video. “Geen microblog met een dun contentrandje, maar een contentplatform met een klein social randje”, verwoordt Pieter Bos, Head of Twitter Client Solutions, de ambitie.

Media

Streamingdienst BBC en ITV eindelijk naar VK

BritBox, de gezamenlijke streamingdienst van BBC en ITV, komt eindelijk naar Engeland zelf. De dienst was tot dusverre alleen in de VS beschikbaar.

Entertainment

BREIN trekt aan de bel over snelle groei illegale video-abonnementen

Uit inmiddels 300 acties tegen verkopers is gebleken dat een paar honderdduizend kastjes met illegale video-abonnementen in Nederland zijn verkocht. Het aanbod groeit snel dit jaar. De laatste paar maanden al een verviervoudiging op sommige online platforms. Legale aanbieders lopen miljoenen aan abonnementen en pay per view inkomsten mis, aldus BREIN directeur Tim Kuik bij BNR Nieuwsradio.

Entertainment

Engelse jongvolwassene kijkt geen tv-nieuws meer

Engelsen tussen de 16 en 24 jaar kijken gemiddeld nog maar twee à drie minuten per dag naar nieuws op televisie. Drie kwart van hen grijpt eerder naar social media om nieuws te consumeren. Bij 65+’ers ligt die verhouding op 33 minuten en zestien procent.

Media

Cijfers Sanoma onder druk na desinvesteringen

Uitgever Sanoma zette in het eerste half jaar 602 miljoen euro om, tegen 625 miljoen vorig jaar. Dat kwam door een aantal desinvesteringen in Nederland, zoals de verkoop van Mood for Magazines en contentmarketingactiviteiten in België.

Media

Partner Zoom.in moet schade vergoeden na YouTube boycot

Het Britse Music Nations moet aan videoplatform Zoom.in de schade vergoeden die zij heeft geleden ‘wegens wanprestatie’. Music Nations is volgens de rechtbank tekort geschoten in de nakoming van de overeenkomst door niet op te treden tegen een te hoog aantal malafide kanalen, waardoor Zoom.in de problemen kwam. Omgekeerd is Zoom.in zijn partner ook een vergoeding verschuldigd, zo blijkt uit het vonnis uit mei dat nu pas is gepubliceerd.

Media

Oude Zeeuws-Vlaamse kranten aan krantenbank Zeeland toegevoegd

Diverse Zeeuws-Vlaamse kranten uit de vorige twee eeuwen zijn ondergebracht in de Krantenbank Zeeland. Het gaat onder meer om de Axelsche Courant (1885-1970), de Ter Neuzensche Courant (1860-1944), het Terneuzensch Volksblad (1911-1917), Luctor et Emergo (1912-1917) en de Vrije Zeeuw (1945-1957).

Media

Maurice Ubags nieuwe CEO Mediahuis Limburg

Maurice Ubags (51) uit Maastricht wordt de nieuwe CEO van Mediahuis Limburg, uitgever van De Limburger, VIA Limburg, WijLimburg, Limburgvac en UitTipsLimburg. Ubags neemt per augustus de positie over van Dominic Stas, die CEO wordt van NRC Media, eveneens onderdeel van de Mediahuis groep.

Media

Digitale transformatie bij Voetbal International (VI) | Dit zijn de belangrijkste learnings

Het brengen van voetbalnieuws is een soort “kluitjesvoetbal”, waarbij iedereen vecht om de publicatie van hetzelfde stukje nieuws aldus Pieter Zwart. Om deze reden is VI PRO ontwikkeld. Dit product concurreert niet op snelheid, maar vertelt het verhaal achter het voetbal, de voetbal experience. Maar hoe is de digitale transformatie bij Voetbal International (VI) verlopen? En wat zijn de belangrijkste learning? Hoor het in deze podcast “Innovative Leaders by INFO”.

Digital Transformation

Inkomsten podcastreclame naar 1 miljard dollar

De advertentie-inkomsten van podcasts gaan de komende drie jaar flink omhoog. Dat blijkt uit onderzoekscijfers van IAB en PwC. In 2018 waren de advertentie-inkomsten van podcasts nog goed voor 479 miljoen dollar. Over drie jaar is de 1 miljard gepasseerd.

Media

Zoomin maakt serie voor Tencent

Het Amsterdamse digitale mediabedrijf Zoomin heeft een contract getekend met de Chinese mediagigant Tencent voor de productie van All for Adrenaline the Realm, een driedelige tv-serie waarin Chinese jongeren avontuurlijke uitdagingen aangaan. De serie wordt op verschillende plekken ter wereld gefilmd, onder meer in het gebied van de Noordpool.

Media