Spotify voor klassieke muziek begint wereldwijde uitrol
Primephonic, de Spotify voor klassieke muziek, slaat de vleugels uit. Vanaf maandag opent het Amsterdamse bedrijf vestigingen in New York en Londen.
Primephonic, de Spotify voor klassieke muziek, slaat de vleugels uit. Vanaf maandag opent het Amsterdamse bedrijf vestigingen in New York en Londen.
Sinds een klein half jaar verzorgt AD.nl iedere ochtend live online ‘tv-nieuwsuitzendingen’ en die worden dagelijks honderdduizenden keren bekeken.
Gameplatform Twitch heeft Bebo ingelijfd, een sociale tool waarmee gebruikers onderling met elkaar kunnen communiceren. Naar verluidt is voor de tien personeelsleden en het intellectueel eigendom zo’n 25 miljoen dollar neergeteld.
Nintendo brengt volgende maand, op 10 juli, Dr. Mario uit op iOS en Android. Het Japanse bedrijf had de mobiele versie van het bekende spel begin dit jaar al aangekondigd.
Amazon voegt duizenden nieuwe titels toe aan IMDb TV en brengt de gratis videodienst voor het einde van 2019 ook in Europa uit.
79 partijen hebben tot nu toe aangegeven interesse te hebben in een online kansspelvergunning voor Nederland. De Kansspelautoriteit (Ksa) startte op 5 juni, tijdens het congres Gaming in Holland, de zogeheten belangstellingsregistratie.
Nieuw onderzoek van Multiscope laat zien dat het aandeel in kijkminuten voor video on demand groter is dan lineaire televisie. “Een kantelpunt in de mediawereld”, aldus John Kivit.
Film1 heeft zijn abonnees nu formeel ingelicht over het stoppen van de activiteiten in Nederland op 1 augustus. Dat is inclusief het internetaanbod, waarover nogal wat verwarring bestond.
De Duitse tv-zendergroep ProSiebenSat.1 brengt morgen zijn antwoord op Netflix uit in samenwerking met Discovery. De dienst Joyn biedt live en ondemand televisie, met ‘Die Läusemutter’ als een van de online exclusieve producties.
Muziekzender XITE bouwt gestaag door aan zijn cross-over tussen lineair uitzenden en personalisatie. Een recent verschenen app voor de online mediaspelers van Apple en Amazon zet de online strategie kracht bij. En bij de kabelaars liggen grote kansen voor betaalmodellen, stelt chief product officer Niels Daalhuizen.
De belangrijkste Belgische tv-zenders zijn in het geweer gekomen tegen een nieuwe dienst van Proximus die een selectie maakt uit het totale Vlaamse tv-aanbod. De zenders zeggen dat zij hiermee nooit akkoord zijn gegaan.
Tien procent van de tijd die consumenten besteden aan apps heeft betrekking op games, zo blijkt uit cijfers van App Annie. Dat gaat de komende tijd nog fors toenemen.
De Europese voetbalbond UEFA is een online videozender begonnen onder de naam UEFA.tv.
Het voornemen om reclame op de publieke omroep voor acht uur ‘s avonds te verbieden kost volgens berekeningen van STER geen 60 miljoen euro, maar tussen de 80 en 90 miljoen euro. Het mediaplan staat vandaag op de agenda van de ministerraad.
Directeur Alex Tielbeke verlaat Eredivisie CV (ECV). In zijn huidige rol was hij statutair directeur van de ECV en Commercieel Directeur bij Eredivisie Media & Marketing (EMM), het mediabedrijf dat de collectieve media- en sponsorrechten van de Eredivisieclubs exploiteert.