More stories

Zynga verkoopt hoofdkantoor

Spelbedrijf Zynga gaat zijn hoofdkantoor in San Francisco verkopen om het vervolgens weer terug te huren. Belangrijkste reden is dat Zynga fors is afgeslankt.

Entertainment

Heineken, Twitter en SBS6 delen fragmenten Champions League

SBS gaat fragmenten uit de Champions League-wedstrijden via Twitter verspreiden. Een deel van die tweets komt terecht bij hoofdsponsor Heineken.

Campagnes

Online kiosk Maggy nu ook op Android

De Nederlandse tijdschriften-app Maggy is voortaan ook beschikbaar voor Android-telefoons. Met de app kunnen gebruikers onbeperkt tijdschriften lezen op een smartphone voor een vast bedrag van 5,99 euro per maand.

Publishing

Kabelaars gaan illegaal aanbod aanpakken

NLkabel, de vereniging van kabelbedrijven, wil illegaal tv kijken effectiever opsporen en bestrijden.

Entertainment

Online uitgever Cheezburger verkocht

De Amerikaanse online uitgever Cheezburger, vooral bekend van komische kattenfoto’s, is verkocht aan een onbekende partij. Dat schrijft Geekwire.

Publishing

‘Games worden als televisie’

De markt voor online gametournooien explodeert. “Dit wordt een heel interessant jaar”, beloofde de Nederlander Peter Warman van Newzoo, gisteren tijdens een gamingpanel op Mobile World Congress in Barcelona.

Entertainment

Maar zes procent van Nederlanders heeft DAB

Een kwart van de personen vanaf 12 jaar is bekend met het digitale radiosignaal DAB+ en zes procent van de Nederlanders had in 2015 een apparaat thuis of in de auto dat met deze technologie werkt. Dat meldt CBS.

Entertainment

Dutch Filmworks start campagne tegen individuele downloaders

Dutch Filmworks, een van de grootste (onafhankelijke) filmdistributeurs van Nederland op het gebied van bioscoopfilms, zegt te beschikken over lijsten van IP-nummers van internetgebruikers die illegale kopieën van films downloaden of streamen. Het bedrijf wil daarmee individuele downloaders opsporen.

Entertainment

Netflix: vooral vanwege gemak en prijs

De populariteit van on-demand streamingdiensten als Netflix hangt veel minder af van de in huis geproduceerde content dan veelal wordt aangenomen. Data van Netflix laat namelijk zien dat voor 51 procent van de abonnees original content geen enkele rol speelt in de beslissing om een abonnement af te sluiten.

Publishing

Publieke omroep wil zelfstandig NPO Plus

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) wil het betaalde kanaal NPO Plus voortzetten in eigen beheer. Dat bevestigt een woordvoerder van de NPO aan het AD.

Entertainment

PowNed binnen vijf jaar online-only omroep

Voorzitter Dominique Weesie van PowNed verwacht dat zijn omroep over vijf jaar enkel nog via internet uitzendt. Reden: bereik en kosten.

Publishing

Entertainment enorme groeimarkt

Het laatste kwartaal van 2015 is de entertainmentmarkt geëindigd met een flinke omzetstijging van zeker tien procent. Deze groei is voornamelijk toe te schrijven aan de niet te stuiten opmars van digitale abonnementsvormen en Gaming Consoles, zo concludeert GfK.

Entertainment

Maar klein deel Ziggo klanten blijft voor Ziggo Sport

Het eind 2015 geïntroduceerde kanaal Ziggo Sport is voor 14 procent van de Ziggo-klanten een reden om bij de kabelaanbieder te blijven. Dat blijkt uit een meting van onderzoeksbureau Telecompaper.

Customer Loyalty

Online spel verbindt boer en gamer

De innovatieorganisatie van de Nederlandse melkveehouderij Courage en game-ontwikkelaar Gamious hebben de handen ineengeslagen voor een gratis spel op superboer.nl.

Entertainment

‘175 miljoen Netflix abonnees in 2020’

Netflix zal rond 2020 175 miljoen abonnees tellen, tegen 75 miljoen afgelopen jaar, een verdubbeling in vijf jaar. Dat verwachten analisten van ARK Investment Management.

Entertainment