More stories

E-book app Shelfie naar Kobo

Kobo Rakuten, bekend van de Kobo-e-readers, heeft het bedrijf achter de app Shelfie overgenomen. Het hele team gaat mee.

Publishing

Metro ontwikkelt nieuwe app met lezers

Metro lanceert een testversie van zijn nieuwe Metro-app. Nieuws kan beter worden gedeeld en video’s passen beter bij het moment van de dag. Lezers mogen de app nu mee helpen ontwikkelen.

Publishing

Groei e-book verkoop stagneert

De groei in e-bookverkoop stijgt minder hard dan verwacht, maar het aandeel fysieke boeken dat via internet is verkocht groeide de afgelopen periode juist met 3,4 procent. Dat blijkt uit het nieuwe boekenbarometer en e-bookbarometer van CB.

Publishing

Hilversum akkoord met Media Mile

De gemeenteraad van Hilversum is akkoord gegaan met het concept van de Media Mile. Dat wordt een interactieve route door […]

Media

Nu officieel: Sanoma verkoopt SBS aan Talpa voor 237 miljoen euro

Sanoma bevestigt dat het haar 67 procent aandeel in SBS Broadcasting (SBS) overweegt te verkopen aan medeaandeelhouder Talpa Holding (Talpa) voor 237 miljoen euro. Als onderdeel van de overeenkomst gaat Veronica Uitgeverij in zijn geheel naar Sanoma.

Publishing

‘Sanoma stapt uit SBS’

Uitgeverij Sanoma stapt uit SBS. Daardoor krijgt Talpa, het mediabedrijf van John de Mol, de zendergroep volledig in handen, schrijft het AD. SBS heeft nog niet op het nieuws gereageerd.

Entertainment

Marktaandeel Apple TV blijft zeer bescheiden

Apple TV is er nog altijd niet in geslaagd om rivalen Roku, Amazons fireTV and Googles Chromecast in te halen. Volgens de jongste cijfers van comScore heeft vijf procent van de Amerikaanse huishoudens Apple TV in huis.

Entertainment

Eyeo (AdBlock Plus) koopt Flattr

Eyeo, het Duitse bedrijf achter AdBlock Plus, heeft Flattr overgenomen, een bedrijf gespecialiseerd in microbetalingen. De twee bedrijven werkten al samen in een project genaamd Flattr Plus.

Publishing

Oprichter Blendle stopt

Mede-oprichter Marten Blankesteijn vertrekt bij Blendle. ‘Na 6,5 jaar eindbaasje spelen bij Blendle vind ik het tijd voor wat nieuws’, schrijft hij op zijn blog.

Publishing

INKEF Capital en mediaconcern Nikkei stoppen geld in Blendle

Het Amsterdamse investeringsfonds INKEF Capital en het Japanse mediaconcern Nikkei – eigenaar van de internationale zakenkrant Financial Times – investeren in de Utrechtse online kiosk Blendle.

Publishing

Markt digitale tv verzadigd

De Nederlandse televisiemarkt is in 2016 gedaald met 0,8 procent naar 7,4 miljoen aansluitingen, zo blijkt uit cijfers van Telecompaper. De omzet steeg door prijsverhogingen.

Entertainment

Rabobank roept op tot creativiteit in vernieuwende pitch

De Rabobank nodigt zijn eigen personeel en directie relaties uit voor het ontwikkelen van een creatief concept voor haar positionering. Rabobank zoekt naar ‘communicatie disruptors, oorspronkelijk, onconventioneel en onderscheidend, die een nieuwe lat in de markt willen leggen’.

Communicatie

Spelers steken online vaker grens over tussen social gaming en betaald gokken

Ongeveer de helft van de Nederlandse jongeren tussen 13 en 24 jaar maakt op enig moment online de overstap van social gaming naar betaald gokken. Dit blijkt uit het wetenschappelijk onderzoek Gambling and digital games in the Netherlands, uitgevoerd door het Amerikaanse onderzoeksbureau SuperData Research in opdracht van de Kansspelautoriteit.

Entertainment

‘De papieren krant sterft in 2035’

Voor het 21ste jaar op rij daalde de oplage van de betaalde papieren krant in Nederland. In dit tempo verdwijnt binnen twintig jaar de papieren krant uit Nederland, voorspelt columnist Stephan Ockhuijsen bij RTL.

Publishing

Omzet TMG Digital groeit tot 35 miljoen euro

TMG Digital zag de omzet in 2016 met 6,4 procent groeien tot 35 miljoen euro. De uitgever gaat in 2017 meer investeren in e-commerce, de tak die nu al verantwoordelijk is voor de meeste omzet.

Conversie