More stories

TMG akkoord met Mediahuis en VP Exploitatie, maar ruzie in de top (update)

TMG, Mediahuis en VP Exploitatie hebben een voorlopige overeenstemming bereikt over een bod van 6 euro per aandeel TMG. Daarmee is John de Mol, die zijn bod verhoogde naar 6,35 euro per aandeel, op een zijspoor gezet. Leo Epskamp en Geert-Jan van der Snoek, bestuursleden van Telegraaf Media Groep (TMG), zijn per direct geschorst door de Raad van Commissarissen.

Publishing

John de Mol koopt weer plukje aandelen TMG (update)

Talpa Holding N.V. heeft op de beurs 387.830 certificaten van aandelen in Telegraaf Media Groep N.V. gekocht tegen voor gemiddeld 6,2 euro per aandeel.

Publishing

‘TMG moet Talpa gelijk speelveld bieden’

Mediahuis/VPE nemen als aandeelhouders van uitgeverij TMG een grotere positie in dan Talpa. Toch is het in het belang van TMG èn de minderheidsaandeelhouders dat TMG ook het bod van Talpa serieus overweegt. Dat schrijft de Nederlandse beleggersvereniging naar aanleiding van de biedingenstrijd tussen Mediahuis en John de Mol.

Publishing

FD Mediagroep: 44 % omzet uit Digitaal

FD Mediagroep zag zijn omzet in 2016 met 4,3 procent groeien tot 74,5 miljoen euro. Bijna de helft daarvan, 44 procent, is afkomstig uit digitale diensten.

Publishing

35.000 gesponsorde locaties in Pokémon Go

Voor Pokémon Go zijn niet minder dan 35.000 gesponsorde locaties gecreëerd, onder meer voor Starbucks, Sprint en Unibail-Rodamco. Dat vertelde John Hanke, CEO van Niantic, de spin-off van Google, gisteren op Mobile World Congress.

Entertainment

YouTube bundelt tv-zenders, Facebook brengt tv app uit

YouTube begint in de VS een eigen tv-dienst als alternatief voor de kabel. De onlinedienst bundelt enkele populaire Amerikaanse zenders zoals ABC, CBS, FOX, NBC en sportzender ESPN voor 35 dollar per maand.

Entertainment

Talpa verhoogt bod op TMG (update)

Talpa verhoogt haar bod op uitgever TMG naar 6,35 euro per aandeel, ruim boven het bod van Mediahuis van 5,90 euro. Mediahuis en VP Exploitatie noemen het bod ‘kansloos’.

Publishing

Reed Hastings (Netflix): ‘Alle videodiensten in de toekomst online’

Netflix helpt piraterij te bestrijden. Dat vertelde Reed Hastings, die topman van Netflix, vanavond tijdens het Mobile World Congress in Barcelona. “Het beste bewijs is Nederland, dat berucht was vanwege piraterij. Sinds er een betaalbaar alternatief is, zie je dat sterk teruglopen.”

Entertainment
Premium

CMO Symbaloo: ‘Gepersonaliseerd leren is ons doel’

Symbaloo zet favoriete linkjes van gebruikers om in een persoonlijke startpagina. Ooit bedoeld als openingsscherm voor browsers, nu vooral voor in de klas. Met een nieuw platform kunnen docenten zelfs online content tot een eigen lesprogramma bundelen, aldus CMO Sander Vessies.

Media

Gert-Jaap Hoekman: ‘NU.nl is een timeline, net als Facebook en Twitter’

In een presentatie tijdens het Crossmedia Café vertelde Gert-Jaap Hoekman dat slechts twee procent van het verkeer van NU.nl uit Facebook afkomstig is. ‘Thumbs up!’, tweette ik, waarna die twee procent me bleef intrigeren. Drie weken voor de Tweede Kamerverkiezingen sprak ik Gert-Jaap, hoofdredacteur van het grootste digitale nieuwsmerk van Nederland, over dat lage percentage social verkeer.

Publishing

Boete voor illegaal aanbieden online kansspel

Het bedrijf Trustfulgames.com uit Malta heeft een boete van 170.000 euro van de Kansspelautoriteit gekregen voor het illegaal aanbieden van een online kansspel op de Nederlandse markt.

Entertainment

FILM.NL: Wat downloaden we vanavond?

Met het zoekplatform FILM.NL wil branchevereniging FDN het zoeken en gebruiken van legale content vergemakkelijken. Digital agency TamTam (part of Dept) ontwikkelde de site en app.

Entertainment

Bol en Kobo lanceren ‘onbeperkt lezen’

Het eerder aangekondigde ebook-abonnement van bol.com en Rakuten Kobo is vandaag van start gegaan. Voor een vast bedrag van 9,99 euro per maand hebben consumenten de beschikking over nieuwe uitgaven en bestsellers.

Publishing

Tweakers vernieuwt abonnementen

Techsite Tweakers heeft zijn abonnementen op de schop genomen. Vanaf nu zijn er drie abonnementen, met automatische incasso.

Publishing

KPN ontkent schrappen eigen content voor KPN Presenteert

Door tegenvallende resultaten gaat KPN binnen een aantal maanden de productie van eigen content voor het on demand kanaal afbouwen, zo meldde Adformatie maandag. KPN zegt dat daarvan geen sprake is en KPN Presenteert ‘belangrijk blijft’.

Entertainment