More stories

Hearst neemt belang in YouTube-kanaal AwesomenessTV

Uitgever Hearst neemt een belang van 25 procent in AwesomenessTV, een kanaal dat zich jonge vrouwen richt en inmiddels ook verscheidene spin-off labels heeft met merchandise en muziek.

Media

Nieuw groeigeld voor VR-apparaat Omni

De Amerikaanse start-up Virtuix van de Gentse ondernemer Jan Goetgeluk heeft nog eens 2,7 miljoen dollar opgehaald voor de ontwikkeling een VR-apparaat voor gamingdoeleinden genaamd Omni. Goetgeluk heeft het bedrijf in 2013 opgericht.

Entertainment

Blendle opent tijdelijke kiosk in Hoog Catharijne

Krantenkiosk Blendle opent zaterdag een tijdelijke winkel in het Utrechtse winkelcentrum Hoog Catharijne, tegenover de Invito, vlakbij de Wolff-bioscopen. Daar kun je voor 20 eurocent een artikel uit een papieren krant scheuren of een hele krant kopen.

Media

Google stopt met nieuwszoekmachine in Spanje

Google gaat nog deze maand stoppen met zijn nieuwszoekmachine in Spanje in verband met nieuwe regelgeving. Die regelgeving bepaalt dat uitgevers en nieuwsdiensten geld kunnen vragen voor diensten als Google News.

Legal

Wegener meer digitaal; 400 mensen weg

De Persgroep wil meer geld uittrekken voor de kranten van Wegener. Ook in digitaal wordt fors geïnvesteerd. Dat meldt Villa Media nadat de nieuwe eigenaar vanochtend het personeel heeft ingelicht over banenverlies.

Media

Telekids digitaal over de 100 miljoen views

Dat kinderen helemaal geen lineaire televisie nodig hebben, of zelfs kennen, laten nieuwe kijkcijfers van RTL Telekids zien. Het aantal views groeide afgelopen jaar bijna tot over de honderd miljoen.

Media

Politico.com koopt European Voice

De invloedrijke Amerikaanse website Politico.com koopt zijn Europees gerichte tegenhanger European Voice.

Media

Online streamingmarkt nog lang niet volwassen

De online streamingmarkt lijkt al redelijk verdeeld. Met Spotify aan kop. Maar schijn bedriegt. Ook in eigen land loopt men al warm.

Entertainment

‘300 banen weg bij Wegener’

Uitgeverij Wegener schrapt naar verluidt zeker 300 banen als het door De Persgroep wordt overgenomen. Dat meldt Adformatie op basis van anonieme bronnen.

Media

(Emerce Engage) Utopia: de ultieme crossmediale ervaring

Het eerste jaar van Talpas Utopia zit er bijna op en de serie trok voldoende kijkers voor een vervolg in 2015. De serie zorgde voor een verhoging van het marktaandeel van SBS van 6 naar 18 procent. Directeur SBS Media Solutions Dave Kroon spreekt morgen op Emerce Engage over de succesfactoren voor slimme crossmedia concepten, zoals Utopia.

Entertainment

Nu.nl gaat Champions League voetbal uitzenden

SBS en Sanoma hebben de rechten verworven van de Champions League-uitzendingen in de voetbalseizoenen 2015 – 2018. Nu.nl neemt de online rechten voor haar rekening, zo maakte de uitgeefgroep vandaag bekend.

Media

Wieden+Kennedy Amsterdam krijgt reclamedeal Netflix

Wieden+Kennedy in Amsterdam gaat de reclamebelangen behartigen voor Netflix, dat zijn Europese hoofdkantoor sinds kort in Nederland heeft.

Campagnes

Staat schikt voor 33,5 miljoen euro met Stichting Thuiskopie

De Staat en Stichting de Thuiskopie hebben hun geschil beëindigd over de hoogte van de thuiskopieheffing in de jaren 2007-2012. Zij zijn het eens geworden over een door de Staat te betalen schadevergoeding van 33,5 miljoen euro aan Stichting de Thuiskopie.

Entertainment

In 2016 besluit over digitale ether

Minister Kamp van Economische Zaken Henk Kamp zal in 2016 een besluit nemen over de afbouw van FM Radio. Voorwaarde is dan wel dat minstens vijftig procent van de Nederlandse huishoudens over een ontvanger beschikt waarmee digitale uitzendingen in DAB+ kunnen worden ontvangen.

Media

(Emerce Engage): VoordeelSparen.nl: de bron voor loyale lezers

In 2013 lanceerde uitgeverij Sanoma het eerste online loyaliteitsprogramma van de mediabranche: VoordeelSparen.nl. Lezers van Libelle, Margriet, Viva, Flair, Story en Zin konden vanaf dat moment gratis voordeelpunten sparen. Met de gespaarde voordeelpunten ontvangt de lezer of abonnee korting op tal van producten.

Customer Loyalty