‘Amazon start gratis concurrent Netflix’
Amazon zou een gratis videodienst willen lanceren gefinancierd uit advertenties. Dat meldt de New York Post. De dienst komt niet in de plaats van het huidige video-aanbod, dat gewoon blijft bestaan.
Amazon zou een gratis videodienst willen lanceren gefinancierd uit advertenties. Dat meldt de New York Post. De dienst komt niet in de plaats van het huidige video-aanbod, dat gewoon blijft bestaan.
De markt voor Over the Top televisiediensten zoals Netflix en Hulu gaat de komende jaren fors groeien, van 5,8 miljard naar 10 miljard dollar. Dat verwacht het Amerikaanse marktbureau Campbell.
Blog PR, of ‘blogger relaties’, neemt momenteel een vlucht in ons land. Meer dan 90 procent van de bloggers uit de zogenoemde IPREX Blogbarometer 2014 geeft aan met regelmaat en met uiteenlopende informatie actief te worden benaderd door bedrijven.
Afgelopen zomer leek de kogel door de kerk: het kabinet zette het licht voor legaal online gokken op groen. Kort daarna kraakte de Raad van State het kabinetsvoorstel, waarna weer uitstel dreigde. Hoe ver zijn we inmiddels? Vijf brandende vragen over kansspelen op afstand.
Het zou wel eens het meest gehate product van adverteerders kunnen worden: Playmute. Het Kickstarter project heeft maar een doel: het wegdrukken van reclame.
Liberty Global, het moederbedrijf van UPC, wil videostreamingdienst Maxdome van ProSiebenSat 1 overnemen. Dat schrijft de Duitse zakenkrant Handelsblatt. Het gaat om een belang van vijftig procent.
Het ontbrak Blendle in de afgelopen periode niet aan aandacht in binnen- en buitenlandse media. Met een financiële injectie van in totaal drie miljoen euro worden The New York Times en Axel Springer voor bijna een kwart mede-eigenaar. Het Blendle-duo – Alexander Klöpping en Marten Blankesteijn – werd in oktober tot ‘Persoon van de maand’ verkozen in DWDD. Wat gebeurt er allemaal bij de start-up die dit voorjaar gelanceerd werd en waarvan de potentie niet onder stoelen of banken wordt gestoken? Ik sprak met Marten Blankesteijn, medeoprichter van Blendle.
Online advertising is van cruciale waarde voor sales en campagne resultaten, maar biedt meer mogelijkheden. Robert van Trigt van FOX Sports vertelt komende donderdag tijdens Emerce Performance over de impact van content en social media als onderdeel van de online media mix, maar ook over de manier waarop online, offline kan ondersteunen en vice versa.
Netflix wil volgend jaar internationaal fors uitbreiden. Dat vertelde CFO David Wells afgelopen week op een bijeenkomst voor investeerders.
Airbnb maakt de overstap naar de offline wereld met de start van een eigen tijdschrift Pineapple. Met 128 pagina’s zal het koffietafeltijdschrift worden verspreid in een aantal grote steden, zoals San Francisco, Londen en Seoul.
De afgelopen twee jaar timmert RTL Nieuws hard aan de weg om ook digitaal haar bereik te vergroten. Joris van Lierop, uitgever bij RTL Nieuws, doet uit de doeken hoe RTL Nieuws zich de komende periode digitaal verder ontplooit.
Zie het als een reactie op de toenemende digitalisering van de muziek, maar vinyl, in ouderwets analoge vorm, loopt beter dan ooit. Laura Creed van Superfi heeft de marktcijfers verzameld. Toegegeven: digitaal wint, maar analoog is nog lang niet verdwenen.
The Next Web staat in de top vijf van de technologieblogs, qua bereik nog boven CNN en heeft 10 miljoen unieke bezoekers per maand. Hoe is The Next Web zo groot geworden?
Digitalisering van het televisielandschap biedt kansen voor het inzichtelijk maken van campagneresultaten. Maar wat betekent deze verschuiving voor de markt? Justin Sandee van SBS Broadcasting legt het uit, volgende week donderdag op Emerce Performance in Amsterdam.
De website van de NOS wordt grondig vernieuwd en staat momenteel in bèta. We praten met Lara Ankersmit van NOS Digitaal over de nieuwe opzet, lange pagina’s en de specifieke technische uitdagingen waar de NOS mee te maken heeft.