More stories

Grootste boete ooit voor online kansspelen

Imperial E-club Limited heeft van de Nederlandse Kansspelautorteit een boete van 200.000 euro gekregen vanwege het aanbieden van online kansspelen zonder vergunning. Het bedrijf exploiteerde zeven websites waarin casinospellen en sportweddenschappen werden aangeboden, mede gericht op de Nederlandse markt.

Entertainment

Gamebedrijf Playlogic nu ook failliet

Gamebedrijf Playlogic, ooit opgericht door ondernemer Willem Smit en zoon Rogier, is wederom failliet. Dat zegt curator Ernst-Paul Pandelitschka tegen RTL Z. Vrijdag werd nog sursuance van betaling verleend aan drie bedrijven.

Entertainment

Publ.sh maakt Pdf brochure interactief

Online Publisher is een nieuwe activiteit Publ.sh gestart, die interactiviteit en analytics toevoegt aan Pdf-publicaties zoals catalogi en folders. Bedrijven kunnen hun digitale publicaties zelf doormeten en op basis van modellen en algoritmes voorspellende inzichten genereren.

Marketing

Netflix heeft 700.000 betalende klanten in Nederland

Netflix heeft 700.000 betalende klanten in Nederland. Vorig jaar om deze tijd waren dat er nog 100.000. Dat is althans de conclusie van Digital TV Research op basis van eigen onderzoek.

Entertainment

Getty Images mag TROS niet weigeren

Getty Images mag de TROS niet de toegang weigeren tot het Getty archief, maar de omroep moet wel betalen voor een enkele foto’s die in 2012 op de TROS Radar-website werden gepubliceerd. Dat heeft de rechtbank Amsterdam vandaag bepaald.

Legal

Dichtbij.nl krijgt nieuwe positie binnen HMC

Dichtbij.nl, het platform voor hyperlokaal nieuws, krijgt een aparte positie binnen uitgeverij Holland Media Combinatie. Dat meldt de directie aan medewerkers.

Media

Playlogic wankelt opnieuw

De rechtbank Amsterdam heeft surseance verleent aan gamebedrijf Playlogic en aanverwante vennootschappen, waaronder Wannagaming.

Entertainment

Infographic: Welke kanalen voor de juiste contentstrategie?

Het jargon vliegt je tegenwoordig om de oren: wat is ook maar weer het verschil tussen earned, owned en paid media? En welke kanalen zet je nu precies in voor content promotie? Deze infographic van Column Five legt het helder uit.

Contentmarketing

YouTube-fenomeen Mertabi tekent met RTL

YouTube-fenomeen Mertabi en het multichannel netwerk van RTL (RTL MCN) sluiten een tweejarig contract af. Mertabi is een van de grootste YouTube-filmhelden van dit moment. De sketches van Mertabi zijn vooral populair onder de doelgroep 18-35 jaar en zijn ondertussen meer dan 22 miljoen keer bekeken.

Entertainment

Vinylverkoop gaat door het plafond

Analoog vinyl is niet meer aan te slepen en het is nog een zakelijk succes ook: alleen al in Engeland wordt er 20 miljoen pond mee verdiend.

Entertainment

Alibaba met Haier in televisies

Alibaba gaat samen met partner Haier in China internetelevisies lanceren waarmee ook kijkers toegang hebben tot de bekende marktplaatsen Taobao en Tmall. Daarnaast kunnen films en games worden gekocht.

E-commerce

Barbara van Beukering (Parool) leidt nieuw digitaal initiatief binnen De Persgroep

Barbara van Beukering verlaat als hoofdredacteur Het Parool om een nieuw digitaal initiatief binnen De Persgroep Nederland op te zetten. De Persgroep is ook de uitgever van de Amsterdamse krant.

Media

Torrentgebruikers kopen meer muziek en films

Het gebruik van BitTorrent, software waarmee veelal illegale software wordt opgehaald, leidt tot meer aankopen. Dat blijkt uit een studie onder 2500 torrentgebruikers.

Entertainment

Big Data voorspelt hitpotentie dancenummers

Onderzoekers van de Universiteit van Antwerpen denken met Big Data te kunnen voorspellen welke dancenummers hitpotentie hebben.

Analytics

Spotify blijft geld verliezen

De Zweedse muziekdienst Spotify lijdt nog steeds verlies. Vorig jaar kwam het operationele verlies op 80 tot 93 miljoen euro, op een omzet van 746 miljoen. Het nettoverlies kwam met 57,8 wel iets lager uit, maar dat komt door slim boekhouden, aldus The Guardian, die de gegevens uit Luxemburg haalde.

Entertainment