More stories

Gaming kenniscentrum T-Xchange naar UT Campus

De joint venture T-Xchange, een kenniscentrum van de UT en Thales Nederland gericht op serious gaming, is sinds woensdag officieel ondergebracht op de UT campus bij Enschede. Het personeel van T-Xchange profiteert zo optimaal van de labfaciliteiten in het Virtual Reality Lab in gebouw De Horst op de campus.

Entertainment

NPO radiozenders via DAB+ nu bijna landelijk

Alle radiozenders van de publieke omroep zijn sinds woensdag in bijna heel Nederland via DAB+ te beluisteren. Deze week werd de laatste zender in Groningen aangezet. In totaal zijn er nu 24 zenders operationeel.

Conversie

Financieringsfonds voor gaming opgericht

Op de Casual Connect-beurs in Amsterdam is vandaag het nieuwe beleggingsfonds GameOn gelanceerd. De missie is om de snelgroeiende gamesector in Nederland te stimuleren. Er zal worden geïnvesteerd in startups binnen de game-industrie met vernieuwende businessmodellen.

Entertainment

Zynga snijdt in personeel, koopt branchegenoot

Gamingbedrijf Zynga zet 15 procent van zijn personeel op straat, overwegend management en administratief personeel. Daarmee moet 35 miljoen dollar worden uitgespaard. Daarnaast koopt het bedrijf voor 527 miljoen dollar branchegenoot NaturalMotion.

Entertainment

Spotify mobiel gratis, gefinancierd door audio-advertenties

Spotify gaat zijn gratis mobiele dienst, die nu nog 9,99 dollar per maand kost, voorlopig uitsluitend financieren met audio-advertenties. Dat meldt AdAge naar aanleiding van een persconferentie die het Zweedse bedrijf gisteren in New York hield.

Entertainment

Regionale omroep bundelt zenders in één tv-app

De regionale omroep bundelt al haar zenders in één tv-app. Aanvankelijk voor televisies van Samsung, later ook die van LG, Philips, Sharp en andere merken. Erik Hogeboom, projectmanager van de samenwerkende regionale omroepen, presenteerde de app vanmiddag tijdens het Cross Media Café in Hilversum.

Media

Accenture koopt service design-expert Fjord

Accenture vergroot zijn algmene digitale en mobiele kunnen met de overname van Fjord, het bureau dat bedrijven als BBC, Nokia, PayPal en Telefónica bedient met zijn kennis over service design.

Communicatie