More stories

Online fashionpartijen zoeken aansluiting uitgevers

Online modewinkels zoeken in toenemende mate aansluiting tot uitgevers, bloggers en opiniemakers. Dat verwachten de marketeers van de toonaangevende partijen, aldus een onderzoek.

Media

FCUpdate.nl: 200.000 bezoekers per dag

De eerste speelronde van het WK Voetbal is nog niet eens achter de rug, maar voor FCUpdate.nl kan het toernooi al niet meer kapot. De site verwerkt honderdduizenden bezoekers en kreeg als een van de eerste Nederlandse sportuitgaves een vinkje van Twitter.

Media

KPN Digitenne moet Vlaamse KetNet doorgeven

KPN moet de Vlaamse publieke televisiezender VRT KetNet/OP12 per 1 oktober verplicht doorgeven via Digitenne van KPN. Ook moeten vijf Vlaamse radiozenders worden toegevoegd aan het pakket. Dat heeft Commissariaat voor de Media bepaald.

Media

RTL Nederland opent groot YouTube-netwerk

RTL Nederland opent eind 2014 een zogeheten multi-channel network. Daarin gaat het zijn eigen videoproducties en die van (semi-)professionele derde partijen exploiteren op YouTube. Dit wordt een aanvulling op de tv-inkomsten.

Media

Ziggo stopt met muziekdienst

Kabelaar Ziggo stopt per 1 augustus met haar muziekdienst Ziggo Muziek, die slechts twee jaar heeft gedraaid. Abonnees krijgen binnenkort bericht. Dat meldt de kabelaar op haar website.

E-commerce

Gedrukte tv-gids lijdt onder opkomst apps

De opkomst van smartphones en tablets is ten koste gegaan van gedrukte programmagidsen. Dat stelt TVGiDS.tv naar aanleiding van onderzoek onder haar gebruikers. Meer dan de helft van de ruim 4500 ondervraagde gebruikers geeft aan dat ze hun papieren tv-gids inmiddels opgezegd heeft.

Marketing
Premium

Vijf gouden Lions voor Lemz

Een miljard mensen zag de campagne Sweetie die Lemz voor Terre des Hommes maakte. Gisteren regende het vakprijzen in Cannes. Het Amsterdamse reclamebureau komt met vijf Lions naar huis.

Digital Agencies

Telenet neemt tv zenders VIER en VIJF over

Telenet, onderdeel van Liberty Global, neemt een belang in De Vijver Media, het bedrijf achter het productiehuis Woestijnvis en de tv-zenders VIER en VIJF. Sanoma wordt als gevolg van de overeenkomst weer 100 procent eigenaar van tv-blad Humo.

Media

Kickstarter opent categorie ‘Journalistiek’

Het grote publiek kan gaan helpen om journalistieke producties te financieren. Hiertoe opent crowdfundingplatform Kickstarter de categorie ‘Journalistiek’. The Guardian kijkt mee over Kickstarters schouder.

Media

NLziet paar eurocent goedkoper dan Netflix

NLziet, het nieuwe videoplatform van de commerciële en publieke omroepen, duikt met een paar eurocent net onder de prijs van Netflix. Voor 7,95 euro per maand krijgt de consument onbeperkt toegang tot het actuele aanbod van de omroepen. Er kan tot 365 dagen terug worden gekeken, en soms zeven dagen vooruit.

Communicatie
Premium

Elf procent betaalt voor online nieuws

Slecht nieuws voor uitgevers met betaalmuren: elf procent van de lezers betaalt voor nieuws online, meer zit er niet in. Onderzoek van het Reuters Institute laat bovendien zien dat er niet meer mensen gaan betalen voor online nieuws.

Media

Blog is betere klanttrekker dan portfolio

Je website is een conversation starter, aldus Henneke Duistermaat. Ze is een Nederlandse blogger, woonachtig in Engeland, en schreef gastblogs voor het Amerikaanse Copyblogger. Gebruik het woordje ‘je’ vaker, wees empathisch en laat iets van je persoonlijkheid zien. Het zijn tips die ze zelf wekelijks toepast.

Communicatie

Coosto lanceert zoekmachine voor social buzz

Coosto, een Eindhovense leverancier van social media monitoring tools en webcare software, introduceert aan de vooravond van het WK Coosto Open, een zoekmachine waarmee tot dertig dagen terug kan worden gezocht in data uit alle social media kanalen, nieuwssites, fora en meer dan 400.000 sites. Zo is de social buzz rondom het WK in kaart te brengen.

Media

Betaalplatform NLziet morgen van start

De betaaldienst NLZiet voor de publieke en commerciële omroep gaat morgenmiddag officieel van start met een presentatie aan de Hilversumse Vaartweg. De video-on-demand dienst werd afgelopen najaar reeds aangekondigd.

Media

Chromecast verliest kijkers

Googles Chromecast was aanvankelijk niet aan te slepen, maar het gebruik van het televisiespeeltje loopt terug, volgens cijfers van Parks Associates, die vooral naar de Amerikaanse markt keek.

Media