Online fashionpartijen zoeken aansluiting uitgevers
Online modewinkels zoeken in toenemende mate aansluiting tot uitgevers, bloggers en opiniemakers. Dat verwachten de marketeers van de toonaangevende partijen, aldus een onderzoek.
Online modewinkels zoeken in toenemende mate aansluiting tot uitgevers, bloggers en opiniemakers. Dat verwachten de marketeers van de toonaangevende partijen, aldus een onderzoek.
De eerste speelronde van het WK Voetbal is nog niet eens achter de rug, maar voor FCUpdate.nl kan het toernooi al niet meer kapot. De site verwerkt honderdduizenden bezoekers en kreeg als een van de eerste Nederlandse sportuitgaves een vinkje van Twitter.
KPN moet de Vlaamse publieke televisiezender VRT KetNet/OP12 per 1 oktober verplicht doorgeven via Digitenne van KPN. Ook moeten vijf Vlaamse radiozenders worden toegevoegd aan het pakket. Dat heeft Commissariaat voor de Media bepaald.
RTL Nederland opent eind 2014 een zogeheten multi-channel network. Daarin gaat het zijn eigen videoproducties en die van (semi-)professionele derde partijen exploiteren op YouTube. Dit wordt een aanvulling op de tv-inkomsten.
Kabelaar Ziggo stopt per 1 augustus met haar muziekdienst Ziggo Muziek, die slechts twee jaar heeft gedraaid. Abonnees krijgen binnenkort bericht. Dat meldt de kabelaar op haar website.
De opkomst van smartphones en tablets is ten koste gegaan van gedrukte programmagidsen. Dat stelt TVGiDS.tv naar aanleiding van onderzoek onder haar gebruikers. Meer dan de helft van de ruim 4500 ondervraagde gebruikers geeft aan dat ze hun papieren tv-gids inmiddels opgezegd heeft.
Een miljard mensen zag de campagne Sweetie die Lemz voor Terre des Hommes maakte. Gisteren regende het vakprijzen in Cannes. Het Amsterdamse reclamebureau komt met vijf Lions naar huis.
Telenet, onderdeel van Liberty Global, neemt een belang in De Vijver Media, het bedrijf achter het productiehuis Woestijnvis en de tv-zenders VIER en VIJF. Sanoma wordt als gevolg van de overeenkomst weer 100 procent eigenaar van tv-blad Humo.
Het grote publiek kan gaan helpen om journalistieke producties te financieren. Hiertoe opent crowdfundingplatform Kickstarter de categorie ‘Journalistiek’. The Guardian kijkt mee over Kickstarters schouder.
NLziet, het nieuwe videoplatform van de commerciële en publieke omroepen, duikt met een paar eurocent net onder de prijs van Netflix. Voor 7,95 euro per maand krijgt de consument onbeperkt toegang tot het actuele aanbod van de omroepen. Er kan tot 365 dagen terug worden gekeken, en soms zeven dagen vooruit.
Slecht nieuws voor uitgevers met betaalmuren: elf procent van de lezers betaalt voor nieuws online, meer zit er niet in. Onderzoek van het Reuters Institute laat bovendien zien dat er niet meer mensen gaan betalen voor online nieuws.
Je website is een conversation starter, aldus Henneke Duistermaat. Ze is een Nederlandse blogger, woonachtig in Engeland, en schreef gastblogs voor het Amerikaanse Copyblogger. Gebruik het woordje ‘je’ vaker, wees empathisch en laat iets van je persoonlijkheid zien. Het zijn tips die ze zelf wekelijks toepast.
Coosto, een Eindhovense leverancier van social media monitoring tools en webcare software, introduceert aan de vooravond van het WK Coosto Open, een zoekmachine waarmee tot dertig dagen terug kan worden gezocht in data uit alle social media kanalen, nieuwssites, fora en meer dan 400.000 sites. Zo is de social buzz rondom het WK in kaart te brengen.
De betaaldienst NLZiet voor de publieke en commerciële omroep gaat morgenmiddag officieel van start met een presentatie aan de Hilversumse Vaartweg. De video-on-demand dienst werd afgelopen najaar reeds aangekondigd.
Googles Chromecast was aanvankelijk niet aan te slepen, maar het gebruik van het televisiespeeltje loopt terug, volgens cijfers van Parks Associates, die vooral naar de Amerikaanse markt keek.