More stories

Het ‘real life metaverse’ van Snap en Niantic, de opkomst van DAO’s en Wunderkind – Emerce magazine #190 is uit, lees hem gratis

De metaverse is een ‘dystopische nachtmerrie’, er moet juist een betere realiteit gebouwd worden. Snap, Niantic en Google zien heil in locatiegebaseerde Augmented Reality als alternatief voor de metaverse. Lees het hier gratis in de nieuwe editie van Emerce Magazine.

Media
Premium

Weer 300 ontslagen bij Netflix

Netflix heeft opnieuw 300 mensen ontslagen, 3 procent van zijn personeelsbestand vanwege de vertragende groei en de economische neergang. Dit is het tweede ontslag van het bedrijf in twee maanden, want in mei moest het bedrijf ook al 150 personeelsleden laten gaan.

Entertainment
Premium

Grand Prix Radio stijgt verder in top 10 streamingzenders

De online zender Grand Prix Radio van Olav Mol steeg afgelopen maand naar de zevende plaats in de top tien meest beluisterde streamingzenders van Nederland.

Media
Premium

Alco De Jong nieuwe Country Manager (VP) Benelux bij M7 Groep

Per 1 juni is Alco De Jong aangesteld als Country Manager Benelux bij M7 Groep. In deze functie is hij verantwoordelijk voor de zogeheten Eviso-organisaties in Nederland (Canal Digitaal en Online.nl) en België (TeleSat en TV Vlaanderen).

Media
Premium

Sijthoff Media neemt Business Insider Nederland over

Sijthoff Media heeft voor een onbekend bedrag de zakelijke nieuwssite Business Insider Nederland overgenomen. De titel wordt toegevoegd aan Adformatie, Binnenlands Bestuur, AG Connect, HR Praktijk en Alex van Groningen.

Media
Premium

Massale opzeggingen muziekdiensten in VK

In het VK zijn het afgelopen kwartaal meer dan 1 miljoen muziekabonnementen opgezegd. Vooral jongeren zeggen massaal op om geld te besparen.

Entertainment
Premium

Viaplay verpest Nederlandse introductie, maar komt met compensatie

Ruim de helft van de kijkers van Viaplay overweegt zijn abonnement op te zeggen als gevolg van de aanhoudende technische problemen van het videoplatform. Ook dit weekend deden abonnees hun beklag op Twitter.

Entertainment
Premium

Nederlandse game industrie komt vandaag samen

Vrijdag verzamelen professionals uit de mondiale game industrie zich in Utrecht voor INDIGO 2022, de alweer dertiende editie van Nederlands grootste game business en showcase event, georganiseerd door Dutch Game Garden.

Entertainment
Premium

Online advertentiefraude: de sluipmoordenaar van Programmatic Advertising?

Online advertentiefraude kost bedrijven tientallen miljarden per jaar. Één ding staat vast: het is onafscheidelijk verbonden met ‘Programmatic Advertising’. 

Security
Premium

Nieuws en sport domineren toplijst Nederlandse podcasts

Nieuws en sport zijn met afstand de populairste categorieën podcasts in de top 100 over de maand mei 2022. Opvallend is dat er bovenin de lijst drie titels staan die hangen op de namen van de presentatoren.

Media
Premium

Online dienst SkyShowtime in augustus naar Nederland

De markt voor online videodiensten wordt nog drukker, SkyShowtime gaat naar verwachting medio augustus van start in Nederland en in 19 andere Europese landen.

Entertainment

Podcast The Brief: Arie Boomsma over bekend zijn en verhalen vertellen

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer een gesprek met Arie Boomsma over verhalen maken.

Creative
Premium

Nieuwsconsumptie steeds vaker online

De daling van het gebruik van televisie en dagbladen voor nieuws zet in 2022 door. Afgezien van de oudste leeftijdsgroep zijn inmiddels in alle andere leeftijdsgroepen nieuwssites en -apps de meest gebruikte bron van nieuws. Dat blijkt uit het Digital News Report Nederland 2022 van het Commissariaat voor de Media.

Media
Premium

Gokbedrijf BetCity krijgt Britse eigenaar

Het Nederlandse gokbedrijf BetCity komt in handen van het Britse Entain, dat er 300 miljoen euro voor op tafel legt. Dat bedrag kan nog verder oplopen als BetCity na de overname goed blijft presteren.

Media
Premium

Duidelijke verschuiving in (kijk)gedrag in het on demand kijken van videocontent op groot scherm

Ruim 80 procent van de Europeanen verkiest het on demand kijken van videocontent via een internetverbinding op de ‘normale’ tv boven lineaire tv. Dit en meer blijkt uit onderzoek dat COG Research, in opdracht van de ShowHeroes Group, in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en vijf andere Europese landen uitvoerde.

Entertainment