More stories

Moeizame zakelijke markt hindert KPN

KPN kampt nog altijd met een dalende omzet. In het tweede kwartaal ging de omzet met 2,1 procent omlaag als gevolg van tegenvallende resultaten in de zakelijke markt en wholesale. Er was klantgroei bij de consumentenmarkt.

Mobile

Veel belangstelling voor internet en tv van Orange Belgium

Orange Belgium, de tweede mobiele aanbieder van Vlaanderen, heeft in het tweede kwartaal van 2017 bijna 15.000 nieuwe klanten toegevoegd, met name voor internet en tv. Met 64.000 klanten voor dit nieuwe onderdeel denkt men de doelstelling van 100.000 klanten voor het einde van het jaar te bereiken.

Mobile

Mobiele SEO is een must: hoe blijf je vindbaar in een mobiele wereld?

Websitebezoek via smartphones en tablets is een aantal jaren terug al het bezoek via de desktop voorbijgestreefd. Dit betekent dat een goede mobiele versie van je website absoluut essentieel is. Je klanten komen waarschijnlijk vanaf verschillende apparaten op je site en daarom is het je verantwoordelijkheid dat die klant de best mogelijke ervaring heeft. Dit is waar mobiele optimalisatie om draait: je website aanpassen voor verschillende beeldschermformaten en besturingssystemen, zowel qua design als inhoud.

Mobile

Nieuwe visuele identiteit voor CM

Voormalige sms-dienstverlener CM heeft haar positionering, visuele identiteit en website vernieuwd. De nieuwe identiteit is volgens het bedrijf zelf ‘eigentijdser’.

Marketing

Netflix veruit best verdienende app

Netflix is veruit de best verdienende app in de belangrijkste appwinkels, volgens metingen van Sensor Tower. In het tweede kwartaal groeide de geschatte omzet naar 153 miljoen dollar, tegen 46 miljoen vorig jaar.

Mobile

Men at Work: ‘App grootste groeifactor voor komende jaren’

De in januari gelanceerde app van Men at Work bevat technieken voor personalisatie die in de gewone site niet zijn opgenomen. Een bewuste keuze, zo legt E-commerce Manager Martijn Hoeksema uit op Emerce eFashion. Het doel is om daarmee zoveel mogelijk mensen richting appgebruik te bewegen.

Mobile

Hands-on: Surface Laptop

Je kunt merken dat er tegenwoordig een frisse wind waait door de burelen van Microsoft. Het bedrijf dat zijn software steeds vaker migreert naar de cloud, maar er ook niet meer voor terugschrikt om eigen tablets en laptops te maken. Mooie hardware bovendien, die ongetwijfeld de aandacht van Apples Jonathan Ive moet hebben getrokken.

Gear

Shazam biedt ‘homepage takeover’

Shazam introduceert een nieuwe reclamevorm: de Brand takeover. Adverteerder kunnen tegen betaling zeker een kwart van het openingsscherm van de app overnemen.

Campagnes

Marktaandeel Windows Phone verwaarloosbaar

Van het marktaandeel van Windows Phone is nauwelijks nog iets overgebleven. Maar ook iOS levert in, volgens marktcijfers van IDC.

Mobile

Nieuwe ontwikkelaarstools van Apple voor appabonnementen

Apple gaat ontwikkelaars verder helpen met appabonnementen. Naast nieuwe servernotificaties worden de facturen voor appabonnementen verbeterd. Als een gebruiker het […]

Mobile

ASOS-app maakt kleding in tijdschriften ‘shoppable’

De Europees werkende online modewinkel ASOS houdt een proef waarbij zijn klanten kledingsets in bladen kunnen fotograferen en vervolgens in de app koopsuggesties krijgen.

Fashion

Deli Bom (Coca-Cola): ‘Beacontechniek werkt. Nu nog de apps voor retargeting’

Coca-Cola experimenteert er lustig op los met mobiele technologie. Om te kijken wat werkt, maar met name om uit te vinden wat daarnaast schaalbaar is. Dat vertelt Deli Blom, Senior Manager Digital Marketing, op Digital Marketing Live!. Die schaalbaarheid is zeker voor merken zonder eigen fysieke aanwezigheid – bijvoorbeeld met winkels – een dingetje.

Mobile

Mobiele ontwikkelaar The Capitals in Amerikaanse handen

The Capitals, een technologiebedrijf uit Amsterdam, is overgenomen door het Amerikaanse BAMTech Europe. Het is de tweede keer dat ondernemer Thomas Engel zijn bedrijf verkoopt.

Mobile

Video advertenties volgend jaar overwegend mobiel

Video advertenties worden volgend jaar al overwegend mobiel bekeken. Zegt Zenith in een nieuwe studie. De video advertentiemarkt zal dit jaar 15,2 miljard dollar bedragen, 12 miljard komt voor rekening van mobiel.

Marketing

WhatsApp in Nederland vaker gebruikt dan Facebook

12,1 miljoen Nederlanders hebben WhatsApp op hun smartphone geïnstalleerd. Ruim drie kwart hiervan (9,6 miljoen) gebruikt de app dagelijks om berichten te sturen. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper.

Mobile