Daisycon laat publishers extra belonen
Adverteerders op het affiliatenetwerk van Daisycon kunnen selecte sitebeheerders, of: publishers, automatisch extra beloningen gaan geven.
Adverteerders op het affiliatenetwerk van Daisycon kunnen selecte sitebeheerders, of: publishers, automatisch extra beloningen gaan geven.
Online videoreclameplatform SpotX heeft een kantoor geopend in Stockholm. Dat staat onder leiding van Elwin Gastelaars, die ook managing director is van de Benelux-vestiging.
Steeds meer bedrijven zetten mobiel adverteren in, maar halen hier vaak nog onvoldoende profijt uit. Om beter in te spelen op de behoeften van de adverteerders en mogelijke barrières weg te nemen, heeft Marktplaats drie verschillende persona’s ontwikkeld.
Sanoma/SBS en de bureaus van GroupM gaan samenwerken op het gebied van surfgegevens. De uitgever deelt data en doet dat los van media-inkoop.
De besloten shoppingclub voor hotelboekingen Secret Escapes heeft een kantoor in Amsterdam geopend. Eind volgend jaar wil het in de Benelux verdrievoudigen qua aantal geregistreerde leden.
Het bereik van online radio is vorig jaar met tien procent gestegen tot 49 procent, blijkt uit bereiksonderzoek van MeMo2. De gemiddelde luisterduur per dag is 2:31 uur.
Mannenmedia versterkt zijn autokanaal met vier nieuwe titels: Autovisie.nl, Speurders.nl, AutoVandaag.nl en LeaseAutoVandaag.nl. Daarmee bereikt met 5,5 miljoen autogebruikers, autokopers en autoliefhebbers.
Vanaf 2017 gaat er meer reclamebudget op aan mobiele reclame dan commerciële uitingen op desktopinternet. Mobiel groeit nog sneller dan de media-analytici van ZenithOptimedia eerder berekenden. In dat jaar is internet ook groter dan televisie wat mediabestedingen betreft.
Jay Stevens en Oliver Whitten verlaten hun Europese topposities bij Rubicon Project en verruilen die voor C-level posities bij concurrent Adform.
“Marges op RTB en programmatic van tussen 30 en 90 procent klinken ons niet vreemd in de oren”, reageert de Bond van Adverteerders een week na het verschijnen op een explosief Amerikaans rapport over intransparantie bij media-inkoop.
Chief Data Officer Stephane Pere bij The Economist legt het belang van data uit voor een krant: “Ons business model bestaat uit het promoten van abonnementen en het aanbieden van marketingoplossingen voor adverteerders. Data staat daarin centraal.”
Zenders houden de opkomst van programmatic buying bij televisie in Nederland tegen, deels omdat zij het datastuk niet op orde hebben. Dat stelt commercieel directeur Jacqueline Smit van TMG.
Tijdens het Congres Facebook Marketing woonden we een sessie bij van Jon Loomer, een van de voornaamste bloggers omtrent Facebook Advertising. Hier sprak hij onder andere over het Audience Network (ook wel doelgroepen netwerk genoemd) van Facebook, dat sterk in ontwikkeling is.
“Content is het buzzword van de afgelopen twee jaar, maar merken hebben er nog veel moeite mee”, stelt Marcel van der Heijden, mede-oprichter en strategy director van a friend of mine. “Content is heel breed: hoe zorg je nou dat je een goed stramien hebt? Dat je een kwalitatieve invulling daaraan geeft?”
Het omstreden onderzoeksrapport van de Amerikaanse Association of National Advertisers (ANA), waarin bewijs wordt geleverd voor een fundamenteel verstoorde relatie tussen bureaus en adverteerders, is in de VS flink gekraakt.