More stories

Onderzoek: paid search levert prima resultaten

Pay-per-click advertising is net als e-mailreclame niet erg sexy. Maar het levert prima resultaten en is daarmee een van de snelst groeiende industrieën. Welk format het beste werkt? Tekstuele ads (90 procent), gevolgd door remarketing ads (80 procent) en mobiele ads (71 procent).

Online advertising

Online platform Brightcove blokkeert adblockers

Online video platform Brightcove heeft nieuwe technologie ontwikkeld die video’s op zwart zet als bezoekers adblockers gebruiken.

Online advertising

Met Atlas klaar voor ‘next-level persoonlijk’ adverteren?

Digitale targeting, we konden er al heel veel mee. Nu nog meer. We wisten al waar je bent, wanneer, hoeveel vrienden je hebt, wat je interesses zijn, welke sites je bezoekt, wat je daar doet, noem maar op. We konden je al opnieuw vinden om je andere varianten van digitale advertenties te laten zien, in de hoop je steeds verder mee te trekken in activatie- en aankoopprocessen.

Attributie

Nederland: 14 procent doet aan adblocking

Adblocking, het bezorgt bijna alle spelers in het ecosysteem van digitale media flinke kopzorgen. Zeker nu iOS 9 het ook op smartphones mogelijk heeft gemaakt om het zien van online reclame te blokken voor wie dat maar wil. Maar wie wil dat precies? En hoe vaak wordt er eigenlijk aan adblocking gedaan?

Online advertising

‘Dertig procent advertentieverkeer komt van bots’

Dertig procent van alle online advertentieverkeer is het gevolg van bots. Dat stelt Distil Networks op basis van onderzoek onder 138 uitgevers en adverteerders.

Marketing

Vergelijk.nl gaat actuelere prijzen tonen

Vergelijk.nl gaat vanaf deze week ieder uur de prijzen van webwinkels ophalen voor vertoning op zijn site. Vanaf medio 2016 kan het publiek de vergelijker weer in tv-reclames zien, klinkt de inschatting.

Marketing

Abovo Media mediabureau voor HG International

Abovo Media wordt het mediabureau van HG International. Vanaf 1 januari 2016 wordt het fullservice bureau uit Hoorn verantwoordelijk voor de mediastrategie tv, planning en inkoop.

Online advertising

The Guardian met minder en betere online reclames

De Engelse krant The Guardian voert een nieuw beleid waarbij het minder maar betere online reclames wil tonen. Het publiek wordt minder verveeld, maar bovendien moet het op langere duur tot betere resultaten leiden voor adverteerders.

Online advertising

Beleggers tevreden met kwartaalcijfers Google

Google realiseerde over het derde kwartaal van 2015 een omzet van 18,7 mijard dollar en een nettowinst van 4,1 miljard. In de handel nabeurs steeg het aandeel kort na de bekendmaking met ruim tien procent.

Online advertising

Adblockers: staan we voor de mobiele a(d)pocalypse?

De toelating van adblockers in Apple’s mobiele browser Safari blijft voor onrust onder adverteerders zorgen. Het regent meningen en speculaties over de ethiek van adblockers en de impact op gebruik, betaling en toekomst van digitale media. Bannerconnect voegt harde data toe aan deze discussie.

Online advertising

De voordelen van Gmail Sponsored Promotions

Sinds mei 2015 zijn Gmail Sponsored Promotions beschikbaar voor iedere adverteerder binnen Google AdWords. Met Gmail Sponsored Promotions (GSP) is het nu mogelijk om te adverteren binnen de gratis e-maildienst Gmail. Deze manier van adverteren brengt veel nieuwe mogelijkheden met zich mee omdat je nu zichtbaar kunt zijn binnen de e-mailbox van jouw potentiële doelgroep.

E-mailmarketing

Carouseladvertenties Facebook scoren beter

De zogenoemde carouseladvertenties van Facebook doen het tien keer beter dan statische advertenties. Dat concludeert marketingbedrijf Kinetic Social.

Online advertising

Lichte daling netto mediabestedingen in eerste helft 2015

Ondanks het economisch herstel zijn de netto mediabestedingen in Nederland in de eerste helft van 2015 licht gedaald met 0,9 tot 1,78 miljard euro. Dit blijkt uit het Halfjaarrapport Netto Mediabestedingen 2015 dat Nielsen binnenkort publiceert.

Marketing

Consument huiverig voor gebruikersdata bij videoreclame

Consumenten kunnen zich vinden in video-advertenties die op hun persoonlijke interesses zijn afgestemd, maar willen niet dat hun browsergeschiedenis wordt meegewogen. Zegt Milward Brown, die er onderzoek naar deed.

Marketing

Facebook passeert Google met groei display

Facebook verslaat Google met display advertenties op de Amerikaanse markt. Dat blijkt uit het Digital Marketing Report van IgnitionOne. Waar Facebook veertig procent groei noteerde, leverde Google negentien procent in.

Facebook