Pokémon Go krijgt gesponsorde locaties
Nintendo hoopt nog meer aan zijn succes Pokémon Go te kunnen verdienen met gesponsorde locaties, oftewel locatiegebonden advertenties.
Nintendo hoopt nog meer aan zijn succes Pokémon Go te kunnen verdienen met gesponsorde locaties, oftewel locatiegebonden advertenties.
De juristen van Google krijgen het komende jaren druk nu de Europese Commissie de derde formele aanklacht heeft ingediend tegen het technologiebedrijf. De zaken zijn bepalend voor hoe Alphabet er in de toekomst gaat uitzien.
Het onlangs door VICE gelanceerde influencerlabel Edition gaat aan de slag voor Bavaria. De eerste campagne bereikte meer dan een miljoen unieke personen.
Improve Digital en TradeCast gaan samenwerken op het gebied van programmatic video advertenties. TradeCast levert interactieve tv-zenders die via internet beheerd en geëxploiteerd kunnen worden.
Behavioural targeting is een krachtig marketingmiddel, maar hoe werkt dit precies en mag dit middel zomaar toegepast worden? En gaat de nieuwe Europese Privacyverordening nog wat veranderen aan hoe dit toegepast mag worden?
De Nederlandse commerciële en publieke omroepen zien het bereik van hun uitzendinggemistdiensten van maand op maand dalen. SBS is hekkensluiter en blijkt met niet een programma de top 10 te kunnen halen.
Er zijn erg veel mogelijkheden om Facebook gebruikers gericht met advertenties te benaderen. Soms zie je door de bomen het bos niet meer. Denk aan interesses, demografische profielen en gedrag. Daarom heeft WordStream alle opties overzichtelijk op een rij gezet in een infographic.
Search (SEO én SEA) is een cruciale factor binnen de marketingmix en is nog altijd goed voor ongeveer de helft van de totale digital advertising budgetten. In navolging van de eerste editie in 2015, is daarom ook in 2016 onderzoek gedaan naar Search Advertising in Nederland door Deloitte als onafhankelijk onderzoeker in samenwerking met brancheorganisaties IAB en DDMA.
AppNexus en The Trade Desk zouden allebei op het punt staan naar de beurs te gaan, zo blijkt uit aanwijzingen die worden ontleend aan documenten bij de beurstoezichthouder.
Voor steeds meer adverteerders wordt het een must om te gaan adverteren op Bing. De concurrentie is op dit moment minder groot dan in Google en dat betekent dat het adverteren op dit netwerk relatief goedkoop is. Ook geven de laatste comScore cijfers aan dat Bing aan het groeien is. In Nederland zijn er zo’n 8 miljoen unieke zoekers die maandelijks 145 miljoen zoekopdrachten uitvoeren. Hiermee bezit Bing een aandeel van 8,6%. Kortom, geen reden meer om niet te adverteren in Bing. In dit blog geef ik je graag een aantal tips waarmee je rekening kunt houden bij het opzetten en optimaliseren van jouw campagnes met Bing Advertising.
RTL en uitgever Gruner + Jahr voegen in Duitsland hun reclamebereik van televisie, print en online bij elkaar in de Ad Alliance.
Technologiebedrijf myThings ontslaat tientallen medewerkers op het hoofdkantoor in Tel Aviv.
orige keer schreef ik al over geoblocking, nu ga ik verder in op een nauw verwant fenomeen: geotargeting. Met de komst van het internet zijn we niet meer beperkt tot het kopen van producten in een fysieke winkel. In 2015 kocht ruim 70% van de Nederlanders wel eens een product online, waarmee we in de top 5 van Europa staan. Deze opkomst van online kopen gaat ook gepaard met steeds ingrijpendere marketingmechanismes.
Online reclame-exploitant Adfactor heeft zijn titels voor programmatic advertising aangesloten op het netwerk van Sanoma.
Daisycon vormt een joint-venture met het Duitse Sovendus zodat adverteerders consumenten kunnen benaderen in de checkout van webwinkels. De samenwerking is onderdeel van de plannen voor een breder dienstenpallet op meer geografische markten.