More stories

Adverteren op je merknaam, een no-brainer?

Adverteerders vragen zich al jaren af of adverteren op merknaam rendabel is. “De bezoeker kent de merknaam toch al wanneer hij hier op zoekt en kan dan toch ook via direct of organisch verkeer naar de website navigeren?”. “Waarom zou je betalen voor verkeer dat anders gratis naar je website gaat?” Typische vragen waarop geen eenduidig antwoord kan worden gegeven. Daarom heeft Traffic4u deze kwestie voor verschillende retail adverteerders onderzocht, met verrassende resultaten!

Online advertising

Site ‘verdient’ 1,45 miljoen dollar met videofraude

Een frauduleuze site michaelgolf.com genereerde in een week tijd niet minder dan 161 miljoen video-impressies, waarmee het op papier iets van 1,45 miljoen dollar binnensleepte.

Marketing

Onderzoek: waar bereik je je doelgroep in 2019?

De gewenste doelgroep bereiken, daar draait het voor mediabedrijven en adverteerders natuurlijk allemaal om. Maar willen ze dat in de toekomst blijven doen dan is een nóg sterkere verschuiving richting online nodig.

Online advertising

Weborama lanceert datamanagementplatform

Reclametechnologiebedrijf Weborama neemt in Nederland een datamanagementplatform (DMP) in gebruik.

Marketing automation

Shop2market slaat ‘nieuwe weg’ in

Technologiebedrijf Shop2market migreert zijn klanten naar een nieuw product dat niet zozeer om productfeeds gaat maar om winstmaximalisatie.

Retail

Mobiele reclame in UK dit jaar groter dan print

Adverteerders in Engeland zijn helemaal om met ‘mobile’. Ze geven dit jaar voor het eerst meer uit aan mobiel dan aan het oude vertrouwde print.

Online advertising

Rocket Internet start affiliatenetwerk

Een apart bedrijf dat de affiliatebelangen behartigt van al zijn eigen bedrijven. Dat is wat Rockaffiliate van Rocket Internet moet worden.

Online advertising

Banner blindness: de impact van high impact formaten

De afgelopen vijf jaar is de klikfrequentie voor display advertenties fors gedaald van gemiddeld 0,105 procent naar 0,085 procent (Bron: Doubleclick – Display Benchmarking Tool). Dit terwijl de CPM (kosten per duizend vertoningen) al jarenlang stijgen. We zijn meer gaan betalen per vertoning, terwijl een groei van relatief relevant verkeer naar je website uitblijft. Welke best practice kunnen we toepassen om toch het maximale rendement uit onze display campagnes te halen?

Online advertising

Google gaat voor honderd procent zichtbaarheid

In navolging van Facebook garandeert ook Google adverteerders straks honderd procent zichtbaarheid via het Google Display Network (GDN). Advertenties die niet aan het criterium voldoen worden niet in rekening gebracht.

Marketing

IAB Nederland overweegt voorlichtingscampagne adblockers

IAB Nederland, de branchevereniging van online adverteerders, overweegt een voorlichtingscampagne voor consumenten over adblockers. Een derde van de Nederlanders die wel eens een adblocker gebruikt, is daar alweer mee gestopt. Toch zijn gebruikers over het algemeen positief over adblockers.

Marketing

Customer Match in Google Adwords: target je meest waardevolle klanten

Na Facebook en Twitter komt ook Google zeer binnenkort met functionaliteiten om specifieke campagnes gericht op bestaande relaties op te zetten. Extreem waardevol, omdat de meest waardevolle klanten dan apart te targeten zijn binnen Google Search, Youtube en Gmail. Het vinden van nieuwe klanten wordt daarnaast nog eenvoudiger, doordat op basis van het huidige klantenbestand vergelijkbare doelgroepen als prospect kunnen worden aangemerkt en benaderd.

Online advertising

Vertrouwen in offline reclamevormen nog steeds groot

Ondanks de aanhoudende mediafragmentatie heeft de wildgroei aan onlinevormen het vertrouwen in traditionele (offline) betaalde kanalen niet aangetast. De tv, kranten en tijdschriften blijven vertrouwde reclamevormen, volgens het vandaag verschenen Nielsen Global Trust in Advertising Report. Achtenveertig procent van de Nederlandse respondenten zegt volledig of enigszins te vertrouwen op tv-reclames.

Marketing

‘Helft Nederlanders wil aan de adblocker’ (update)

Het Nederlandse publiek staat in zeer ruime meerderheid positief tegenover adblockers. Dat blijkt uit onderzoek van Adformatie, uitgevoerd door Smartagent Marketresponse (SAMR).

Marketing

Amerikaanse IAB biedt adblock tool voor uitgevers

De Amerikaanse brancheorganisatie voor online adverteerders Interactive Advertising Bureau gaat uitgevers helpen met de identificatie van adblockers. Met een nieuwe tool kunnen uitgevers gebruikers met adblockers een boodschap tonen.

Online advertising

Axel Springer verliest rechtszaak tegen AdBlock plus

Axel Springer, de kersverse eigenaar van Business Insider, heeft zijn zaak tegen adblocker AdBlock Plus verloren. Een rechtbank in Keulen oordeelde vandaag dat er niets illegaals is aan adblockers.

Marketing