More stories

AdWords expanded text ads (ETA): de eerste resultaten

Amper bijgekomen van het verwijderen van advertenties aan de rechterkant kondigde Google eind mei de volgende grote bèta binnen het search-landschap aan: AdWords advertenties worden 50 procent groter! Deze nieuwe ads onder de noemer ‘expanded text ads’ (ook wel ETA) werden wereldwijd vanaf juni uitgerold. Als Premier Google Partner konden wij voor een aantal klanten aan de slag met deze nieuwe bèta. Benieuwd naar mijn eerste bevindingen? Lees dan snel verder.

Online advertising

Dataspecialist nieuw label bij Happy Leads

Marketingbureau Happy Leads opent een nieuw label dat zich louter gaat toeleggen op data-analyse. “Alles staat bij ons in het teken van het verhogen van rendement”, licht directeur Mathijs Visser toe.

Online marketing

Pokémon Go krijgt gesponsorde locaties

Nintendo hoopt nog meer aan zijn succes Pokémon Go te kunnen verdienen met gesponsorde locaties, oftewel locatiegebonden advertenties.

Online advertising

Derde formele aanklacht Europa tegen Google

De juristen van Google krijgen het komende jaren druk nu de Europese Commissie de derde formele aanklacht heeft ingediend tegen het technologiebedrijf. De zaken zijn bepalend voor hoe Alphabet er in de toekomst gaat uitzien.

Online advertising

Edition deed Snapchatcampagne met Bavaria

Het onlangs door VICE gelanceerde influencerlabel Edition gaat aan de slag voor Bavaria. De eerste campagne bereikte meer dan een miljoen unieke personen.

Campagnes

Improve Digital en TradeCast bundelen krachten met programmatic video

Improve Digital en TradeCast gaan samenwerken op het gebied van programmatic video advertenties. TradeCast levert interactieve tv-zenders die via internet beheerd en geëxploiteerd kunnen worden.

Programmatic

Behavioural targeting: zijn pseudonieme gegevens wel zo onschuldig?

Behavioural targeting is een krachtig marketingmiddel, maar hoe werkt dit precies en mag dit middel zomaar toegepast worden? En gaat de nieuwe Europese Privacyverordening nog wat veranderen aan hoe dit toegepast mag worden?

Legal

Steeds minder kijkers voor videoportals tv-zenders

De Nederlandse commerciële en publieke omroepen zien het bereik van hun uitzendinggemistdiensten van maand op maand dalen. SBS is hekkensluiter en blijkt met niet een programma de top 10 te kunnen halen.

Video

Gericht adverteren via Facebook: alle opties (infographic)

Er zijn erg veel mogelijkheden om Facebook gebruikers gericht met advertenties te benaderen. Soms zie je door de bomen het bos niet meer. Denk aan interesses, demografische profielen en gedrag. Daarom heeft WordStream alle opties overzichtelijk op een rij gezet in een infographic.

Facebook

Opvallende cijfers uit de Nederlandse searchmarkt

Search (SEO én SEA) is een cruciale factor binnen de marketingmix en is nog altijd goed voor ongeveer de helft van de totale digital advertising budgetten. In navolging van de eerste editie in 2015, is daarom ook in 2016 onderzoek gedaan naar Search Advertising in Nederland door Deloitte als onafhankelijk onderzoeker in samenwerking met brancheorganisaties IAB en DDMA.

Search

‘AppNexus naar de beurs’

AppNexus en The Trade Desk zouden allebei op het punt staan naar de beurs te gaan, zo blijkt uit aanwijzingen die worden ontleend aan documenten bij de beurstoezichthouder.

Programmatic

Bing campagnes opzetten en optimaliseren

Voor steeds meer adverteerders wordt het een must om te gaan adverteren op Bing. De concurrentie is op dit moment minder groot dan in Google en dat betekent dat het adverteren op dit netwerk relatief goedkoop is. Ook geven de laatste comScore cijfers aan dat Bing aan het groeien is. In Nederland zijn er zo’n 8 miljoen unieke zoekers die maandelijks 145 miljoen zoekopdrachten uitvoeren. Hiermee bezit Bing een aandeel van 8,6%. Kortom, geen reden meer om niet te adverteren in Bing. In dit blog geef ik je graag een aantal tips waarmee je rekening kunt houden bij het opzetten en optimaliseren van jouw campagnes met Bing Advertising.

Search

RTL en G+J vormen reclame-alliantie

RTL en uitgever Gruner + Jahr voegen in Duitsland hun reclamebereik van televisie, print en online bij elkaar in de Ad Alliance.

Campagnes

Ontslagen bij RTB-specialist myThings

Technologiebedrijf myThings ontslaat tientallen medewerkers op het hoofdkantoor in Tel Aviv.

Online advertising

Geotargeting: geweldig marketingmiddel of privacyschending?

orige keer schreef ik al over geoblocking, nu ga ik verder in op een nauw verwant fenomeen: geotargeting. Met de komst van het internet zijn we niet meer beperkt tot het kopen van producten in een fysieke winkel. In 2015 kocht ruim 70% van de Nederlanders wel eens een product online, waarmee we in de top 5 van Europa staan. Deze opkomst van online kopen gaat ook gepaard met steeds ingrijpendere marketingmechanismes.

Online advertising