‘Yahoo brengt advertentieverkoop Tumblr onder bij Facebook’
Yahoo zou met Facebook in gesprek zijn over het uitbesteden van een deel van de advertentieverkoop van Tumblr. Dat meldt The Information.
Yahoo zou met Facebook in gesprek zijn over het uitbesteden van een deel van de advertentieverkoop van Tumblr. Dat meldt The Information.
RTL in Duitsland heeft videoreclamebedrijf smartclip gekocht voor een kleine vijftig miljoen euro. De verkopende partij is het Engelse Adconion Media Group.
Over een maand vind in Bologna het SEA event Adworld Experience plaats. Eén van de betere conferenties voor Adwords specialisten in Europa. Tijdens het event is oa de gerespecteerde Adwords Scripts autoriteit Frederick Vallaeys aanwezig voor een workshop Adwords Automation. Omdat dit onderwerp vaak vragen oproept onder de SEA specialisten leek het me ideaal hem eens naar de waarom en hoe te . Wanneer is het zinvol om over Adwords automatiseren na te denken? En hoe moet dat dan?
Facebook blijft groeien in haar advertentiemogelijkheden, haar nieuwste creatie is Canvas. Sinds februari kunnen Nederlandse adverteerders gebruik maken van adverteren via een mini website binnen Facebook. Canvas geeft je de mogelijkheid om klanten meer betrokken te maken bij je merk door deze nieuwe manier van je producten of services te kunnen promoten. Facebooks Country Manager voor de Benelux (Arno Lubrun) beschrijft hoe gebruikers met één klik een schermvullend venster kunnen openen waarin video, maar bijvoorbeeld ook een goed verzorgde productcatalogus, kan worden getoond. Net als in een online magazine kan hier vanaf de mobiel eenvoudig doorheen worden gebladerd. Wat kun jij als marketeer van Canvas verwachten en hoe het beste gaan inzetten?
Het aanbod van Sports Exposure, gespecialiseerd in tv-reclameborden bij sportwedstrijden, is nu ook beschikbaar op het gratis online mediaboekingsplatform MediaBookers. Het volledige advertentieaanbod van sportwedstrijden wordt daarmee toegankelijk.
Op de internationale online marketingweblogs wordt het onderwerp header bidding bijna dagelijks besproken. Iedereen in de VS schijnt ermee bezig te zijn, maar in Nederland is het nog volkomen nieuw. Was het vroeger ‘daisy chaining’, tegenwoordig praat iedereen over ‘header bidding’. De komende weken schrijven we meerdere artikels over dit fenomeen en zullen we het vanuit meerdere perspectieven belichten.
Adverteerders maken dit jaar minder budget vrij voor Twitter campagnes. Die trend was al gaande, maar RBC Capital Markets constateert nu een significante toename van het aantal adverteerders dat afhaakt.
Vanaf volgend jaar zal er meer geld worden uitgegeven aan digitale advertenties dan aan traditionele tv-reclame. Dat verwacht eMarketer.
Digitaal media-exploitant Semilo brengt zijn activiteiten rondom foodadvertising onder in een apart, nieuw label: Een Kwestie van Smaak.
Na Mozilla komt ook Opera met een browser met adblocker. Vooralsnog gaat het om een testversie voor Windows, OS X en Linux. Opera claimt dat met de browsers tot veertig procent sneller gesurfed kan worden.
MTV zal vandaag de genomineerden voor de MTV Movie Awards bekendmaken op zijn Snapchat-kanaal.
Online lezers van de NY Times met adblockers worden geweerd door de krant. Het advies: neem een abonnement of schakel je adblocker uit.
GroupM en BrandDeli hebben een app ontwikkeld om meeteenheden uit de tv-wereld en de internetwereld over en weer te vertalen: GRP in CPM en andersom.
The Media Exchange sluit een samenwerking met marktonderzoeker MSI-ACI Europe om demografische gegevens toe te voegen aan de luisterresultaten van online radiocampagnes.
Maakt u gebruik van Google Shopping campagnes? Lees dan vooral verder! Per 16 mei worden de vereisten voor Google Shopping strenger wat voor veel afkeuringen kan zorgen in uw campagne.