More stories

De oplossing voor adblockers: relevante advertenties

Ontwikkelaar Marco Arment (Instapaper) trok vrijdag zijn adblokker Peace voor iOS terug, omdat zijn geweten begon op te spelen. Zeker 36 uur lang was het de bestverkopende app in de Amerikaanse App Store, maar Arment voelde zich er niet goed bij omdat adblokkers uitgevers hard treffen.

Online advertising

AdBlock Plus steunt intrekken reclameblokker

Het bedrijf achter de omstreden adblokker AdBlock Plus steunt het besluit van ontwikkelaar Marco Arment om zijn software Peace voor iOS in te trekken. Arment had er moeite mee dat door zijn software bedrijven inkomsten mislopen en haalde vrijdag zijn creatie uit de appwinkel van Apple.

Marketing

Facebook garandeert adverteerders voortaan ‘volledige zichtbaarheid’

Adverteerders van Facebook hoeven voortaan alleen nog te betalen als een advertentie volledig op het scherm verschijnt. Daarmee komt het sociale netwerk tegemoet aan zorgen over de zichtbaarheid van online banners.

Facebook

Adblockers: wat betekenen ze voor adverteerders en hun mediabudgetten?

Wederom zorgen Adblockers voor onzekerheid bij adverteerders. Deze keer omdat Apple’s nieuwe iOS release gebruik van advertentiewerende tools toelaat. De blockers staan direct bovenaan de App Store-lijst met best verkochte apps, en volgens het IAB steeg het gebruik het afgelopen jaar met ruim 40 procent. Dat roept een aantal prangende vragen op.

Online advertising

Adblockers stijgen snel in applijsten

Adblokkers staan meteen hoog in de applijsten van Apple sinds het verschijnen van iOS 9 eerder deze week. Deze programma’s blokkeren niet alleen banneradvertenties, ze voorkomen ook dat gebruikers worden gevolgd.

Online advertising

Kwart marketingbudget Heineken naar digitaal

Een kwart van het marketingbudget van Heineken gaat nu al naar digitale media. Twee jaar geleden was dat nog maar 9 procent. Dat vertelde marketingdirecteur Soren Hagh gisteren op het marketingcongres Dmexco in Keulen. “We gaan naar een wereld waar alles digitaal wordt.”

Online advertising

Mozilla op jacht naar adverteerders in Keulen

Mozilla gaat actief op zoek naar adverteerders voor zijn browser Firefox. Het bedrijf hoopt die de komende dagen te werven op het dmexco congres in Keulen.

Marketing

‘Advertentieomzet Facebook in VS naar 12 miljard dollar’

In 2017 haalt Facebook alleen al in de VS al zo’n 12,14 miljard dollar aan omzet uit digitale advertenties. Dat verwacht marktonderzoeker eMarketer.

Facebook

Widespace vergroot mobiele bereik tot buiten Europa

Online adtech bedrijf Widespace heeft zijn bereik op mobiele apparaten tot buiten de Europese grenzen uitgebreid. Adverteerders kunnen nu 200 miljoen unieke smartphone-gebruikers bereiken met de advertentiediensten van het bedrijf.

Marketing

Nederland binnen Europa koploper in mobiele display voor brandingdoeleinden

Nederland blijkt binnen Europa koploper in het gebruik van mobiele display voor brandingdoeleinden. Dat staat in het door IAB Europe gepubliceerde het European Advertiser Mobile Audit-report. Meer dan 600 adverteerderssites werden daarbij onderzocht op inzet van mobiele marketing.

Online advertising

Uitbreidingen Facebook: wat zijn de nieuwe kansen voor adverteerders?

Afgelopen maanden kondigde Facebook meerdere nieuwe ontwikkelingen aan die een groot effect zullen hebben voor adverteren op Facebook in de toekomst. Dit blogartikel, gebaseerd op uitingen en releases vanuit Facebook, geeft inzichten in de nieuwe mogelijkheden voor adverteren op het meest gebruikte communicatieplatform ter wereld.

Facebook

Instagram verwelkomt Nederlandse adverteerders eind deze maand

Nederlandse adverteerders kunnen vanaf 30 september advertenties inkopen bij Instagram. Dat heeft de Facebook dochter woensdag bekend gemaakt.

Online advertising

Adblokker AdBlock Plus voor iOS reeds verkrijgbaar

Sneller dan verwacht heeft Eyeo, het Duitse bedrijf achter de omstreden adblokker AdBlock Plus, vandaag een advertentievrije browser voor iOS uitgebracht. Die is geheel gratis.

Marketing

YouTube geeft adverteerders inzicht in zichtbaarheid advertenties

YouTube gaat adverteerders meer inzicht verschaffen in de zichtbaarheid van advertenties. Die mogen voortaan verificatiecodes op YouTube pagina’s zetten om zo meer data te kunnen verzamelen.

Online advertising

IAB overweegt rechtszaken tegen adblokkers

Branche-organisatie IAB wil adblokkers gaan aanpakken, desnoods met behulp van rechtszaken. Volgens Adobe en PageFair gebruiken 198 miljoen mensen wereldwijd dit soort software, uitgevers alleen al lopen zo jaarlijks 21,8 miljard aan advertentieomzet zet.

Marketing