Facebook in retailonderzoek met Dunnhumby
Facebook gaat een onderzoek doen met Tescodochter Dunnhumby om aan FMCG-merken te laten zien welk effect reclame heeft op winkelverkopen.
Facebook gaat een onderzoek doen met Tescodochter Dunnhumby om aan FMCG-merken te laten zien welk effect reclame heeft op winkelverkopen.
AppNexus en Ligatus sluiten een strategische samenwerking die native advertising naar het programmaticdomein brengt in negen Europese landen.
Pinterest heeft zijn Promoted Pins, oftewel gesponsorde berichten, voor het eerst internationaal uitgerold. Tesco en John Lewis zijn de eerste adverteerders in het Verenigd Koninkrijk.
Native in-app adverteren groeit enorm. Dat blijkt uit een nieuwe studie in opdracht van Facebook Audience Network. In 2020 maakt dit type advertenties al voor ruim tien procent deel uit van alle mobiele display advertenties. Goed voor een omzet van 8,9 miljard dollar.
affilinet Benelux heeft contracten getekend met onder meer Thomas Cook, Decathlon, Leapp en Peter Langhout Reizen.
Adverteren op Facebook kan veel verkeer naar je site genereren, vooropgesteld dat je het goed doet. Je elevator pitch moet kort en krachtig zijn, een te lange video is dus niet aan te raden. Deze infographic vertelt tot aspect ratio en afmeting nauwkeurig waaraan je advertentie moet voldoen.
Het was lang een publiek geheim: Facebook was met Atlas een Demand Side Platform (DSP) aan het bouwen en zou hiermee het fundament voor zijn tech stack aanzienlijk verstevigen. Geen gek idee natuurlijk, Atlas beschikt immers over alle demografische, geografische en psychografische data van Facebook. Bovendien is deze data van een kwaliteit waar de meeste second- en third-party data providers alleen maar van kunnen dromen. Verrassend genoeg loopt het nu allemaal toch anders.
Twitter lanceert het in februari geïntroduceerde First View vandaag ook voor de Nederlandse markt. Het gaat om marketingcampagnes die een etmaal lang als eerste verschijnen als gebruikers Twitter opstarten.
De Süddeutsche Zeitung is het zoveelste medium dat een rechtszaak tegen Eyeo, de ontwikkelaar van adblocker Adblock Plus, heeft verloren. Eerder werden vorderingen van RTL, ProSieben, Zeit en Axel Springer afgewezen.
Een derde van de displayreclame werd vorig jaar op een online veiling verkocht. Programmatic trading groeide dertig procent tot 187 miljoen euro, maar de grote groei lijkt er uit.
Adverteerders in Nederland gaven vorig jaar voor 1,5 miljard euro uit aan digitale reclame. Search is met 673 miljoen euro nog de grootste post, maar toont dit jaar vermoedelijk geen dubbelcijferige groei.
Google neemt zijn reclamedienst AdWords grondig op de schop. Omdat er zoveel geld doorheen stroomt, tientallen miljarden per jaar, neemt het twee jaar de tijd voor de overgang.
We zien dat de data uit een eCRM of Data Management Platform steeds makkelijker samengaan met digital advertising. Dat is goed nieuws: (re)marketing wordt hierdoor niet alleen steeds eenvoudiger, maar vooral nauwkeuriger. Hoe ziet die ontwikkeling eruit en waar zou je als adverteerder op moeten inspelen?
Jan-Willem Brüggenwirth, de voormalige directeur van 538Groep, wordt partner bij direct-marketingbureau de creatieve directie (dcd). Brüggenwirth vormt samen met dcd-oprichters Manon Schermer en Mike de Haas de dagelijkse leiding van het bureau en neemt de verantwoording voor commercie en business development. Hij gaat zich vooral richten op onderdelen voor online marketing en business intelligence.
AdBlock Plus heeft een adblocker ontwikkeld voor de Microsoft browser Edge, die onderdeel is van Windows 10. Het is een van de eerste bedrijven die met extensies voor Edge komt.