More stories

Premium

Wie wint de online advertising strijd: Facebook of Google?

Facebook wint met vlag en wimpel van Google in ad personalisatie. Consumenten vinden de reclames op het sociale netwerk van Mark Zuckerberg stukken relevanter (51 procent) dan de Google’s display ads, waarvan de meerderheid op YouTube (17 procent) draait. Tijd voor Google om een stapje bij te zetten.

Online advertising
Premium

‘Hooguit vijftien procent Nederland gebruikt adblockers’

Een brede meting van Storm Insights laat zien tussen de vijf en vijftien procent van de Nederlandse internetters een adblocker gebruikt. Het bedrijf brengt een Adblock Buster uit. “Primair moet de discussie gaan om hoe we omgaan met online reclame als branche”, vindt Jasper Dijkstra.

Marketing

Adblock Plus naar Emerce Performance

Het bedrijf achter de meest omstreden adblocker van dit moment Adblock Plus komt naar Emerce Performance op 19 november in Amsterdam.

Online advertising
Premium

Advertentiebureau MobPro belooft 100 procent zichtbaarheid

Het Nederlandse MobPro zegt voortaan 100 procent zichtbaarheid te kunnen garanderen bij de vertoning van mobiele advertenties. Dat geldt zowel voor in-app als het mobiele app. Het bureau claimt daarmee een primeur te hebben.

Marketing
Premium

Consumentenbond: Adblocker op iPhone bespaart tot 83 procent op dataverkeer

iPhone-bezitters kunnen met een adblocker flink besparen op hun internetbundel. Dit blijkt uit een steekproef waarbij de Consumentenbond van 30 populaire Nederlandstalige websites de homepage bezocht met en zonder adblocker.

Marketing

Tinder kijkt naar advertenties

Relatie app Tinder gaat volgend jaar meer met advertenties doen. Dat vertelde oprichter Sean Rad op Web Summit in Dublin. ‘Als het zinvol is, gaan we het niet uit de weg.’

Marketing

Onderzoek: paid search levert prima resultaten

Pay-per-click advertising is net als e-mailreclame niet erg sexy. Maar het levert prima resultaten en is daarmee een van de snelst groeiende industrieën. Welk format het beste werkt? Tekstuele ads (90 procent), gevolgd door remarketing ads (80 procent) en mobiele ads (71 procent).

Online advertising

Online platform Brightcove blokkeert adblockers

Online video platform Brightcove heeft nieuwe technologie ontwikkeld die video’s op zwart zet als bezoekers adblockers gebruiken.

Online advertising

Met Atlas klaar voor ‘next-level persoonlijk’ adverteren?

Digitale targeting, we konden er al heel veel mee. Nu nog meer. We wisten al waar je bent, wanneer, hoeveel vrienden je hebt, wat je interesses zijn, welke sites je bezoekt, wat je daar doet, noem maar op. We konden je al opnieuw vinden om je andere varianten van digitale advertenties te laten zien, in de hoop je steeds verder mee te trekken in activatie- en aankoopprocessen.

Attributie

Nederland: 14 procent doet aan adblocking

Adblocking, het bezorgt bijna alle spelers in het ecosysteem van digitale media flinke kopzorgen. Zeker nu iOS 9 het ook op smartphones mogelijk heeft gemaakt om het zien van online reclame te blokken voor wie dat maar wil. Maar wie wil dat precies? En hoe vaak wordt er eigenlijk aan adblocking gedaan?

Online advertising
Premium

‘Dertig procent advertentieverkeer komt van bots’

Dertig procent van alle online advertentieverkeer is het gevolg van bots. Dat stelt Distil Networks op basis van onderzoek onder 138 uitgevers en adverteerders.

Marketing

Vergelijk.nl gaat actuelere prijzen tonen

Vergelijk.nl gaat vanaf deze week ieder uur de prijzen van webwinkels ophalen voor vertoning op zijn site. Vanaf medio 2016 kan het publiek de vergelijker weer in tv-reclames zien, klinkt de inschatting.

Marketing

Abovo Media mediabureau voor HG International

Abovo Media wordt het mediabureau van HG International. Vanaf 1 januari 2016 wordt het fullservice bureau uit Hoorn verantwoordelijk voor de mediastrategie tv, planning en inkoop.

Online advertising

The Guardian met minder en betere online reclames

De Engelse krant The Guardian voert een nieuw beleid waarbij het minder maar betere online reclames wil tonen. Het publiek wordt minder verveeld, maar bovendien moet het op langere duur tot betere resultaten leiden voor adverteerders.

Online advertising

Beleggers tevreden met kwartaalcijfers Google

Google realiseerde over het derde kwartaal van 2015 een omzet van 18,7 mijard dollar en een nettowinst van 4,1 miljard. In de handel nabeurs steeg het aandeel kort na de bekendmaking met ruim tien procent.

Online advertising