AOL koopt adtech bedrijf Millennial Media
AOL, tegenwoordig onderdeel van Verizon, heeft voor 238 miljoen dollar het mobiele advertentiebedrijf Millennial Media overgenomen.
AOL, tegenwoordig onderdeel van Verizon, heeft voor 238 miljoen dollar het mobiele advertentiebedrijf Millennial Media overgenomen.
Gebruikers kijken uit naar de volgende versie van iOS, maar adverteerders vrezen de komst van iOS 9. De beveiliging wordt strenger en het OS biedt ondersteuning voor zogenoemde content blockers. Vijf vragen over adverteren in iOS 9.
Google gaat sites bestraffen met advertenties de gebruikers vragen om een app te installeren. Die krijgen een lagere ranking in de zoekresultaten.
Grotere advertenties, meer relevante informatie, beoordelingen van autobedrijven en een duidelijker onderscheid tussen auto’s die aangeboden worden door autobedrijven en particulieren. Autoportal AutoScout24 heeft zijn site drastisch vernieuwd.
Google Chrome ondersteunt vanaf morgen geen Flash meer, dus ook geen reclameuitingen die daarmee zijn gemaakt. Als adverteerders en hun bureaus niets doen, kost ze dat op jaarbasis zeker 175 miljoen euro.
Twee Nederlandse scholieren hebben een contentblokker ontwikkeld voor Apples iOS9, waarmee advertenties en trackers kunnen worden geblokkeerd. Vanaf iOS9 biedt Apple ontwikkelaars de mogelijkheid om bepaalde content in browsers als Safari te blokkeren.
Affiliatemarketingbedrijf Daisycon neemt zijn Duitse branchegenoot Affiliprint over krijgt daarmee een stevigere positie in Duitsland en in offline marketing.
De heilige graal voor veel adverteerders: een digitale identiteit als opvolger van de aan een apparaat verbonden cookies. Nu bijna iedereen winkelt en surft via meerdere apparaten en de cookies óf niet ingezet kunnen worden óf de inzichten niet met elkaar zijn te verbinden, is een multiscreen of cross device identity cruciaal.
Bijna de helft van de Amerikaanse internetgebruikers in de leeftijd van 18 tot 29 gebruikt AdBlocker software. Dat is bijna de helft van de doelgroep van merkadverteerders op een van de meest ontwikkelde advertentiemarkten ter wereld. Irfon Watkins, CEO van videoadvertentiebedrijf Coull, roept in AdAge adverteerders op om hun verantwoordelijkheid te nemen. Hij pleit voor minder en betere advertenties.
Het Engelse bureau M&C Saatchi heeft een zelflerend digitaal billboard gemaakt dat de reclameuitingen continue aanpast op basis van de reactie van passanten.
Twitter geeft mobiele adverteerders meer armslag met het nieuwe Twitter Audience Platform, dat net als het Facebook Audience Network verder reikt dan het eigen domein. Twitter kondigde het nieuwe platform donderdag aan.
Acht van Duitslands twaalf grootste uitgevers brengen profielinformatie van hun bezoekers geanonimiseerd onder in een nieuw bedrijf. Hiermee willen ze een vuist maken tegen Google en Facebook.
Kledingzoekmachine Kleding.nl heeft ruim een miljoen euro gereserveerd voor een crossmediale campagne, waarmee ze haar naamsbekendheid en marktaandeel verder wil vergroten.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) en branchevereniging IAB hebben volgende stappen gezet in de aanpak van malvertising, waarbij malware via advertentienetwerken wordt verspreid.
Displayreclame is in 2014 wereldwijd groter geworden dan search, als vorm van mobiele reclame, en het tussen die twee zal dit jaar vermoedelijk verder groeien. Europa onttrekt zich, als achterloper, aan die trend.