More stories

Appontwikkelaars grijpen steeds vaker naar tv-reclame

Ontwikkelaars maken steeds vaker gebruik van tv-reclame om hun mobiele apps te promoten. Dat blijkt uit onderzoek van marketingbureau Quaid Media, dat niet minder dan 12.000 televisiereclames voor apps in elf verschillende landen telde.

Online advertising
Premium

Twitter advertising: drie nieuwe features

Twitter is een van de social media platformen dat continu inspeelt op de veranderingen in het social media landschap. Dat doen ze door hun advertising mogelijkheden continue te blijven ontwikkelen. In dit blog geven we je een update van de drie nieuwste features en hoe je ze het beste kunt inzetten.

‘Vodafone gebruikt supercookies’

Vodafone Nederland gebruikt volgens een Amerikaans onderzoek supercookies. Die zouden het app- en surfgedrag van de gebruiker onuitputtelijk kunnen volgen. De situatie ligt volgens het telecombedrijf echter iets genuanceerder.

Online advertising

Weinig animo voor advertenties in Snapchat Discover

Snapchats Discover, het kanaal met vluchtige content van grote uitgevers, trekt nauwelijks adverteerders. Die conclusie trekt AdAge uit eigen onderzoek.

Marketing

Markt mobiele advertenties explodeert

De omzet van mobiele advertenties wereldwijd is met 64 procent gestegen van 19,3 miljard dollar in 2013 naar 31,9 miljard (23,9 miljard euro). Dat heeft branche organisatie Interactive Advertising Bureau donderdag bekend gemaakt.

Marketing

Zichtbaarheid advertenties gaat nog steeds achteruit

Nog altijd waren online advertenties minder (goed) zichtbaar in het tweede kwartaal van 2015. Dat blijkt uit metingen van Integral Ad Science. Het gemiddelde komt uit op 44 procent. Een jaar geleden zat het eerder in de richting van 50 procent.

Marketing

Facebook introduceert nieuwe advertentieformaten voor apps

App uitgevers krijgen iets meer mogelijkheden om Facebook advertenties in hun apps te tonen. Het bedrijf lanceert nieuwe formaten voor het zogenoemde Facebook Audience Network (FAN).

Facebook

Google mogelijk weer met affiliateprogramma Google Play

Google werkt naar verluidt aan een affiliateprogramma voor Google Play, vergelijkbaar met die voor de Apple Store. Het wordt opgezet door de Performance Horizon Group, hetzelfde bedrijf achter het Apple programma.

Marketing

Amazon stopt advertentieverkoop

Amazon stopt met advertenties op zijn site die bezoekers doorverwijzen naar externe verkoopsites. Het programma wordt in oktober beëindigd.

Online advertising

Google patenteert techniek om zichtbaarheid van advertenties te meten

Google heeft een octrooi ingediend voor een nieuwe meettechniek die moet vaststellen of advertenties ook daadwerkelijk in de browser zijn bekeken.

Online advertising

YouTube wijzigt inkoopbeleid video-advertenties

Google gaat de mogelijkheden om YouTube-advertenties in te kopen beperken. Dat meldt The Wall Street Journal. Adverteerders kunnen straks niet meer terecht bij DoubleClick Ad Exchange, maar zijn aangewezen op het verkoopteam van Google zelf, dan wel Google AdWords of het geautomatiseerde DoubleClick Bid Manager.

Marketing

AdBlock Plus stort zich op heel iOS; advertenties zijn ‘vampier-zombies’

AdBlock Plus, het niet geheel onomstreden programma dat advertenties tegenhoudt, wil deze mogelijkheden ook voor Android en iOS aanbieden. Een mobiele browser voor beide platforms is binnen enkele weken beschikbaar, maar het Duitse bedrijf wil nog een stap verder gaan.

Marketing

Opnieuw in de kijker met 1-op-1 Dynamische Remarketing

Zet je remarketing al in binnen je search campagnes? Mooi. Maar je bent zeker niet de enige als je je nog afvraagt wat Dynamic Remarketing precies is en of het echt interessant is voor je bedrijf. Wat kun je ermee? En wegen de baten op tegen de kosten? Michel Vennema (Head of Analytics) gaf tijdens Digital Marketing Live namens Searchresult een kijkje in de wereld van dynamsiche remarketing advertenties. Ik vroeg hem wanneer we hier serieus naar moeten kijken.

Online advertising

Eerste gebruikers voor advertentie API Instagram

Salesforce en Brand Networks zullen als eerste gebruikmaken van de advertentie API die Instagram in juni heeft aangekondigd.

Online advertising

Twitter advertenties niet relevant genoeg

Twitter blijft populair. Zo zullen dit jaar meer dan 53,1 miljoen Amerikaanse internetgebruikers minstens maandelijks op hun Twitter-accounts te vinden zijn. Dat komt neer op bijna drie van de tien sociale netwerkers en iets meer dan een vijfde van alle Amerikaanse internetgebruikers. Een flink publiek voor wie zijn reclames wil slijten. Maar komen de ads wel aan?

Online advertising