Microsoft pakt flink uit met marketing rond Windows 10
Microsoft begint de komende weken met de marketing rond Windows 10, waaronder evenementen in dertien steden. De campagne wordt ondersteund met tv-reclames en digitale advertenties.
Microsoft begint de komende weken met de marketing rond Windows 10, waaronder evenementen in dertien steden. De campagne wordt ondersteund met tv-reclames en digitale advertenties.
Facebook gaat zijn kost-per-klik beleid compleet omgooien. Adverteerders betalen binnenkort alleen nog voor app installaties en meetbaar webverkeer. Commentaren, likes en gedeelde content worden niet langer meegerekend.
Reclamefolder.nl gaat vanaf zondag gedurende een halfjaar adverteren op televisie op de vier RTL-zenders.
De Nederlandse online advertentiemarkt groeide in het eerste kwartaal van 2015 met 9 procent ten opzichte van het eerste kwartaal in 2014, resulterend in een omzet van 377 miljoen euro. Dit blijkt uit de kwartaalupdate van de Online Ad Spend study die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland, de branchevereniging voor digital marketing.
Deze week presenteerde de Europese commissie een onderzoek naar de implementatie en handhaving van de E-Privacy Richtlijn in de EU landen. Hierin staan onder meer de cookie- en e-mailregels opgenomen. Eén van de conclusies luidt dat de cookiebepaling zijn doelstelling niet heeft bereikt. Door pop-up moeheid heeft de webbezoeker nauwelijks aandacht voor wat hij leest. De onderzoekers stellen een aantal aanpassingen voor, onder meer een expliciete opt-in voor “direct marketing cookies”.
AOL, tegenwoordig onderdeel van Verizon, wil zijn advertentie-activiteiten verder uitbreiden. Nadat het een groot deel van de advertentietak van Microsoft heeft overgenomen, wil men nu naar verluidt tussen de 300 en 350 miljoen dollar bieden voor het Amerikaanse adtech bedrijf Millennial Media.
Marketeers weten de populaire jongerenapp Snapchat steeds beter te vinden. Dat is ook niet zo gek met wereldwijd ruim 200 miljoen actieve gebruikers per maand. Gerichte advertenties zijn vanwege het beperkte aantal gegevens dat wordt uitgevraagd slechts gedeeltelijk mogelijk. McDonald’s en Toyota maken beide op een andere manier optimaal gebruik van de locatie van Snapchat gebruikers.
Duizenden Engelse bedrijven uit het MKB kunnen zelf reclamecampagnes gaan inboeken bij The Weather Channel op basis van locatie en weersomstandigheden.
Merken die een groot publiek hopen te vinden voor hun online commercials, kloppen al gauw aan bij YouTube – de plek voor videoadvertenties. Vimeo weigert tot op heden dit advertentiemodel in te zetten.
Adblockers zijn voor adverteerders, netwerken en uitgevers een steeds groter probleem. De programma’s waarmee online advertenties aan het zicht worden onttrokken, zorgen ervoor dat zij jaarlijks miljarden euro’s aan inkomsten mislopen. Hoe groot is dit probleem eigenlijk voor de Nederlandse markt? En is er een oplossing nu we de adblockers technisch gezien kunnen omzeilen?
Piet-Hein Kerkhof promoveert in de gelederen van Criteo en krijgt naast de verantwoordelijkheid over de Benelux-markt nu ook die over Scandinavië erbij.
Het lijkt erop dat Axel Springer de confrontatie zoekt met Blendle, het bedrijf waar de Duitsers vorig jaar nog een miljoen in investeerden. De uitgever begint een grote reclamecampagne rondom zijn iKiosk.
America Online (AOL) neemt de advertentie activiteiten van Microsoft over van Microsoft en het bedrijf verruilt Google voor Bing voor zijn zoekmachine. Dat hebben beide bedrijven gisteren bekend gemaakt. De Benelux markt komt terecht bij AppNexus.
Google heeft maatregelen genomen die het per ongeluk op advertenties klikken moet tegengaan. Op die manier worden niet alleen adverteerders gespaard, maar ontstaat er ook minder irritatie bij gebruikers.
Tradedoubler wil zijn positie in Nederland verstevigen en uitbreiden en stelt Daniëlle Bol aan om het beleid uit te voeren.